Öncelikli olarak müthiş bir hitap/üslup ve inanılmaz doğru seçilmiş cümle+ cümle yapıları var konuşmada.
neden gece 3'te yapıldı bu çağrı? Sabah 3'te de olsan dinleyen ve yayınlayan aynı olacaktı. Ve kendini dinleyenler için gece bu çağrıyı yapmak doğru bir hamleydi. Ne oluyor lan bu saatte? edasıyla oturduk pür dikkat dinledik. Sabah yapsa belki bu kadar etkili olmayacaktı.
Türk Bayrağına yapılan hain saldırılardan bahsederek başladı konuşmaya ardından filistin'den türkmeneli'ne, kadın cinayetlerinden bonzai illetine, pkk sorunundan adalet sorununa kadar hemen her konuda görüşlerini 1 kelime dolandırmadan ortaya koydu.
Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden sonra RTE'li ya da RTE'siz bir Türkiye'ye uyanacağız.
Ve Devlet Bahçeli milleti açıkça uyararak, üstüne düşen görevi yapmıştır. RTE'nin CB seçildiği bir Türkiyede bölünmeye 1 adım hatta 2 adım daha yaklaşmış olacaktır. Bunlar gündeme gelirken ah vah edenler olacağı gibi fütursuzca Muhalafete saldıracaklar da olacaktır. işte Devlet Bahçeli vebali üstünden atmıştır bu konuşmayla.
Elbette 10 Ağustos'a kadar çok kez daha konuşur herkes ama bu konuşma manifesto niteliğindedir, ders niteliğindedir.
Türk Milleti üzerine düşeni yapmalıdır artık. yapmazsa ileride olacaklardan Devlet Bahçeli'yi ve onun peşinde gidenleri suçlamak hakları olmayacaktır, bilsinler.