sırf atsız ın ideolojik yönünden dolayı sümen altı edilmiştir. halbuki türkiyedeki psikolojik dalda yazılmış üç eserden biridir. senaryolaştırılıp filmi çekilse gişe rekarları kırardı. yahut böyle bir eseri komünist biri yazsaydı -ki mümkün değil yazamazlar zira bunun için her şeyi madde olarak görmekten vazgeçmeleri lazım- çoktan filmi çekilip şahaser ilan edilmişti. ama olsun biz kıymetini biliyoruz. vaktiyle bir atsız ata varmış. var olsun...