edebiyat bir okuma biçiminin ürünüdür kaçınılmaz olarak. örneğin orhan pamuk'un romanları. ben onları değerli ve iyi yazılmış romanlar olarak okuyorum. başkaları başka türkü okuyorlar aynı romanları. metin aynı, okuma biçimleri farklı. her kitaptan yalnızca anlamak istediklerimizi anlıyoruz. doğaldır bu ama öte yandan "tinsel cahilliğin o ürkütücü kendini beğenmişliği", o muazzam bilgiçlik!