bugün
- kendini bir görsel ile anlat17
- gideon reid morgan jj9
- anın görüntüsü15
- icardi190556
- dünyanın en güzel kızını tarif et14
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak15
- gizli samyelin moderatör olması12
- kuresel ikinma'nın sevgilisi17
- herkesle iyi geçinmek16
- meral akşener16
- magicovento12
- sekse doymuş erkek12
- jose mourinho26
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- xdearm9
- kemalistler 15 temmuzda ne yapıyordu19
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel24
- küresel ıkınma9
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi11
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak8
- albay kemal22
- kadir mısıroğlu mezarı18
- en sevmediğiniz sözlük yazarları10
- ankarayı sel aldı25
- haysenin1210
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna8
- eksi ruyalar için diktiğim tulum12
- sarılma ihtiyacı10
- bursa8
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur13
- uludağ sözlük aktrollerinin uçurulması9
- içinde hiç'a harfi geçmeyen bir cümle yazınü19
- fethullah gülen8
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız14
- güçlü kadınların ortak özellikleri22
- yazarların en sevdikleri diziler11
- okula gidiyorum sözlük10
- gay olanları toplum niye sevmiyor12
- yazarların cinsel tercihi15
- hangi sözlükçüyü dövmek istersiniz21
- peygamberlerin yahudi olması9
- zalbert ramstein18
- bugün yaşadığınız en üzücü olay13
- şanlıurfa da damattan istenilenler listesi15
- dini eleştirmeyi dün düşmanlığı ile bir tutmak8
sivas ve alevi kelimeleri her geçtiğinde insan olanı ve vicdanı olanı allak bullak etmesi gereken olayın yaşandığı mekan olan otelin adı. insanları diri diri yakma olayı toplumumuzda nasıl mümkün olmuştur diye her sorduğumuzda verilecek cevapta kendimizden de bir parça sorumluluk bulmamız gerekir. açıkçası bu olayın mümkün olmuş olmasını hala kabul etmemeliyiz ve bu olayın meydana gelmiş olmasına inanmamalıyız. daha açık söylersek, meydana gelmiş olan olay, inanılmaması gereken ve mümkün olmaması gereken bir olaydır.
insan bir düşündüğünde bu olay meydana geldiyse daha ne olaylar meydana gelmez ki diyor. insan, kendisinden olmayanı, farklı düşüneni yakabilir mi. yakmıştır, yok etmiştir. bu durumu anlatacak sözcük yoktur çünkü dilin durduğu sözcüklerin anlatmaktan uzaklaştığı yerdir burası. bu vicdansızlığın nasıl yapıldığını düşünürken insanın dünya, yaşantımız ve toplulumuz hakkında kötümser olmaması imkansızdır. bu olayın kıyamete kadar örtülmesi, küçümsenmesi de mümkün değildir.
bu gibi olayların bir daha yaşanmasının önüne geçmek için bu olayın hiçbir zaman gündemden düşmemesi gerekir. olayın unutulması aynısının tekrarlayacağının işareti olarak kabul edilmelidir. "olduysa oldu ne yapalım artık hayat devam ediyor" türünden laflar kötü niyetle söylenmiş olmasa bile bilmeden olayı örtbas etmeye ve gelecekte de aynısının yaşanmasına çanak tutmaktadır. madımakta diri diri yakmaya, bu katliama seyirci kalmamak, her gün bu yakma olayını canlı tutmak ve her gün acısını hissetmekle mümkün olur.
farklı gibi görünmekle beraber gezi eylemleri sırasında ortaya çıkan palacılar, özgürlüklerini kullanmak isteyenlere karşı onları linç etmekle, yok etmekle tehdit edenler madımak katliamının devamı olarak görülmelidir. kendi özgürlüğünü yaşamak isteyen ve hiç kimseye zarar vermeyen insanları kesmekle tehdit eden palacıların vicdan sahibi olduklarını söylemek imkansızdır.
ali ismail korkmaz'ı ve başka gençleri döverek öldüren, altına aldıkları masum gençleri sopalarla, levyelerle ve palalarla öldüren vicdansızlık madımak'ın devamıdır. kendinden farklı olanın yaşamasını kabul edemeyen kimseler, madımakta yaktıkları gibi masum gençleri yok etmekten haz almaktadır.
sadece türkiye'de değil ortadoğu'nun ve islam ülkelerinin çoğunda meydana gelen olaylar vicdanın ve aklın nasıl dumur olduğunu açıkça göstermektedir. inançlı olduğunu iddia eden bir kesimden insanlar, yine inançlı olduğunu iddia eden diğer bir kesimden insanları öldürmekte acımadan onların kafalarını koparmaktadır. islam ülkelerindeki bu vahşet ve çıldırmışlık hali dünyanın dikkatini çekmekte ve islamın şiddet dini olarak lanse etmektedir.
