siyasi gorusunden bagımsız olarak kanımca oldukca ideal bir siyasetcidir. cok fazla one cıkmadan, recep tayyip erdoganın ve ali babacanın kırdıgı potları tamir etmistir. her zaman idealarının pesinden ılımlı bir sekilde kosmustur. 1995'te refah partisi uyesi iken meclis kursusunden "ab'ye tam uye olma sureci ab'nin arka bahcesindeki kopek kulubesinde yatmaya calısmaktır" diye haykırırken sergiledigi milli ve antiemperyalist tavrı son 10 yıl icinde 180 derece sapmıstır ve su anda ab'ye tam uyelik surecinde turkiyenin kesinlikle tam uye olamayacagını bile bile ab'nin istedigi reformları kayıtsız sartsız yerine getiren bir siyasetci olmustur. bence asıl sorgulanması gereken abdullah gulun ab konusundaki bu u donusune sebebiyet veren etkenlerdir.