bugün

entry'ler (17)

hayat kadını

şair şükrü ersöz ün bir şiirinde keder ve yanlızlık dolu hayatlarını
bir hayat kadınının kendi dilinden anlatıyormuşçasına etkileyici bir üslupla aktarmıştır,
lütfen şiiri okuyunuz.
Genelev Mektupları

I.
Tenime yabancılaştım, etime
Göğsüme kollarıma kalçalarıma
Bacaklarıma yabancılaştım.

Saçlarım o eski güzelliğini
Çoktan yitirdi
Şimdi yalnız bilmem neden
Zaman zaman yüzüme vuran
Bir utancı perdeliyor sadece.
Oysa önceleri oysa eskiden
Salınca tarkları tel tel
Düşle ülkesinden sevgiler ülkesinden
Yağmur serinliğinde, incecik
Yumuşacık bir el
Bulutlardan yüreğime kayardı.
Gözlerim kaçamak bakışlarda
Kirpiklerim kırık
Boynum bir çocuğun pembe ağzında
Ürperdikçe uzardı.
Dudaklarım dersen, dudaklarım
Öptüğüm aynalarda kaldı.

Tenime yabancılaştım, etime
Acıma sevincime insan yanıma
Kendime yabancılaştım.

II.
Giysiler alırım nedense
Nerelerde ne zaman giyeceksem
Bir eski alışkanlık işte
ilk gençlikten kalma.
Oysa bir dantel külot bir gecelik
Çok bile.
(Şimdilerde sütyeni de çıkardık)
Giysiler alırım giyilmez
Çıplaklığıma.

Arada bir çarşı pazar
Doktor dönüşleri daha çok
Eser de aklıma;
Çocuğuna çeşit çeşit
Kazaklar örecek
Evcimemn bir ev kadını gibi
Yün alırım şiş alırım tığ alırım
Nasıl sevinirim bir bilsen
Nasıl mutlanırım.

III.
Bu insan başları sıra sıra
Bu kalabalık
Camlardaki bu sürekli kalabalık
Bana bakkal dükkanlarını
Anımsatır hep.
Içerde boy boy konserve kutuları
Sabun kalıpları yağ paketleri
Sıralı bakkal dükkanlarını.
Kararsız bir müşteri
Etiketi görememiş
Korkarak alacağı malın ederinden
Girer içeri.

Kimi gün bir yaşlı yaşına güvenerek
Hoyrat davranışlarda rahat
Kimi gün bir çocuk ürkek mi ürkek
Ayva sarı terlerini silerek
Düşer üstüme.

IV.
Yüreğimde yüz gurbeti taşısam da
Kalçalarımda bir erkeği taşımasam.

Yıldım demenin de bir anlamı yok
Saçlarıma sinmiş bu çiğ kolonya
Tenimdeki bu vazelin kokularından.
Penceresiz perdesiz bu çift yataklı
Bu karanlık yatak odalarından
Yıldım demeninde bir anlamı yok.

Gün ışığı bir gün olsun
Geniş odalarda mavi
Çalmadı kapımı.
Ay süzülmüş yataklarda sıcacık
Yumuşacık öpüşlerle düşlere gebe
Uykulara varmadım hiç.
Bir gün olsun pembe uykularımdan
Mavi bir erkek
Uğrun uğrun öperek
Kaldırmadı beni.

Yıllar yılı bir acıyı
Sırtımda karnımda kalçalarımda
Büyüttüm durdum.
Harlı soluklarıyla düştüler üstüme
Harlı soluklarıyla dondu yüzüm.
Yıllar yılı binlerce
Binlerce erkeğin gizli gerilimini
En gizli yerlerimde erittim.

Iğneucu acıları gözbebeklerimde
Taşısam taşısam da
Yüzümde bir erkek yüzü taşımasam.

V.
Akşam ;desem ve sussam
Yetmez mi?

Ya da yorgun bir gövdeyi
Cam kırıklarında uyutsam…

Akşamı anlatmaz mı?

VI.
Uykular benim zehirli sularımdır.

Geçip giden onca erkek
Onca erkek tüm yükünü
Üstüme yıkmış gibi
Gövdem tonlarca ağırlığında
Bir batık gemi;
Sularım dipsiz denizim kıyısız
Yatarım bir ten çölüdür yatağom
En yorgun gecelerim bile uykusuz

Uykular benim en rezil korkularımdır.

VII.
Bıçkın bıyıklarıyla külhan
Islak saçlarıyla gülendi O.
Gün ışır ışımaz usulca
Sıyrılıp dağınık uykularımdan
Yarı gecelerde karanlığıma
Yıldız yıldız dökülendi O.

