insanlar farkında değil ama bombayı erdoğan akp'sinin kucağına bırakmıştır. sadece biraz erken konuştu. biraz daha bekleyip akp'lileri iyice bocalatabilirdi ki dün gece yüzlerdeki müthiş şoku herkes görmüştür herhalde.
chp ve hdp'lilerde bir zafer sarhoşluğu var. üçlü bir koalisyon kurulabileceğine inanabilecek kadar iyi niyetliler şuan ama farkına varacaklardır. akp bu kadar güç kaybetmişken karşısına, hangi konuda ne kadar mutabık olabileceği öngörülemeyen bir koalisyonla çıkmak asıl hata olacaktır ve her terslikte akp kendisine oy devşirecektir. terslik dahi olmasına gerek olmadan sadece "teröristle ortak mı oldunuz" sorusu mhp'yi siyasetten silmeye yeter bir argümandır.
diğer partilerin güvenoyuyla akp azınlık hükumeti kurup yönetimde kalırsa işte o zaman gerçek anlamda tarihin tozlu sayfalarına karışacaktır. beklenen yargılama, soruşturma, hırsızlık, kaçakçılık hesaplaşması için doğru tarih bence odur.
kısa süreli bir mutabakat kurup seçim barajı, yolsuzluk soruşturmaları, kadrolaşmalar, iç güvenlik paketi falan ele alınıp erken seçime gidilebilir fakat bu sürecin öyle kolay işletileceğini zannetmiyorum. topun akp'nin kucağında kalması bence daha doğru. zaten patlayacak, büyünün bozulduğunu herkes görüyor. patlamasa dahi artık millet fütursuzluğa, şımarıklığa, düşmanlığa tahammülü kalmadığının mesajını verdi seçimde.
devlet bahçeli çok stratejik bir hamle yaptı. akp'yi bir azınlık hükumeti kurmak zorunda bırakmaya çalışıyor sanırım.