pegasus airlines

entry336 galeri
    196.
  1. Pegasus cefası:

    Türk Sivil havacılığında “EKONOMiK UÇUŞ” sloganıyla yeni bir yaklaşım getiren PEGASUS artık gün geçtikçe yolcular nezdinde saygınlığını yitiriyor. Uzun zamandır her uçuşta Check-In esnasında mutlaka görevliler ile tartışan hatta tartışma ötesi istenmeyen durumların arttığına şahit oluyoruz.

    Check-in Sonrasında da “Gate” önünde “boarding” öncesinde müşterileri bilgilendirmemek, gecikme anonsu yapmadan bilgi vermeden son dakika emrivakileri ile yolcuya değer vermemek eş deyişle IATA kurallarını hiçe saymak gibi eğilimler artıyor..bu örnekler çoğaltılabilir..

    Bagaj hakkını 15 kg’a çeken ve kabin içi bagajda’da 8 Kg kuralını çok “acımasız” uygulayan şirket, bu politikasını son derece “küstahça” ve yolcuları “aşağılayan” kabul edilemez bir tavır ile sürdürüyor.. Bu yazıyı yazmadan önce çok düşündüm ve bekledim.. Son bir iki aydır gözlemilerimi sürdürmeyi tercih ettim. Son zamanlarda devamlılık arzederek yaşadığım PEGASUS olumsuzluklarına geçtiğimiz hafta yaşadığım olay da eklenince bu benim için artık bardağı taşıran son damla oldu ve bu yazıyı kaleme aldım.

    Son 50 yıldır oldukça sık bir hava yolcusuyum. Çocukluğumdan itibaren yakın ilgiyle sürdürdüğüm bu statüm öğrenciliğimden başlayan süreçte sonraları da hem işimin gereği gerekse de sosyal faaliyetlerim ve bireysel seyahatlerimin çoğunluğu ile sürekli gelişti. THY’nin ilk çıktığı günden beri önce “Miles&More” sonra “Miles&Smiles” programında bugüne kadar “milyon’larca” mil biriktirdim. Bunları yazıyor olmam sadece “arada bir uçağa binen” biri olmadığımı ve Sivil Havacılığın ciddi ve özgün bir sektör olduğunu biliyor olduğumu vurgulamak içindir.

    Geçen hafta Sabiha Gökçen – Esenboğa için Ankara’ya Check-In yaparken sırada önümde olan iki yaşlı insana yapılan davranışı kabul etmek olası değil... Yaşlı çift elindeki çuvalı bagaj olarak verdiğinde sadece 2 kilo kadar fazlaları çıktı ve görevli kişi sanki suçlu yakalamış polis edasıyla kilo başı 8 TL ödeyeceksiniz yoksa uçamazsınız derhal sıradan çıkın şeklinde sert çıktı. 2 kilo kadar fazlalık için yaşlı nineyi ağlattılar, dede’yi üzdüler. Yanlarında herhalde para da yoktu ve bu insanları sıradan dışarı attılar !

    Havacılık zor iştir. Kuralları ve kendine has prensipleri hep güvenlik esasına göre kurgulanmıştır. Dünyanın her yerinde Check-In prosedüründe görevli olan kişi 1-2 kilo için bireysel inisiyatif kullanır. Çünkü kg açısından bakacak olursanız 70 kg ağırlığındaki bir yolcu da 85 kilo ağırlığındaki bir yolcu aralarında 15 kg fark olsa bile aynı bedele uçar.
    Bu durum tolere edilecek bir şeydir. Ancak PEGASUS bu gibi durumlarda tolerans gösterme olgunluğunda asla değil aksine sert davranıyor…

    Sıra bana geldiğinde valizimi verdim. Ankara’ya konferansa ve sergiye gidiyordum yanımda valizim dışında her biri yaklaşık 2 kilo olan özel çantalarında olan 3 adet “Roll-Up Banner” vardı. Onları da uzattım. Görevli tartarak 6 kilo için ekstra bagaj 8 TL x 6 = 48 TL ödemem gerektiğini ifade etti. Hemen kredi kartımı uzattım itiraz etmeden parayı ödedim. Bu defa aynı görevli bu üç Banner ( her birinin ayrı ayrı çantası olduğu halde ) için gidip naylon torba almam gerektiğini söyledi ve beni karşı taraftaki kontuara yönlendirdi alıp gelin bekliyorum dedi. Ben de hemen gösterdiği yere giderek naylon torba istedim. Torbayı uzatan kişi bana 15 TL ödememi söyledi. Ben de neden diye sorduğumda ( Maliyeti en çok 1 TL olan ) 15 TL torba bedelini ödemek zordunda olduğumu ifade etti... Derhal torbayı iade ettim ve benim böyle bir talebim yok parasını ödediğim ve her biri ayrı ayrı kendi çantasında olan bagajlarım için neden 15 TL Naylon Torba parası ödeyeceğim dedim ve döndüm.

    Bekleyen görevliye Torba istemiyorum çünkü herbirinin ayrı çantası olan ve parasını da ekstra olarak ödediğim bagajlar için bana zorla Torba satmaya çalışıyorsunuz dedim ! IATA kurallarını iyi bildiğimi ifade ettim ve her ekstra bagaj için ayrı ayrı etiket basmalarını sağlayarak para vermeden işlemi bitirdim.

    Her fırsatta her şeyden para almaya dayanan bir sistem ile “Ekonomik” diye sundukları uçuş hesaplarsanız daha pahalıya geliyor… Yakında PEGASUS uçaklarda tuvaletleri bile paralı yaparsa şaşmamak gerek. Büyük 10 TL, Küçük 5 TL …..

    Dahası var.. PEGASUS zamanında kalktı diye gösterebilmek gecikmelerin istatistiğe girmemesini sağlamak için de her türlü uyanıklığı da yapıyor. Yolcuyu uçağa alıp körükten ayırıyor ve beklemeyi Gate’de değil uçak içinde ( kimseye her hangi bir açıklama yapmadan ) uzun süre bekletiyor.
    (21 Kasım saat 18:05 Adana – Sabiha Gökçen uçuşunda uçak içinde 50 dakika bekledik.)

    Hepimiz haklarımızı bilmek haklarımızı korumak durumundayız. Bize dayatılanları sorgulamadan kabullenmemiz sadece zorba’ların işine gelir.
    1 ...