Metin Eloğlu öyle güzel anlatmıştır ki, sevgiliye duyulan sevgiyi, bu sebepten diyorum ki, sevgili budur,
" seni sevince adamın pabuçları eskimiyor,
beti- benzi yeni çarktan çıkmış gibi
seni sevince insan bilgili, saygılı, gönlü gani, şen
saçları zencefilli
erkencecik evine dönmek istiyor canı
zembilinde karpuzlar, hürriyetler, duvaklar
annesinin elini öpüyor ilkten
yeğenine çukulata almış onu veriyor
bakıyorsun " güzin karanfil çiceğini sever ya "
güzin e bir demet kırmızısından almış
sırf seni sevdiği için ya başka neden? "