18.yy'da yeni yeni gelişip dallanıp budaklanmaya başlayan edebiyattır. ingilizceyle ortak kavgalarının bir temelini de aslında bu oluşturur. e malum ikisi de aynı dilin pınarlarından dallanıp budaklansa da amerikan edebiyatı dünyada pek de öyle ön safhalarda değildir.
yazarlarının daha çok realist ve naturalist yaklaşımları söz konusu olan edebiyat teşkilatlanmasıdır. postmodernizm de cabasıdır.