fransızca ya karşı acayip bir ilgim var.ingilzce bilmesem de olur ama fransızcam süper olsun istedim hep.bu isteğim yüzünden iki sene önce bir fransızca kursuna yazıldım.amacım tam olarak bir şey öğrenemesem bile en azından belli kalıpları anlamaktı.kursa büyük bir heyecanla gittim, her şey mükkemel olacaktı.üç dört ders sonunda kendimi az da olsa ifade edebileceğimi düşünüyordum.gitmez olaydım.gittiğim kursta ki "matmazel "(hocamız oluyo kendisi ) bize fransızca öğretmek yerine fransa da geçirdiği muhteşem senelerden bahsetti:
"-fransızlar soğan çorbası yer
-eyfel kulesi bir başkadır,hele paris te aşk muhteşemdir.*
-paris te yaşayan hanımlara parizyen denir.
-fransızların çok güzel "chanson" ları vardır."
ve bunlar gibi fransız kültürüne ait bir sürü şey öğrendim.ama fransızca öğrendin mi derseniz "hayır".
bu kadar genel kültür aşılamasının arasında öğrendiğim tek şey eşyaların dişi ve erkek diye ayrıldığıdır.
şimdi tekrar yeni bir hevesle fransızca kursuna başlıyorum. biraz inat ettim sanırım eninde sonunda fransızcayı öğreneceğim, zor bir dil evet ama çözücem koydum kafaya.