kimin başı sıkışsa
koşa perihan abla
işte bu mahallede
yaşar perihan abla
şeklinde süren bir şarkısı vardı. dizinin bitiminden sonra, çekimlerin yapıldığı kuzguncuk'taki sokağa perihan abla sokağı adı verildi.
show tv'de yayınlanan, akıllara zarar dizimsi. kalitenin yanından geçmeyen, basit, ve bayağı bir yapım. seyredeni var ki hala sürüyor. yazık demek istiyorum ve dedim bile. "yazık"
kimseleri beğenmeyen, suratsız bi şarkıcımsı abimiz. doğurma zorluğu çeken kediler gibi söylüyor şarkılarını. her daim bağırıp çağırıyor. netekim dinlerken yorulduğunuzu hissedersiniz.
küçükken düşen uçağın kara kutusu bulunduğunda, ulan niye bütün uçağı kara kutudan yapmıyolar ki diye düşünürdüm. yani madem o kutuya bişey olmuyo, yazık değil mi onca insan ölüyor, uçak da kara kutu gibi olsun deyu üzülürdüm. büyüdüm, artık takmıyorum, öküz oldum yanee..
(bkz: pandora'nın kutusu)
uzaylıların susam sokağı karakterlerini andırdığı ultra absürd türk filmi. tahta veya kartondan imal edildiği sanılan kenarları tırtıklı uzay kılıçlarıya kötü adamın kafasına allah yarattı demeden vuran cüneyt arkın'ın, bu kötülüklerle dolu kafayı boylamasına ikiye böldüğü görülür. ikiye bölünme sahnesi, ekranın sağ tarafının karatılmasıyla gerçekleşmiştir. arada kameramanın elinin titremesiyle karartı azcık kayar ve olmaması gereken tarafın ucu azcık görünüverir. cüneyt arkın uzay mekiğini kullanırken, gemiyi sağa çevirmek istediğinde, kafasını da bi miktar sağa eğdiğine şahit olursunuz.
(bkz: uzay hızı)
bir nev'i "ne işim var lan benim burda" bakışıdır. bi miktar şaşkınlık, bi miktar da pişmanlık kokar. az biraz da şaşkınlık ihtiva eder. kime pas atayım, kimden pas alayım soruları da bu bakışta gizlidir. "koş koş gerisi boş" da demeye çalışıyor olabilir. ya da ben bu kadar çok şeyi bir bakışa sıkıştırmaya çalışan abartık* bir adem oğlu da olabilirim. evet.
el kol hareketine haddinden fazla tepki gösteren psikopatik* uyarı cümlesi. arkasından gelen kavga beklenen bir sonuç olacağından, kimsecikleri şaşırtmayacaktır.
80'li yılların unutulmaz vamp kadını. sürekli permalı ve röfleli kocaman bir kafayla gezerdi. kelebek tokası vazgeçilmez aksesuarlarındandır. kocaman yeşil gözleri, kayık tabak gibi ağzı vardır, az biraz travestileri andırır. genelde, istemeden kötü yola düşmüş kader kurbanı kadınları canlandırmıştır.
en iddialı rolü, oliver stone'nun çektiği the doors filminde jim morrison'un sevgilisi pam'dir. bu filmde, soyunup yatağa dahi giren kardeşimiz, daha sonra hanım hanımcık rollerde karşımıza çıktı.
sözlüğe yeni gelmiş olmasına rağmen, hali hazırda yazar olan hiçbir kişiden hoşgeldin mesajı alamayıp boynunu büken yeni yazarın feryadı. misal temkinli kedi kerim. yani bendeniz oluyor.
kimi korkunççu filmlerde cinayet aleti olarak kullanılan nesne. psikopata sarmış, gözünü kan bürümüş canimiz elinde bu alet varken, haldır huldur kahramanımızı kovalar, başroldeki hemşerimiz hariç, herkesler parça pinçik olur.