ankara

entry9984 galeri ses6
    2417.
  1. dünyada 3 başkentten birisidir ankara.
    neden 3 başkent ? nedir özellikleri ?
    1-islamabad
    2-brasil
    3-ankara
    öncelikle bu şehirler sıfırdan yapıldılar yani kesişme noktalarını oluşturan temel budur.
    sonrasında ankara hariç olmak kaydıyla geriye kalan 2 şehir insanların yaşayacağı öngörülerek planlandı.
    olası hızlı nüfus artışları hesaba katıldı (islamabad çok fazla nüfusa sahiptir ve biraz da çarpıktır vs ama neticede planı da ona göre çarpıktır baştan beri)
    brasilia ise modern dünyanın sanat galerisi gibi inşaa edildi veya öyle olsun istendi.
    ankara ise toplamda 250 bin kişilik bir plana göre imal edildi.(veya imal edilmek istendi)
    şehrin odağının son 20 yıl içinde büsbütün kayması da zaten buna en güzel işarettir.
    başkent bir ülkenin en gösterişli veya düzenli veya güzel şehri olması gerekirken ankara bu tanımın hiçbirine uymaz.
    içinden nehir geçer ama içinde kamyon lastikleri yüzer.
    kendine has alman mimarisi ile bezeli başkentimizde ne bir meydan ne de sanat eseri vardır (parmakla sayılabilecek kadar belki vardır).
    son zamanlarda tandoğan'da etap otelinin yanındaki alanda italya nın hediyesi olan bir havuz vardı ama artık yok . (belediye kırıp çöpe atmış ve malesef gördüm per perişan durumda ve belki eritmişlerdir bile.atılma nedeni ise çok haklı : detaylarında çıplak çocuklar var ).
    yıllar yıllar önce kızılayda bir kocaman inşaat vardı eski sarı kızılay binasının olduğu yerde, ve hala orada bir bina var ama boş ama estetikten olabildiğince yoksun ve kötü ve çok kötü .
    daha neler var neler yok bilemiyoruz çünkü takip edilebilecek bir şey de kalmadı ortalıkta.
    yabancı erkan ankara ya geldiğinde trafik ışıklarının pas geçilip roket hızıyla oradan oraya götürülme sebebi de "şehrin minimum düzeyde görülmesini" sağlamaktan ibarettir.
    geçenlerde tunalı hilmi caddesinde biraz yürüdüm . toz ,pis,gürültü gırla gidiyor . tasarım ve düzen anlayışımızın afganistan düzeyinde olmasının güzel örneğidir.
    herşeyi tam herşeyi eksik...!kaldırım taşları var ama kırık ama çarpık...asfalt var ama yok gibi....alt yapı var ama idareten...yeşillik var ama insandan uzak...meydan var ama inşaat sahasından beter...sokakları var bakımsız...vs vs vs
    topu topu 100-150 metrelik bir caddeyi bile ikmal edemeyen bir belediyenin elinde oyuncak olmuş ankara.
    nefes alma , beslenme , barınma gibi ihtiyaçların belirli düzeylerde karşılanabileceği bir ortam olmaktan başka bir özelliğinin olmadığı düşünmemize zemin hazırlamış olan başkentimize en yakışır duvar yazısı kamyonların karoserlerinin arkasında yazan "06 başkentli" yazısıdır.
    0 ...