replikleriyle düşündüren, son sahneleriyle gözyaşlarına boğan, konusu itibari ile insanı kara kara düşünmeye sevkedecek steven spielberg başyapıtı.
yahudi poropagandası bu yahu! denerek bir kenara itilmeye hor çalışılmaya ne bilelim öküz altında buzağı aranmasına kanımın donduğu film.. hatta başyapıtlardan bile sayılabilir. o siyah beyaz devam eden ve kısacık bir yerde renklenirken içimizi karalar bağlatan sahnesi için bile başyapıt payesi alabilir.
ortada tarihin kanlı ve karanlık sayfalarından birisine tutulan bir ışık var ancak bu ışığı eliyle kapatmaya çalışanların olduğunu görünce tarih daha çok karanlık sayfalarla dolar gibi geliyor.
neyse hala izlemediyseniz ve kafanızda düşünce bakımından büyük çukurlar yoksa bu film size birşeyler anlatacak, kulak kabartmakta fayda var.