Savaş karşıtı olduğunu ileri süren bireylerin bilerek yada bilmeyerek savaş tanrılarının işini kolaylaştırma çabasıdır. Şöyle ki;
Malum son günlern güzide konusu vicdani red ve bedelli askerlik ve sürekli d göre ile pelesenk edilen paralı askerlik. Bana göre vicdani red talebinde bulunan birey dolaylı olarak ordunun kutsallığını ve ordunun yaptığı eylemlerin sorgulanabilirliğini ortadan kaldırma.amacı güder. Ülkemiz gibi geçmişindeki temeller üzerine dayalı zorunlu askerlik sisteminin hüküm sürdüğü bir bölgede birey askerde ifa ettiklerini belli kriterler dahilinde yerine getirir yada getirmez. Her zaman kitaba uygun hareket edilmediğini hepimiz biliyoruz. Farazi ilk olarak bedelli askerlik uygulandı, malum paralı askerlik sistemi de devrede artık ve hatta ilk celp mart nisan gibi operasyon bölgelerine intikal edecek, bütün bunların peşine bir de bonus olarak bakanlar kurulu abkriterlerini birebir kopyalayıp vicdani reddi kabul etti. Bana göre şu an vicdanı hasebiyle askerlik yapmak istemeyenler, askerliğin gayetyabi uygulanabilir bir meslek haline gelmesiyle hem ordunun geçişi itibariyle sahip olduğu kutsal yapısını ortadan kaldırmaya sebebiyet verecek hem de ordunun daha fevri, daha sorumsuz adamları bünyesine barındırarak toplum ve millet nazarında kabul görmeyecek eylem, hareket ve söylemler içerisinde olmasını yolunu açacaktır. Hacı yıllardır vietnam gazilerinin neden vietnama gittiğini sorduk durduk. Çünkü türkiyede askerlik zorunlu olan bir olay ve zorunluluk hali sadece iç ve dış tehdit unsurlarına karşı kullanılacak diye addedilmesinden. Eğer ki emperyal sistemin benimsediği paralı askerlik ve vicdani red sistemi olsaydı kerkük musul'dan tutun da viyana'ya kadar yürüyecek deli cesaeetine sahip iktidar ve komutanlara sahip oldu bu ülke. Zira hepsinin ortak korkusu vicdan sahibi bireylerin karşısında sittinsene duramayacak olmalarıdır. Sen şimdi tutturmuşsun vicdanım elvermiyor kan silah beni bozar mevzusuna. Maalesef ülkemizn dinamikleri arasında askerlik kurumu önde gelen bir konumda. iş evlenme tarak kürek bir sürü husus için askerlik koşulu aranıyor. Boşver adam öldürp kurşun sıkma kısmını askerlik yapmayana kız verilmiyor bu ülkede daha doğru düzgün. Yukarıda söylediklerim kiöine saçmalık, komplo veya hayal ürünü gibi gelse de şu bir gerçek: evet insanlar bayıla bayıla gitmiyor askere belki ama zorunluluğun getirdiği bir otokonrol sistemi oluşuyor askeri düzende. Eğer ki zorunluluk olmazsa ülke insanınınaskerliğe elverişli kesiminin %2 yada %3 ü zor gider kışlaya. Zira maneviyatı olan bir kurum olmaktan çıkıp para için sana diretilen her şeyi sike sike yapmak zorunda kalacağın bir kurum olacaktır. Böyle bir durumda birey alacağı 2.000-2.500 lira için hayatını riske etmeden kaytarmanın çarelerini arayacak ve yine askeri düzendeki başarısızlık baş gösterecektir. Aksinş iddia edenler bi zahmet halen güneydoğu ve doğu bölgelerin kaçakçı yuvası olarak kalmasının sebebini açıklayı versin.
Netice itibariyle;
Vicdani red temelinde iyi bir niyet barındırıp anti-militarist düşünceye hizmet ediyor gibi dursa da savaş tanrılarının, anarşinin ve türk toplumu gibi at avrat silah triosuyla bezenmiş tarihe sahip ülkeler için amacının çok çok ötesinde yanlış hizmetlerde bulunması durumunu ortaya çıkarır. Getireceği fazladan ekonomik külfet durumundan bahsetmiyorum bile.