ulaşım ağı bok gibidir kesinlikle. ne ankarada ne de bursada böyle trafik keşmekeşi asla yaşanmaz. koskoca şehirde trafiği akıcı hale getirecek doğru düzgün geçit yoktur. raylı sistem ağı çok zayıftır. ulaşımın ucuz olmasının nedeni kalitesiz olmasıdır.
şehir düzenlemesi bok gibidir. kentin neredeyse % 75'i gecekondu yapılaşmasıdır. kadifakalede kıçı kırık 15-20 tane evi yıkıp limontepe'ye aktarma yapınca şehir düzenlemesi oldu sananlara yeşildere'den yukarıya doğru bakmalarını öneririm.
halkı öğrencileri falan sevmez, kiralar gereğinden fazla yüksektir. yemekleri desen lahmacun 3.5-4 lira, en tırto pide 7-8 liradan başlar, döner desen hak getire yoktur doğru düzgün yapan yer. kültür dedikleri sosis salam kızartması sandvich ve boyoz çok lezzetsizdir. kumru idare eder, hakkını yemeyelim.
sözlükteki ve çevremdeki bilumum izmirli dostlarım bazı gerçekleri görmemek için ellerinden geleni yapsalar da izmir şehir merkezi - bazı lüks semtler haricinde - hatalarla dolu bok gibi bir kenttir. sürekli izmirden bahsedilmesinin nedeni izmirden beklentilerin yüksek olmasıdır belki. burda izmiri savunacağınıza şehrinizin güzelliklerini yok edenlerle mücadele etmeniz ve güzel izmiri tekrar yaşatmanız daha akıl karı sayın izmirliler.