(Bilmem ki ne buldu örseli tenimde
Belki açlığını giderdi bir zaman
Belki de sevgiyi öğrendi bilmeden)

Hayata yenildikçe gelendi O.
Düşümü gerçeğe gerçeğimi düşe
Acımı kuşkulu bir sevince
Çevirendi O.

Bir o gülüşü kaldı
Şimdi duvarlarımda
Görmeye ömrümü adak sunduğum
Bir o gülüşü…çın çın
Sesi yüreğimin kıyılarını döven
Üşüdükçe anısıyla ısındığım.

VIII.
Gülmek mi?
Gülerim, güldüğüm çok olmuştur.

Gülüşüm hoyrat taşlarda
Incecik kırılan cam,
Kendi kıyılarını döven su sesi
Bir ağacın ilkyaz eşiğinde
Leyli leylim yaprak dökmesi.
Bilene ağıt gibi oturur
Burda bir kadının gamsız gülmesi…

Gülerim, güldüğüm çok olmuştur.

IX.
Evlerde sabahlar nasıldı
Unuttum
Evlerde akşamlar nasıldı.

X.
Çocukluğum olmadı benim
Gençliğim olmadı.

Babam karanlık bir adamdı
Korkularla besledi bizi
Annem zayıf mı zayıf
Sevgisini göstermeye korkardı.
Bir küçücük kumru kuşu büyüttüm
Göğsümün gizlisinde
Yumuşaklık adına, sevgi adına.
Konduğu tüm dalları
Aykırı bir rüzgar aldı.

Baskılar safra gibi attı dışarı
Korkular safra gibi attı.
Evimden uzak evler üstüne
Gerçeğini şimdi bile bilmediğim
Ne olmadık düşler kurdum.
ince içlenmelerle her akşam
Dalgın baktığım camlardan
Bir gizli mutluluk sızardı
Işık yerine ;

XI.
Garipsi huylar edindim nicedir
Garipsi duygular edindim.
Artık iyice tükenen
Bir ölü umuttan mıdır
Gittikçe yoğunlaşan bu yaşlı
Bu yılgın yalnızlıktan mı?
Yoksa eşiklerden sızan
Şu rezil ölüm kokusundan mı?
Söndürüp her gece ışıklarımı
-Yalancı bir aydınlığı siler gibi-
incecik bir mum yakıyorum.

Ömrüme benzetip sonra alevini
-Karanlığı ağır basan o titrek
O gölgesi korkular saçan ışığını-
Ömrüme benzetip inceden inceye
Eriyen mumu
Bakıyorum;Bakıyorum;

Bir ölüm düşlüyorum, başımda
Başımda o mavi erkeğim
Bir ölüm;geniş odalarda pembe
Devinirken mutluluk
Uykulara varır gibi usul usul
Usul usul susuyor yüreğim.
Sol yanımda kızım benim
Benim eski benim çocuk güzelliğim.
Sağ yanımda gülüşü bir ilkyaz yeli
-Öyle hafif, öyle serin-
Yiğit oğlum, yağız oğlum ;

Kırıp camları bağırsam
Bağırsam diyorum avaz avaz:
Bir ölüm düşlüyorum ey insanlar
Bir ölüm ;
Ölümüm evlere yas.

Eriyip bitiyor mum
Bitiyor birden bütün düşlerim
Acımasız gerçeğime çıplak
Çırılçıplak dönüyorum.

insan düşüncesinden
Hızlı araç yoktur diyen
Öğretmenim ;öğretmenim ;
Garipsi huylar edindim nicedir
Garipsi duygular edindim.

Sonsöz Yerine

XII.
Ürkek adımlarıyla uğrun usul
Gelip sıralı sırasız
Karanlık kıyılarımda duran çocuk ;
Örseli duyarlığımdan kalın örtüleri
-Kaba örtüleri, kara örtüleri-
Kaldıran çocuk ;kaldıran çocuk;
Herkesin gerçeği kendine biricik
Bir beni söyletip de böyle kısacık
Bu yağma yürek, bu talan sevgi
Bu ucuz ten pazarını
Yazdığını sanan çocuk.
Herkesin gerçeği kendine acı
Herkesin acısı kendine biricik.

