orhan pamuk

entry949 galeri
    165.
  1. psikolojisi artık daha iyi anlaşılabilecek yazar.

    "biz bilmemkaç milyon ermeniyi katlettik" diyordu hatırlarsınız, ardından kürtlerden de bahsediyordu herhalde. biz de, "bu adam ne diyor yahu? nerden duymuş öğrenmiş?" diye şaşırarak nobel kazanmasını izliyorduk.

    meğer adam, suç kabulleniciliği (orijinal adı vardır bu psikolojik rahatsızlığın) hastalığından müzdaripmiş. yani örnek vermek gerekirse, etrafındaki biri "kim bu ay'ı* dünyadan ayırdı, hangi katil?" diye sorsa elini kaldırıp "ben, biz, hepimiz" diyerek kendisinin ve çevresindekilerin üzerine suçu alacak, kabullenecek.

    en son da, hrant dink'in vurulmasında;
    "Hrant, düşüncelerinden dolayı öldürüldü. Düşüncülerini kabul edemediğimiz birini öldürdük. Önce bunu anlayalım" diye demeç vermiş.

    vay anasını. biz öldürdük yani?

    şahsen ben kimseyi öldürmedim. öldürülmesini dahi istemedim. bu ülkenin vatandaşlarının %99'u da böyle bir şeyin olmasını istemedi.

    önce anlaşılması gereken şey aslında bu değil mi?
    6 ...