"Norvecliler cocuklarina ve genclerine inanilmaz yatirim yaparlar. Norvecteki guzel ve davetkar ogelerin asil ve temel sebebi budur. Hemen hemen kimse bakamayacagi cocugu dogurmaz. Cocuklarin kendi ayaklari uzerinde durmasi kendi isini halletmesi onlar icin dindar olmalarindan onemlidir. Cocuklarini egitirler. Onlara yetiskinmis gibi davranirlar. Onlarla kendi uydurduklari bebek dilini konusmazlar, onlar ogrenirken soyleyemedikleri kelimelerle asla dalga gecmezler, cocuklari kotu elestirmezler, yapmacik sevgi gosterilerinde bulundurmazlar, kimi seviyorsun kim guzel kiminle evleneceksin gibi sacma sapan sorular sorup cocuklarla kafa bulmazlar, iki yasina girmis cocugun agzina beslemezler. Bir bucuk yasinda cocuklari yemek masasina oturtmaya baslarlar ve cocuklara yemek yedirmek yerine ardindan dokulenleri toplarlar. Her seyi ogretmeye calisirlar. vaktim yok demezler, ugrasirlar. vakitleri yoksa cocuk sahibi olmazlar hayatlarini yasarlar. Cocuklar ufaciktan kendileri yemeye kendileri giyinmeye alisirlar. Kararlarini kendileri verirler. Cocuklara kiymet verirler ama cocuklarin yapabilecekleri seyleri onlarin yerine yapmazlar. O yuzden norvec'te yetisen insan ozgur ve saygili olur, merak eder."