kimse kritiğini yapmamış. beceremiyeceğimi bildiğim halde yapayım bari dedim. neyse.
öncelikle en arka sayfadaki hikaye çok hoşuma gitti. çizimler liselerde aldırılan oxford ingilizce kitaplarındaki gibi.
burç yorumları çok güzel olmuş ama sanki akrep burcu esprisini yapmışlar süper olmuş da diğer burçların esprilerini de akrep burcu esprisi üzerinden yapmışlar gibi bir hava oluşmuş.
m.k. perker hikayelerini çizim olarak da hikaye olarak üst düzey buldum. bu kadar hikaye çizmese doyurucu olmayabilirmiş dergi. (gerçi en kahraman rıdvan var) profosyonel çizerlik nedir göstermiş. bir de tekin aral' ın mezarlıkla ilgili lafı çok hoşuma gitti.kim olduğunu unuttuğum iki kişi ile ofiste buluşmuş tekin aral. camdan zincirlikuyu gözüküyormuş. sonra şu diyalog gerçekleşmiş:
-yahu şuraya bak tekin. mezarlık neredeyse buraya kadar geliyor.
-yok merak etme. o buraya gelmeden biz oraya gideriz.
bir iki köşe de bariz bir umut sarıkaya etkisi gördüm. hatta bazı kısımları bayağı benziyordu. bu iyi bir şey mi bilemedim.
bülent arabacıoğlu var bir de. daha ne olsun lan! tam 6 sayfa en kahraman rıdvan! bir de orta sayfayı çizmiş hastalığın hastasıyız diye. sesli güldürmeyi başardı. dergideki m.k. perker ile birlikte en kaliteli çizimler onun.
veee atilla atalay. zombi kardeş yazısı, çok sağlam bir tespitin üzerinden gitmiş ve ilgi çekici konulara da değinmiş. okumanızı tavsiye ederim zira dergideki güldüren tek yazı bu. işletme kısımları güzeldi.
saydıklarım dışında marvel ocakları, ekinoks, star wars, komiser behiç, dedektif hilmi ve adını unuttuğum bir iki köşesi sayesinde dergi umut verici olmaktan fazlasına ulaşmış.
dergide politik bir şey görmedim ben. şu aşamada iyi olmuş. ama dergi daha üst seviyeye geldiği zaman politik açıdan güncel şeyler de bekliyorum.
he amk he köşesi derleme açısından iyi ama espriler ve başlıklar açısından daha yaratıcı olunması lazım.
sonuç olarak vereceğiniz 5 liraya fazlasıyla değiyor. mizah dergilerinin düşüşe geçtiği şu dönemlerde bu kalitede bir iki sayı sayı daha çıkarması diğerleri( biliyonuz işte diğerlerini) kadar okunmasına yeter. hatta ileriki sayılarda bir iki ünlü isim takviyesiyle beraber çok daha iyi olur diye düşünüyorum.