bazı kimseler ise islama yönelik batılıların bir önyargısı olduğunu oysa islamın barış dini olduğunu ileri sürmektedirler. ancak, batılılar elbette kendilerinin müslüman olduğunu iddia edenlere bakacaklar yoksa uzaya bakarak islam hakkında karar vermeleri doğru değildir. hem islamın barış dini olduğunu söyleyeceksin hem de ortalık kan gölünden geçilmeyecek. bu kimseye inandırıcı olmaz ve de olmamaktadır.
madımaktaki diri diri yakmaların tekrar yaşanmaması için kendimizi,değerlerimizi, vicdanımızı gözden geçirmeliyiz. bunun için de kendimiz gibi düşünmeyene hayat hakkı tanımayan dünya görüşümüzden ve anlayışımızdan vazgeçmeliyiz.
insan bir düşündüğünde bu olay meydana geldiyse daha ne olaylar meydana gelmez ki diyor. insan, kendisinden olmayanı, farklı düşüneni yakabilir mi. yakmıştır, yok etmiştir. bu durumu anlatacak sözcük yoktur çünkü dilin durduğu sözcüklerin anlatmaktan uzaklaştığı yerdir burası. bu vicdansızlığın nasıl yapıldığını düşünürken insanın dünya, yaşantımız ve toplulumuz hakkında kötümser olmaması imkansızdır. bu olayın kıyamete kadar örtülmesi, küçümsenmesi de mümkün değildir.
bu gibi olayların bir daha yaşanmasının önüne geçmek için bu olayın hiçbir zaman gündemden düşmemesi gerekir. olayın unutulması aynısının tekrarlayacağının işareti olarak kabul edilmelidir. "olduysa oldu ne yapalım artık hayat devam ediyor" türünden laflar kötü niyetle söylenmiş olmasa bile bilmeden olayı örtbas etmeye ve gelecekte de aynısının yaşanmasına çanak tutmaktadır. madımakta diri diri yakmaya, bu katliama seyirci kalmamak, her gün bu yakma olayını canlı tutmak ve her gün acısını hissetmekle mümkün olur.
farklı gibi görünmekle beraber gezi eylemleri sırasında ortaya çıkan palacılar, özgürlüklerini kullanmak isteyenlere karşı onları linç etmekle, yok etmekle tehdit edenler madımak katliamının devamı olarak görülmelidir. kendi özgürlüğünü yaşamak isteyen ve hiç kimseye zarar vermeyen insanları kesmekle tehdit eden palacıların vicdan sahibi olduklarını söylemek imkansızdır.
ali ismail korkmaz'ı ve başka gençleri döverek öldüren, altına aldıkları masum gençleri sopalarla, levyelerle ve palalarla öldüren vicdansızlık madımak'ın devamıdır. kendinden farklı olanın yaşamasını kabul edemeyen kimseler, madımakta yaktıkları gibi masum gençleri yok etmekten haz almaktadır.
sadece türkiye'de değil ortadoğu'nun ve islam ülkelerinin çoğunda meydana gelen olaylar vicdanın ve aklın nasıl dumur olduğunu açıkça göstermektedir. inançlı olduğunu iddia eden bir kesimden insanlar, yine inançlı olduğunu iddia eden diğer bir kesimden insanları öldürmekte acımadan onların kafalarını koparmaktadır. islam ülkelerindeki bu vahşet ve çıldırmışlık hali dünyanın dikkatini çekmekte ve islamın şiddet dini olarak lanse etmektedir.
bazı kimseler ise islama yönelik batılıların bir önyargısı olduğunu oysa islamın barış dini olduğunu ileri sürmektedirler. ancak, batılılar elbette kendilerinin müslüman olduğunu iddia edenlere bakacaklar yoksa uzaya bakarak islam hakkında karar vermeleri doğru değildir. hem islamın barış dini olduğunu söyleyeceksin hem de ortalık kan gölünden geçilmeyecek. bu kimseye inandırıcı olmaz ve de olmamaktadır.
madımaktaki diri diri yakmaların tekrar yaşanmaması için kendimizi,değerlerimizi, vicdanımızı gözden geçirmeliyiz. bunun için de kendimiz gibi düşünmeyene hayat hakkı tanımayan dünya görüşümüzden ve anlayışımızdan vazgeçmeliyiz.
güncel Önemli Başlıklar