ölümü üzerinden geçen onca zamana rağmen hâlâ hakarete maruz kalması, insanların birbirini boğazlamak için hevesli olduğunu gösteren tartışmalara yol açması; toplum olarak içinde bulunduğumuz cinnet halinin, uyum ve anlayıştan yoksun davranışlarımızın özeti gibi. burada birbirimizi tanımadan ağır ithamlarda bulunmak, durmadan günah keçisi yaratmak için çaba göstermek, hayatın en temel dinamiği olan 'farklılıklara' tahammül edememek berkin'in, yasin börü'nün ve daha nicelerinin yitip gitmesine neden oldu. üzerinize kan sıçramadığı için kendinizi suçsuz zannediyorsanız yanılıyorsunuz. berkin'i, yasin'i ve hatta aylan'ı biz öldürdük ve şu an başkalarının Boğazına sarılmış durumdayız. canımızın gerçek manada yanmadığı durumlarda, sanki olayın kahramanı bizmişiz gibi tavır takınmanın aptalca ve haddimize olmayan bir yaklaşım olduğunu fark ettim. buradan entrylere baktığımda vatanperver, şerefli veya terörist kişiler olduğunuz yönünde bir izlenimim olmuyor. sadece iyi niyetli olmadığınızı biliyorum.
öyle tahmin ediyorum ki evrenin sonsuz devinimine karışmak daha güzel olmuştur onlar için. bir gün rastlaşmak ümidi ile.