beylikdüzüne uzatılma süreci tam bir skandal olan, çok tercih edilen bir garip ara çözüm diyebileceğimiz, ağırlığı mercedeslerden oluşan otobüslü ulaşım sistemidir. garipliklerini teker teker sıralayalım...
a) bu ulaşım sistemi, bunu yapanlara " bak nefis hizmet" vesilesi ile seçim kazandırmıştır.
b) seçimi kazananlar verdikleri sözler nedeni ile gaza gelmişler ve dördüncü etabı istanbul' un en batısı olan kalabalık yerleşim yerlerinden beylikdüzü ne ulaştırmaya karar vermişlerdir. o kadar gaza gelmişlerdir ki 3 ayda biticek denmiş 13 km yol 1,5 yılda zar zor bitmiştir. (bkz: kervan yolda düzülür mantığı)
c) millet mega yapılar, mega yıkımlar falan derken milyon tl ler harcanıp kurulan köprüler, " aaa yanlış yapmışız" denilip yıkılmış ve tek bir dandik köprü yıkılırken bir işçi hayatını kaybetmiştir. avcılarda 35 milyon tl harcanıp kapatılan alt geçitten bahsetmiyorum bile...
d) ilk kurulduğunda tanesi 750 bin euro dan hollanda' dan otobüs ithal edilmiş, "yaww yapmayın bu otobüsler bu hatta uygun değil" diyen iett müdürü görevinden olmuş, nitekim adamın haklılığı araçlar alındıktan sonra ortaya çıkmış ve aletler sıkça bozularak yokuşları çıkamayarak, bu kadar insan yükünü kaldıramayarak yeni skandallara imza atılmıştır.
e) beylikdüzü hattı açıldıktan sonra günde 1 mio kişi taşımayı hedefleyen iett yeni otobüs alımı yapmadan aynı otobüs sayısı ile insanları taşımaya kalkınca her gün kavga dövüş çıkar olmuştur. insanlar balık istifi bile değil tanımlayamayacağım bir şekilde taşınmaya başlamış ara duraklardan bu otobüslere binmek ikansız hale gelmiştir.
f ) yeni etapta beylikdüzü ne deneme seferi 1 hafta sürecek denmiş ancak aradan haftalar geçmesine rağmen " şöförler yeni hatta alışacaklar, bekliyoruz" açıklaması ile bir şok daha yaşanmasına neden olmuştur.
g) dümdüz bir yolda 8 tane hat oluşturacak kadar creative olan iett işletmeleri tüyap' an kaldırdığı aracı zincirlikuyu ya 12 durak kala aktarma yaptırmış, bunun nedenini soran bana "yaw abi wallaha otobüs yetişmiyor" diyerekten dünyadaki hiç bir matematiğe uymayan bir açıklama yapmıştır. zira otobüs o durağa kadar full çakılı gelmekte herkes gereken anma işlemlerini yaparak diğer otobüse 12 durak için geçmektedir.
h) " illada avcılarda aktarma yapmam lazım" diyen işletmeci zilyon tl harcayarak avcılara alt geçitler kurmuştur. ne olurdu yani tüyaptan kalksa da sen bu kadar parayı harcamasaydın... zaten bu aktarma mantığı bir türlü anlayamadım... cevizlibağ' da da aktarma yapmalıyım diyen işletmeci e5 den de şeritler çalmıştır. halbuki mis gibi zincilikuyu vardır ve fiziksel olarak da uygundur...
ı) durak isimleri de bir acayiptir. zira mesala yılların bizimkent durağı cumhuriyet olmuştur. hadımköy ile hiç alakası olmayan beykent/beko durağı hadımköy olmuştur. hadi cumhuriyet durağını anladık da hadımmköy nedir yaw... adam hiç bilmese ve hadımköy durağında inse tamamen başka yere geldiğini bir süre anlamayacaktır.
i) duraklar arasında bir tutarlılık yoktur. en yoğun duraklarda ne asansör ne de yürüyen merdiven vardır. yeni yapılan duraklar ise daha geniştir. bunlar nispeten daha az yoğun iken eski duraklar için muhtemelen ( bir kaç istasyon hariç ) yenileme çalışması yapılmamaktadır..
j) otobübüslerin klimaları yetmediği için yazın ter üstüne ter, koku üstüne koku salan insanlar içerisinde yolculuk edilmektedir.
k) insanların binmek için müthiş stratejiler geliştirdiği hatta oturmak için harikalar yarattığı bir ulaşım sistemidir.
bütün bunların yanında hızlı ulaşım sağlamakta olduğu ve geçtiği yerlerin emlak fiyatarını arttırdığı için bir kesim tarafından sevilmektedir. tecrübe edilmesini rica ederiz.