orhan pamuk

entry949 galeri
    148.
  1. kızının fransız lisesinde okumasını, yaptığı açıklamalarla bağda$tırmak gibi bir dingabaklığa giri$meden anlatmaya çalı$ırsam iyi bir romancı, berbat bir konu$macı ve cesur bir adamdır orhan pamuk.

    cevdet bey ve oğulları dı$ında iyi bir kitabı yoktur benim için. bunun dı$ında da nobel kazandı. evet bu önemli; evet bu türk halkı için azımsanamayacak ölçüde ehemmiyet ihtiva eden keskin bir mevzu fekat "ağzı olan konu$uyor!" mottosunu doğrular biçimde yorumlar duydum ben bu geli$en olaylar hakkında.
    bakkaldan, kasaptan, manavdan öyle tepkiler aldım ki konu$tuklarım için $a$arsınız. posta gazetesinin ilk üç sayfasını okuyan, fotomaç'ı hatmeden, ba$ka da gazete okumamı$ öküzlerle bürokratlara ve parlementerlere ta$ çıkartacak fikir teatilerine giri$tim. içinde ta$ıdığı kazurat miktarıyla anlamlanan bir et-kemik yığını olmasının dı$ında bir$ey olmayan insan hayvanları, nasyonalizm, budunsal merkeziyetçilik, parçalanmaya kar$ı gösterdiği direnç ve istikrar parametrelerine bakıldığında bana kuvay-ı milliye hatırlattı.

    tarihin sadece kazananları anımsadığı gerçeğinde vurgu yapıyor ve bu cümlenin altını fosforlu kalemle çizip zagon gereği de ezberlemenizi öneriyor ve diyorum ki;
    orhan pamuk'u bırakın da be$ikta$ turu atlayamadı yaa! dur bi sigara yakacağım ben uyuz oldum.
    2 ...