hayalin derinlikleri adlı kitabın, temaşa bayramı adlı bölümünde nefs-i emmare ile son dövüşü yapan ve dövüşü kazanandır.
dövüş alanına gelirken söylediği şarkı da şöyledir:
Ben o kimseyim ki, gücümden kainat titrer.
Ben o kimseyim ki, bileğimin gücü her canlıya hükmeder.
Ben o kimseyim ki kim olursa olsun bana baş eğer.
Ayağımı bastığım toprak insanların secde yeridir.
Ben o kimseyim ki yiğit yaratılışlı insanlar arasında bile benzerim yoktur.
Yiğit kimseler kapımın hizmetçileridir.
Ben o kimseyim ki adalet terazimde herkes eşittir.
Bence cihana hükmeden padişahlar ile fakirler aynı derecededir.
Kısacası ben izid'in kuvvet ve kudret kılıcıyım.
Ben Aşk'ım, gücümden kainat titrer.