geziyi desteklersin yada desteklemezsin. farketmez. ben geziyi hic bir zaman desteklemedim ama poliside, devletin tutumunu da desteklemedim. neden mi desteklemedim? cunku her ne olursa olsun siddet vardi, provakasyonun onu arkasi kesilmedi. oraya kafasinda fikirle gelenleride biliyordum, eglencesine gelenide.
bilincli davranan gezi gencliginin bir parcasi olmak istedim hep, cunku hakliydilar ama yontem yalnisti.
sonucunda ne oldu? gozu yasli anneler kaldi geriye, uzucu manzaralar akillara kazindi.
devlet, millet icin var olmaliydi ama halkin dusmani rolune burundu. polisler vatan evlatlarina su fiskirtti, biber gazi yedirdi, cobladi... ne icin? olaylar oyle mi cozuldu? peki kaybedilen canlarin hesabini kim verdi? basbakan mi? polisler mi? protestocular mi? kim?
berkin elvan ekmek almaya gidiyordu yada gitmiyordu. polis tasliycakti yada taslamayacakti.
o ne olursa olsun cocuktu.
o yuzden geziyi deteklersin yada desteklemezsin, vicdani olan herkes edepli davranir ve saygi duyar. cunku gozu yasli bir anne kaldi arkada. hic bir cocuk kendi kendine polis taslamayi, molotof atmayi dusunmez. eger o gun berkin elvan gercekten ekmek almak icin degilde baska bi sey icin ciktiysa, bu demektir ki birileri o cocuga kotulugu ogretmis.
bizim sorgulamamiz gereken berkin degil, onun masumluguna suphe dusuren insanlardir. sadece o da degil, katillerininde bir an once bulunmasi ve gereken cezanin verilmesi gerekiyor. yoksa bu yukun altindan hic birimiz kalkamayiz.