--spoiler--
ölümlerin kadınlardan başladığına, kadınlardan da hamile kadınların ilk olarak öldürüldüğüne dikkat çekiyor. Tek amacın soy kurutmak olduğunu vurgulayan Ali, öncelikle hamile kadınların karınlarının süngülenerek bebeğin öldürülmesinin, daha sonra kadının öldürülmesinin bunu gösterdiğini ifade ediyor.
Kadınların karnına süngü vurarak bebekleri süngü ucuna takıp yukarı kaldırıyorlardı. Bazı kadınlar dağlara kaçtı. Daha sonra erkekleri öldürdüler. Önce kadınları öldürmelerinin nedeni, soyumuzu kurutmaktı. Ölenleri toplayıp, kanca takıp biriktiriyorlardı. Askerler her gün gelip canlı kalanlar olmuş mu diye nefes seslerini dinliyordu. Askerler tenekeyi açıp üzerimize sıvı bir şey serpti. Biz daha önce gaz görmemiştik, meğer bizim üzerimize gaz yağı döküyorlardı. Bizi ateşe verdiler. Gök alev alevdi. Bazılarımız yine kaçmayı başardı. Kaçtığımızda, arkamızdan geliyorlardı. Yolda yakalananlar, öldürülüyordu. Göğüslerine süngü yiyen kadınların süngü sesleri hala kulağımda... Biz çocuklar, ağzımız burnumuz kan içinde onları seyrediyorduk. Amcamın oğlu yaralıydı ve kolu kopuktu. Sadece az bir parça kalmıştı. Kolu kopmuştu, ama ağlamıyordu. Ben de peşimizden gelen askerlerin ateş etmeleri sonucu kafamdan ve bacağımdan kurşun aldım. Günlerce Munzurun kan akan suyunda, saklanarak kaçmayı başardım. Bizleri öldürmelerindeki neden neydi bilmek istiyorum...