devletin bize bahşettiği bir opsiyon olarak sunulması ne kadar enayi bir halk olduğumuzu ne yazık ki bir kez daha göstermiştir. aihm'nin türkiye'ye verdiği ''angaryayı kaldır'' ültimatomundan sonra ortaya çıkardığı bedelli askerlik saçmalığı ile bu işi nasıl ranta çevireceğini düşünen devlet babamızın artık uygulamaya mecbur bırakıldığı uygulamadır vicdani ret. artık çağ değişti ve insan gücü ile değil teknoloji ile savaşılıyor. topyekun savaş dersen, o zaten çanakkale'de kaldı. o yüzden zamanında askerlik kalkacak dediğimizde bize gülenler; ne askerlikle ilgili ortaya çıkacak olan yeni gelişmelere şaşırsınlar, ne de biz gittim siz niye gitmiyorsunuz diye ağlasınlar.