kişinin iman merkezi inanmadığına saygı göstermemek ise; bunun karşılığı diğerinin inancına göre hakaretamiz söylem ve/veya tutumdur. yani inanmamak peşinden saygı duymamayı ve bu bağlamda masumiyeti "eleştiri" kelimesi ile yüklenmiş kaçış yaftası gelir. "sadece eleştirdim" dediğinde bahse konu mal, aslında ona göre eleştiri olanın bir diğerince inanca saygısızlık mesabesinde olduğunu anlamaz. bu anlamama gerizekalılıktır işte. ve ardından aynı yöntemle onun değer verdiklerine değersizlik yükleyecek söylemler vuku bulduğunda "hepimiz insanız" nakaratı dile pelesenk olur.
çelişkidir, "benim değerlerim dokunulmaz" bağnazlığıdır. anasına avradına küfür edince delirir, değer verileni eleştirdim dediğinde "hade len! düpedüz küfür ettin" denir. oysa, küfür de başlı başına niyet belirtir ağır bir eleştiri yöntemidir. (masumiyet nasıl da heba ediliyor gördünüz mü a dostlar?)