"zeka gerektirmeyen meslekler" başlığına yazdığımda bir sürü eksi oy alan meslek dalıdır. büyük ihtimalle öğretmenlerdir bunları eksileyen. şimdi bir öğretmen öğüdü yazacağım. ve kişiler eğer böyle öğretmenlere sahip olmuşlarsa eksi oylasınlar. (olmadılarsa da farketmez oy kaygımız hiç olmadı ama meşenin dalının bir yerlerine battığı aşikar kişilere hitabedilmektedir.)
Öğretmenler için 24 Kasım Öğretmenler Günü yazısı iYi ÖĞRETMEN OLMALISIN · Öğretmenlik kutsal bir meslektir. · Türkiye tarihi sana büyük bir görev yükledi. · Yurdunu, halkını ve bütün insanları sevmiyorsan öğretmenliği bırak. · ileri, demokrat, barışçı Türkiye’yi senin nefesin yaratacak. · Öğrencilerin gözleri ve kulakları sendedir. · Kendini yetiştirmeyi, geliştirmeyi ihmal etme. · Yirmi dört saat öğretmen olmayı unutma. ETKiLi ÖĞRETMENLiK YAPABiLMEK iÇiN · Derse hazırlıklı gir. · Dersi ilgi çekici duruma getir. · Zamanını iyi kullan. · Öğrencilerin tanı, onların yeteneklerini keşfet. · Dersi öğrencilerinin düzeyine göre anlat. · Dersi bazen öğrencilerine anlattır. · Ödevleri iş olsun diye verme. · Öğrencilerine başarı yollarını göster. · Ders kitabına bağlı kalma. · Öğrencilerine ezber sorusu sorma. · Kopyacılığa ortam hazırlama. · Öğrencilerinin kendine özgü düşünceleri olabilsin. · Öğrencilerini okumaya alıştır. DAVRANIŞLARINLA ÖRNEK OL * Yüzünde gülücükler eksik olmasın. * Öğrenciler üzerinde otorite kur. * Öğrenciler arasında ayırım yapma. * Öğrencilerin hatalarına karşı anlayışlı ol. * Notu bir tehdit aracı olarak değil, teşvik aracı olarak kullan. * Öğrencilerini sınıfın, okulun yönetimine kat. * Öğrencilerine karşı asla şiddet kullanma. * Öğrencilerinle sakın alay etme. * Sınıfta zayıfları, kimsesizleri koru. * Öğrenciler arasında cinsiyet ayırımı yapma. * Öğrencilerin özel sorunlarıyla ilgilen. * Öğrencilerden ve velilerden hediye kabul etme. * Öğrencilerine paralı kurs verme. * Öğrencilerini kendi işine koşma. * Öğrencilerinle arana para ilişkisi sokma. * Siyasi görüşlerini öğrencilerine dayatma. * Disiplinsizliğe başıbozukluğu izin verme. * Tertipli ve düzgün olmayı öğret. * Hatalarını kabul etmede açık ol. * Öğrenmeye yakışır biçimde giyin. * Düzgün konuş. Öğrencilerine düzgün konuşmayı öğret. * Öğrencilerine çevreyi temiz tutmalarını öğret. Zeki SARIHAN *
bir kaç kelime de neden zeka gerektirmediğini düşündüğüme dair not almak istiyorum yüksek müsaadenizle. tabiki istisnalar müstesna. anladığım kadarıyla son bir kaç yıldır cemaatin ülkemizdeki rolü reddedilemez. bir tarafta dilencilik raddesine gelip de, gururuna yediremeyip kimseden yardım istemeden, yeri gelip okuluna aç gidip ama illa o okulu bitirmeye çalışan insanlar, bir tarafta her gece pilav kaşıklayarak cemaatin dilencisi halinde ama görüntüsünden taviz vermeyen insanlar. bunların cemaat talimatıyla eğitim fakültelerine, olmadı fen edebiyat fakültelerine saldırdığı da aşikar. bilmeyeniniz yoktur. çoğu kendisi bile bilmemesine rağmen cemaat talimatları doğrultusunda belli okulları tercih eden ve sonradan formasyon alması sağlanan da kişilerdir ayrıca. şifreler verilen ve uğruna mülakatlar hazırlanan insanlardır da bunlar ayrıca. güzel sanatlar resim bölümüne öğretmen olmak için gidip (resim bölümü eğitimci değil, resimci yetiştirir) ben beden, desen çalışmam diyecek kadar da cüretkarlardır ayrıca. bundan önceki tayfa da kimse alınmasın milliyetçi tayfaydı. ki asıl destek vererek türbanı başımıza bela eden bunlardır. tamam mağdur edebiyatı yapan şu an ki iktidardır ama devlet efendinin "ne kamusal alanı ulan allah her yerde" söylemlerini ve afişlerini de unutmuş değiliz. her neyse neymiş efendim. gücü eline alan bir şekilde devlet memurluğu kadrolarına kendi adamlarını yerleştirmişler. dün şahin, bugün güvercin bana farketmez. illa ki liyakat isterim.
tüm bunların zeka ile ilintisini de arif olana bırakıyorum ve huzurlarınızdan ayrılıyorum. zeka zaten öğütte kedini gösteriyor. yok efendim ben kadın olarak birilerinin malı olacağım, erkek olarak birilerinin ekmeğimi verdiği ölçüde, kömür ve makarna orantısına bağlı olarak (kpss şifresi ve mesnetsiz mülakatlar) neferi olacağım. bugün kıdem tazminatını kaldıran aslında dün beni buraya getirenlerdir diyenlere lafım yok. "hayırlı" sabahlar size.