her türk asker doğar yalanı ile yüzleşmeye iteceğinden dolayı fazla tepki alması normaldir. hepimiz asker doğduk ta neden 30 senedir pkk'yı bitiremedik diye sorarlar aga!
vicdani ret, eksisi ile artısı ile ince ince elenmeli, sık sık ta dokunmalı. apolitik bir bakış açısıyla, vatan sevgisi gibi birçok hassasiyetten uzak bir kafa yapısı ile vicdanını reddeden ayrı, bunları savunduğum falan yok. ama vatan sevgisi de eline g3'ü alıp kır hayatının bir parçası olmuş adamlarla savaşmak değil, yahut komutana uşaklık etmek değil. işini düzgün yapan herkes vatan severdir. işini en iyi yapan adam da en büyük vatanseverdir.
vicdani reddin en sevindirici yanı ise, 20'lik civanlar kurşunla ölmeyecek. pkk'da bu 20'lik adamların dağın eteğinden ateş etmesiyle bitmeyecek. profesyonel ordunun da ilk adımıdır bu.
vicdani reddin vicdana sığmayan tarafı ise istismar edilecek olmasıdır. ama sistem oturduktan sonra bunun da üstesinden geliriz. biz 90 senedir böyle saçma sapan bir askeri sistemi oturtmuşuz, bunu mu yerleştiremeyeceğiz?