fiyat ve özellik oranına bakıldığında, piyasada alınabilecek telefonların başını çeken modeldir.
ben de bir kaç ay önce aldım ve sizinle şu ana kadar ki izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.
telefonun özelliklerine bakarsanız zaten donanımsal olarak gayet iyi bir ürün olduğunu görebilirsiniz. benim şu ana kadar yaşadığım sorunların geneli yazılımsal sorunlar.
telefona 21.12.2013 tarihinde bir sistem güncellemesi yapılmış. bu güncellemeden sonra kamerada flaşı kapatıp açamıyorsunuz. yani sürekli otomatik flaş modunda çekim yapabiliyorsunuz. bunu marketteki ücretsiz kamera uygulamalarıyla halledebilirsiniz. bunun için PowerCam uygulaması gayet hoş bunu indirebilirsiniz. (android markette ücretsizken appstore da ücretli bir uygulamadır.) güncellemeden sonra bazı kullanıcıların şikayetçi olduğu türkçe çevirileri düzeltilmiş. telefonda bazı kelimelerin türkçe bazılarının ingilizce olması beni de rahatsız ediyordu. özetle bu güncellemenin kameranın ağzına sıçması dışında bir eksi yönünü görmedim.
telefona bir uyarı ledi konulmaması çok büyük bir aptallık olmuş. telefon sessizdeyken mesaj geliyor ve siz bunu ekranı açmadan anlayamıyorsunuz. telefonu şarja takıyorsunuz ama şarj olduğunu anlayamıyorsunuz.
telefonun ışık sensörünü çok hassas yapmışlar. bu da otomatik ekran parlaklığında sıkıntı çıkartıyor. oyun oynarken parmağınız sensörün önüne gelince direk ekranı karartıyor. en ufak bir ışık değişikliğinde bile telefon ekran parlaklığı ayarlıyor ve bu da gerçekten can sıkıcı olabiliyor. benim tavsiyem otomatik parlaklığı hiçbir zaman kullanmayın. bu arada gün ışığında ekranı görememe gibi bir sorun hiç yaşamadım. ekran parlaklığı gayet yeterli seviyelere kadar artıyor.
biraz da kamerasından bahsedelim.
kamerası benim hoşuma gitti. gün ışığındaki çekimleri güzel. "çok kaliteli bir kamerası var." diyemem ama hatıra fotoğrafı çekmek için yeterli bir kamerası var. bir fikir sahibi olabilmeniz için örnek fotoğraflar da yükleyeceğim. kameranın en büyük saçmalığı da merceğin etrafına koydukları parlak metalik halka. bunu yapan tasarımcı ya da mühendis artık her kimse hangi kafayla yaptı çok merak ediyorum. bu halkayı merceğe doğru çapraz şekilde yapmışlar ve bu yüzden fotoğraf çekerken yandan gelen ışıkları merceğe yansıtıyor. bu da fotoğrafta istenmeyen ışık huzmelerinin oluşmasına neden oluyor. bu konu hakkında kameraya ve bunu bu şekilde yapan yetkili abilere çok kez küfür ettim.
telefonun ses kalitesine gelince...
telefonun arka kapağında "dts sound" logosu görüyorsunuz. ilk başta "ne lan bu dts sound?" diye düşünebilirsiniz. müzik oynatıcısına girince "dts" yazan bir buton karşınıza çıkıyor. buradan ses dosyalarına odak, bas artırma, 3D efekt, boşluk yankılanması ve netlik ayarı yapabiliyorsunuz. 5 adet de hazırda duran ses modeli var. bunlar da standart, doğa, surround, ses ve varsayılan. ayrıca burada "ses seviyesi güçlendir" diye bir seçenek var. telefonunuzun sesini buradan daha da artırabilirsiniz ama kulaklık takılıyken bunu aktifleştiremiyorsunuz. general mobile burada kullanıcıların kulak sağlığını düşünmüş. bu arada bu dts sound üzerinde yaptığınız değişiklikler sadece müzik oynatıcısını etkilemiyor. internetten açtığınız videoların, radyodan açtığınız şarkıların, zil sesinizin vb. tonunu da etkiliyor.