işin detayına girmek ve kavga etmek anlamsız. bu işin kürtleri ilgilendiren yanını da bir kenara bırakmak gerekiyor. askerlik yapmak istemeyen insanlar var. devlete eğer vatan borcu varsa bu sadece askerlik olmamalı. bir insan mesleğine göre hizmet edebilir. mesela öğretmenler askerlik yerine öğretmenlik yapıyor. ama kimse onlara hain falan demiyor.
bu tip bir uygulama olabilir. tabi gerek ülkenin şartları, gerekse askerlik kurumunun çok önemli olması bunu engelliyor.