izninizle kardeşimize cevap verme amacıyla devrim meselesine dair birkaç şey söylemek istiyorum.
--spoiler--
ya arkadaşım sen gerilla mücadelesi yapmayı mı planlıyorsun türkiye gibi bir yerde.
--spoiler--
hayır nerden çıktı bu. öyle bir iddiam olmadı hiçbir zaman. kaldı ki ben devrimci değilim. bu iddiada bulunanlar 1960 darbesine devrim diyen insanların torunlarıdır. hani devrim yapacağız diyerek ortalığı yakan yıkan tipler var ya.
"devrim" dünyanın en karizmatik kelimesidir. biliyorum, hoş bir çekiciliği var. ben devlet aygıtını tanımayan bu ergen sürüsünün bu söz konusu karizmatik kelimeyi hayata geçirebilme girişimlerine başkaldırı romantizmi diyorum. siyasi bilinci olmayan, hayatında iki satır bir şey okumamış, bilgisi twitter'dan facebook'tan okuduklarından ibaret, ne teori ne pratik hakkında en küçük bir birikimi olmayan, dünyadan bihaber, boşbeleş, götünün derdinde rezil tiplerdir hepsi. bunlarla hiçbir mücadeleye girişilmez. buraya kadar her şey tamam mı? evet devam edelim. 'türkiye gibi bir yer' derken hem coğrafi hem demografik yapının devrim için elverişsiz olmasından söz ettin öyle değil mi? bak, bazı şeylerin farkındasın. ama bu ülkede hiçbir zaman devrim olmayacağı anlamına gelmez ki. eğer devrim için mevcut şartlar oluşmuşsa bu hareketi kimse durduramaz. öncelikle devrim için halk gerekir. devrim için ayaklanma, ancak 'halkın ezici çoğunluğunu' etrafında toplayabilecek bir sınıfa dayanıyorsa gerçek zafere ve yeni bir düzenin kurulmasına götürebilir. örneğin küba devrimi için bunu söyleyebiliriz. orda devrim gerçekleşti çünkü ekonomik ve sosyal hayat bunu gerektiriyordu. mesela ernesto kardeşimiz kongo'da neden başarılı olamadı? neden bolivya'da başarılı olamadı? çünkü koşullar elverişli değildi. çünkü köylüler ordu yanlısıydı. çünkü bolivya komünist partisi bile ernesto ve ekibine destek vermedi. en acısı neydi biliyor musun? sierra maestra dağlarına benzemiyordu bolivya. ernesto yanlış yerde yanlış zamandaydı. bir avuç adamla ihtilali ateşlemek deliliktir. bunun da bedeli ölümdür. aynı şey türkiye için de geçerlidir. technique der ki, "devrim bir çocuğun zihninde başlar" görüşlerini anlamadığımı iddia ettiğin adam var ya, o söylüyor işte bunu. bu ülkede halkın sosyalizme bakış açısı bellidir arkadaşlar. çok da zorlamamak gerek, yoksa ters tepiyor. ha, devrim sadece sosyalizm değildir elbette. iran islam devrimini ve bu devrim sürecinin nasıl geliştiğini araştırmanızı istiyorum.
her ne kadar mahatma gandhi'yi örnek gösterip devrim sadece gerilla mücadelesiyle olmaz demek istesem de bu çok zor. devrim için pasif direniş yeterli değildir. yoksa sizin de sonunuz malcolm x gibi olur, martin luther king gibi olur. sistem yok olmanızı ister ve bunu gerçekleştirir de. yeni bir sistem için silah şarttır. devrimci parti ve örgütlerde ciddiyetin tek göstergesi silahlı mücadeledir.
--spoiler--
kürt hareketi hariç hangi gerilla örgütü ciddi bir halk hareketini arkasına aldı ya?
--spoiler--
bak farkında olmadan yazdıklarımı onaylıyorsun. bu mücadeleye dönük halk hareketinin kaynağı neydi acaba? bunu düşündün mü? tamam örgüt kitle desteği almasına aldı da, bunu devrim kalıpları içine sokamazsın ama. pkk farklı bir boyut, farklı bir dinamiktir. bu hareketi devrime indirgediğin için söylüyorum bunu.
--spoiler--
ulan eğitim sistemi bu ülkenin insanlarına devleti tanrı yaptırdı neredeyse.
--spoiler--
ha şunu bileydin güzel kardeşim. işte bu yüzden bu topraklarda devrim çok zor. her şeyden önce zihniyet devrimi gerekir. o da çok zor. harbiden çok zor.