galatasaray

entry22145 galeri ses2
    305.
  1. Tanım: 7 yıl öncesine göre sürekli kötüye gitmiş takımdır.

    Son oynanan Fenerbahçe maçında koltukları kıran ortalığı yakıp yıkan Galatasaray taraftarını görünce aklıma 7 yıl öncesi geldi. Taraftara bunu yaptıran neydi, cezası ne olur, ne gibi önlemler alınmalı, bunlar belki tartışılacak şeyler. Ancak tartışılmayacak bir şey var ki bu sahada Galatasaray forması giyen futbolcuların, kenarda duran teknik direktörün ve sahada takımını izlemesi gerekirken, maçı evinde seyreden başkanın 7 yıl önceki halefleriyle uzaktan yakında alakası yok. Galatasaray uefa kupasına giden yolda önüne geleni devirirken taraflı tarafsız herkesi birleştirmiş ve gerçek futbol seyircisine izlemesi keyifli, maçlarını takip ettirecek bir takım haline gelmişti. Seyirciler sahaya;

    -benim futbolcularım kendileri gibi, o meşhur Galatasaray takımı gibi oynarlarsa dünyada yenemeyeceği takım yok

    diyebilen vizyonu geniş bir teknik direktörün yarattığı bir dünya takımını izlemeye geliyordu. Sahada izlemeye değer bir takım olunca su şişesi atmaya, koltuk kırmaya veya meşale fırlatmaya zaman ve gerek kalmıyordu. Ancak açık söylemek gerekir ki bugünkü Galatasaray kadro itibariyle dünya takımı olmaktan çok uzaktır. Bunun sebebi ise ekonomik çöküşün önünü alamayıp bir dünya takımı olan galatasaray'ı Türkiye liginin sıradan bir takımına dönüştüren süregelen yönetimlerdir. Hiç kimse galatasaray'ın gelirlerinin az olduğunu söylemez. 7 yıldan bu yana son senelerde olmasa da Galatasaray şampiyonlar liginde oynamış ve buradan gelir elde etmiştir. Mesele doğru transferleri yapıp takımın vizyonunun korumasını sağlamak olmasını gerekirken, yanlış transferler ve taraftarı galeyana getirmekten başka hiçbir somut katkısı olmayan paralı yöneticilerin davranışları galatasaray'ı bu günlere getirmiştir.

    Oysa ki ben bir rakip takım taraftarı olarak galatasaray'ın Avrupa takımlarını bir bir dize getirdiği günleri özlüyorum. Bir türk takımının bir yabancı takımı yenmesini her türk gibi gururla izliyordum. Hakan'ın bologna'ya, sergen'in chelsea'ye, tuncay'ın m.united'a attığı golleri aynı keyifle izledim. Umalım ki Galatasaray en yakın zamanda eski günlerine dönsün. Kimbilir, nasıl ki bugün ispanyol takımları şampiyonlar liginde de, uefa kupasında da finalde karşılaşabiliyorsa, biz de belki bir gün Fenerbahçe-Galatasaray maçını bir şampiyonlar ligi finali olarak izleriz.

    6 ...