bu görevi ifa etmenin zata kazandırdığı tek şey sabır olgusudur. ülkemizin mozaiği falan da değildir. ilkokul mezunları üniversite mezunlarından daha değerlidir. sivil hayatınızda kendinize ördüğünüz sosyal kabuktan sıyrılıp türkiyede yaşayan insanların çoğunluğunun halinin içler acısı olduğunu görüyorsunuz. hele ki manisa doğu kışla da askerlik yapıyorsanız yemekhaneden çıkan adına yemek demenin mümkün olmadığı şeyleri yiyemiyor, temiz bir yatakta uyku uyuyamıyorsunuz. hasta olduğunuzda revire gitmek için saatlerce sıra bekleyip ardından size verilecek toplamda bir adet ilacın tükendiğini öğreniyorsunuz.
zaman algısı öyle garip ki şafak bazen geriye gidiyor gibi hissediyorsunuz, biat kültürü dışında hiçbirşey vuku bulmuyor, yaşanan gariplikler birer sinir testi gibi iradenizi zorlarken. yersiz gülümsemeye başlıyorsunuz zaman zaman. en mazbut insan yalnızca 20 günün sonunda asabi bir dengesize dönüşebiliyor. erlerin ucuz işgücü olarak kullanılmanın dışında bir fonksiyonları yok. çavuş olarak usta birliğine katılacağım ve malesef bu ucuz iş gücünden bende yararlanacağım. tanımadığın insanlara emirler yağdırıp gülümsemek, bana göre değil!
askercilik oyunu oynuyor, gece eğitiminde -hadi siz şu ağaçların arkasına saklanın bizde sizi bulamayalım gibi garip emirler alıyor, özsaygınızı yitiriyorsunuz. sağa sola dön dirsek temas aralığı hizaya gel dışında hiçbirşey öğrenmiyorsunuz. birde g3 ile 3 fişek atıyorsunuz tabii. gelişmeye açık beyinleri, köreltmek veya aynı hizaya sokmak dışında nedir askerlik? bu insanların eline yalnızca 3 kez atış yaptığı silah yerine kitap defter verilsin, köylerde okuma yazma bilmeyenlere okuma yazma öğretilsin çok mu zor? zor zira rütbelilere göre askerlik teorik olarak her an birini öldürmeye hazır olmak anlamını taşıyor.
gece sabaha kadar başında beklediğim arkadaşım artık öksürmekten uyuyamaz hale gelmiş, geceyi sabah etmiş ve komutan diye nitelendirilen bütün duygularından soyutlanmış lümpenin karşısına çıkıp - komutanım izniniz olursa içtimaya katılmak istemiyorum vesair. gibi bir cümle kuruyor. gelen yanıt
- ben doktor muyum a... k...
sen doktor değil başka birşeysin fakat ifade özgürlüğümü kısıtlayan, askerlikten soğutmak gibi bir suç varya hani o açıdan susmalıyım. aşağılık herifler! sizin sisteminizi korumanızın yolu bu mu ? kötü insanlar yaratmak mı? neyse askerlik vatan borcu ve inanın askerde çok zevkli anlar geçiriyorsunuz beyler, çok güzel yahu. bak ciddiyim. nitekim, vatan sana canım feda!
velhasıl istediğiniz bilim dalı üzerine doktora yapmış olun, kışla kapısından içeri girdiğinizde beyin ve mantığı dışarıda bırakın.