said nursi

entry1777 galeri
    48.
  1. kendisine son derece saygı duymakla birlikte , cemaatiyle bir alakam olmadığını ve objektif bir yorum kattığımı belirtiyorum öncelikle ..

    saygı duymamın nedeni ; gerçekten çok bilgili ve ilimli olmasıdır . eğer ki elinize geçerse ,bu adam cemaatçi , tarikatçı , şucu , bucu (ki ben bu oluşumlara çok karşıyım (bkz: (#1170576)) demeyerekten eserlerine bir göz atmanızda fayda var..böylece sizde anlayacaksınız ilminin boyutlarını ...

    ancaak üç konu yapmak istedikleri konusunda yolunu tıkamaktadır ;

    1.si ; türkiye'de onu takip eden insanların nur cemaati şemsiyesi altına girmesidir ki bu en büyük sorundur.zaten bu nedenle diğer insanlar , eline onun eserlerini almaktan çekinmektedirler.

    2.si ; nur cemaati'nin haftada 1 veya 2 defa yaptıkları sohbet (ki buna ders derler) leri olur.bunların 1.bölümünde said nursi nin eserlerinden bir bölüm bir bilen tarafından çevrilerek okunur ve gerçekten içinde biraz imanı bulunupta köreltilmiş olan bazı gençler bundan büyük haz alırlar , ama 2.bölümde said nursi nin hayatından bir bölüm okunarak, -bence - gereksiz bi şekilde acıtasyon yapılmaktadır ki bu said nursi nin adını duymamış genç bünyede 'nooluyo lan , tarikatmı bu , bu dinin peygamberi varken niye bu adamı anlatıyolar bize' sorunsalı yaratır ve yine soğutur kendisinden .. (bakınız , said nursi çile çekmemiştir , lay lay lom yaşamıştır demiyorum,sadece çektiklerini herkese anlatmak zorunluluğu yoktur,karşılığını zaten bi şekilde alır , allah razı olsun denmeli , geçilmelidir)

    3.sü ve daha az etkeni olan konu ise eserlerinin eski türkçe,arapça ve farsa tandanslı bir şekilde hala basılmasıdır.bu da okumaya niyetlenen az bilgili bünyede 'anlamıyorum bişey yaa' diyerekten kitapların bir kenarda eskitilmesine neden olur .. bu kadar kitabı , risaleyi zınk diye basmaya gücü yeten bir insan topluluğunun bugünki ,herkesin anlayabileceği bir türkçeye çevirip neden basmadığını hala anlamaya da güç yitirmiş değilim şahsen ..

    eğer ki günün birinde birileri said nursi yi kendi tekellerine almaktan kurtulurlarsa , işte o zaman gereken değerin verileceğini düşünüyorum ama herşeyin birilerinin tekelinde olduğu -bugünki- türkiye'de bunun hayalden ibaret olduğuda besbellidir ..
    9 ...