kader

entry690 galeri
    230.
  1. bir aralar inanırdım kadere. sırf kader var diye, ben kadere inanıyorum diye yolda karşıdan karşıya geçerken arabaları umursamıyordum. neden mi? e ben müslümanım ya, kadere de inanıyorum ya, o zaman allah benim ne zaman öleceğimi de biliyor ya, o zaman ne gerek var? nasıl olsa, allah öyle istemişse ben karşıdan karşıya geçerken 5-6 kere düşünsem bile ölücem değil mi? öyleyse çok da takmaya gerek yok. hem havan da oluyor lan. valla.

    demek istediğim şey ise, siz siz olun benim gibi düşünmeyin. yani allah'a inanıyorsanız başka. çünkü ne zaman öleceğinize onun karar verdiğini düşünüyorsunuz. fakat inanmayanlar için durum farklı. ben mesela eskiden inanırken çok umursamazken, artık umursuyorum. her şeyin kendimin elinde olduğunu umursuyorum. karşıdan karşıya geçerken araba çarparsa benim hatam yüzünden olduğunu biliyorum. veya ne bileyim öleceksem eğer, benim hatamdır o.

    sakın bir salaklık yapıp da nasıl olsa her şey, yazılmış diyerek sağlığınızı veya dediğim gibi arabanın çarpmasını umursamamazlık etmeyin. şunu da unutmamak gerek. islam'a inananlar ne kadar var ise, ondan daha çok inanan hıristiyan da var. hee işte şu aklınızda olsun.
    0 ...