Şükrü Erbaş

efes pilsen

nice trafik kazası haberlerinde direğe, duvara ,ağaca toslayarak
hurdası çıkmış arabaların içinde ve çevresinde
bolca boş şişesine rasladığımız yerli malımız.
gençliğimizi , geleceğimizi , neslimizi yudum yudum
harcayan ,sömüren , yokeden alkollü içki

spor gazetelerinde tam sayfa reklamlarına (övücü ve özendirici)
rasladığımız düşünen akılları dumura uğratan çelişki.
birde basketbol takımları var. oyuncular biralı kafaylamı
basket atıyorlar acaba:) sporla biranın ne alakası var diye sorulacak soruların
muhatabı olması gereken bira firması.

deruni

kalpten , candan , gönülden , içten , yürekten.

lütuf

insan ölür
kötü-lük yokolur
geriye sadece iyilik kalır.

tom cruise

disney in animasyon filmlerinden alaaddin e yüzü ve mimikleriyle ilham kaynağı olduğu ileri sürülen amerikalı oyuncu.

fight club

hayat bir kavga, ilk düşmanın sensin
bir kavgası ,bir mücadelesi, bir hedefi , bir ideali, bir hayali olan insanlara bir an önce harekete geçmelerini öğütleyen , içinde didaktik unsurlar barındıran david fincher filmi...

şiir

şairin ruhununun aynasıdır.
herkes baktığında kendini görür.

gurbet kuşları

sinemamızın dev aktörü cüneyt arkın ın ilk oyunculuk deneyimidir.

kurtar beni

bir halit refiğ filmidir.işledigi konu itibarıyla biraz mesaj kaygısı güden fakat bol enrikalı bir melodram olma tuzağına düşmekten kurtulamayan 80 ler sonu bir yeşilçam yapımıdır.

senaryo

bir filmin işitsel ve görsel dünyasının kağıt üzerindeki hali.
filmin en önemli unsurudur.

aldatmak

akıl yürek ve vicdan tutulmas
ı.delilik göstergesi

seni çok seviyorum

iKi GÖZÜM
(SENi çok sEViYorum)
S evgin kalbimde yanarım
E ğer varsan bende varım
N erdesin seni ararım
i smin dilimde ağlarım

Ç aresizim sende çözüm
O lmaz senden ayrı özüm
K ırmam seni yemin sözüm
S ensin benim iki gözüm

E lime başını yasla
V efasızlık etmem asla
i lgim bugüne kıyasla
Y arın olur daha fazla

O lsamda ben senden ayrı
R üyaların çıkmaz hayrı
U mutlarım ayrı ayrı
M utluluğum sende gayrı.
haziran 1997

mevlana

"ölüm benim düğün günümdür"hz. mevlana

doğuş
d oğmak için ölüme yürür kainat
o yunlardan sıyrıl o'nda mana bul
g ülüşlerdende kısa inanki hayat
u ykular bile düşlerle makbul
m ezarlığa değil ki o son seyahat

g ölgelermi anlam katar surete
ü şüyen beden mi yoksaki ruh mu
n asılda yapışmış can kemik ve ete
ü stümüze gelen ecel korkulukmu
n için bir düşün her göç ahirete

k aygılarla zehir ömürlerimiz
u fular karanlık güneş doğsada
t ükenirken bir bir sayılı günlerimiz
l avlar can verir küle, yaksada
u yanıştır sonsuzluğa ölümlerimiz

o yuncaktan bıkarmış çocuklar gerek
l üzum görmez kalp yolculukları
s eneler geçtikçe yaşlanır bebek
u nufak edipte mutlulukları
n ihayet bu can da birgün ölecek.
26 ağustos 2006

hayat kadını

cehennemi bu dünyada yaşayan insandır...

akrostiş

iKi GÖZÜM
(SENiçoksEViYorum)
S evgin kalbimde yanarım
E ğer varsan bende varım
N erdesin seni ararım
i smin dilimde ağlarım

Ç aresizim sende çözüm
O lmaz senden ayrı özüm
K ırmam seni yemin sözüm
S ensin benim iki gözüm

E lime başını yasla
V efasızlık etmem asla
i lgim bugüne kıyasla
Y arın olur daha fazla

O lsamda ben senden ayrı
R üyaların çıkmaz hayrı
U mutlarım ayrı ayrı
M utluluğum sende gayrı.
haziran 1997

hayat kadını

anormal olan insanlık dramlarının normalleştirilmesinin
-sıradanlaştırılmasının ilk adımı
o yüzden pervasız ve umarsızız
başkalarının acısına gülüyoruz ne yazık
yazar arkadaşlar alınsın biraz.

yılmaz erdoğan

yönetmen,senarist, şair,oyuncu...
komple bir sanat adamı