manhattan ve magrib
-11 (nihilist)
altıncı nesil silik 1 takipçi 3.80 ulupuan
entryleri
oylamalar
medya
takip

    kürt çocukları

    50.
  1. kesinlikle kimliginin ve aidiyetinin farkinda olan cocuktur. oyle ki;

    daha ortaokul siralarindayken bircogumuz, osmanli imparatorlugunun yukselme devri ile birlikte, saha kalkan fethetme, avrupayi, doguyu, batiyi yani "otekini" yenmenin gururu ile derse daha cok alaka gosterip, hayal dunyamizda ki o iri yari pala biyikli yenilmez, egilmez, bukulmez, yeniceriler gibi savas meydanlarina birer cengaver olarak inip savasmadik mi? yukselme devrinin ilgili padisahlarinin isimleri hala aklimizda degil midir? "kitalari birer ipek kumas gibi kesip biciyorduk. kelleler damliyordu kilicimizdan. bir biz vardik cihanda bir de kuffar..."

    ama duraklama ve cokus devri baslayinca, bir can sikintisi, bir melankoli, inceden bir depresiflik sarardi bunyeyi. "ulan bari balkanlar kalsaydi, gitti kirim'da gitti, vay araplar da ihanet etti ha"... diyerek bilincsizce ve farkinda olmadan da olsa onca zaferin ardindan gelen bu yenilgilere dayanamaz ve derse olan alakamizi keserdik. cunku "zafer sabahlarini kovalayan bozgun aksamlari" tahammul edilesi degildir artik. duraklama ve cokus devri padisahlarinin bircogunun ismini bilmeyiz. o donemde ki savaslarin adinida...

    iste butun bunlar "aidiyet" duygusunun neticesinde ortaya cikar. birey ancak ve ancak kendisini bir topluma raptederek, kendi dunyasinin disina ilk adimi atar. iki yasindayken cinsel kimliginin ne oldugunu fark eden su garip yaratik, inanin bana ilkokula baslarbaslamaz hatta daha oncesinde bile etnik kimlik olarak ne oldugunu idrak etemesede oteki oldugunu, baskasi oldugunu bilir. ustelik yeniceri olmak icin hayal dunyasinda savas meydanina inemesine gerek yoktur cunku savas evinin dibindedir, en reel haliyle. o kurttur. zaten turk dedikleri, sevimsiz ve yuksek lojmanlarda yasayan, ya polis ya asker uniformasi giyen, turkceyi bizim sivemizle degilde, ayni televizyondakiler gibi konusan adamlardir, kadinlardir. baskasidirlar, bizden degildirler. onlar bunu bilir.


    kimliklerinin farkinda olan butun "kutsal meleklerin" gozlerinden operim.
    1 ...
  2. kürt çocukları

    48.
  3. kurt cocugu olmak ayni donemdeki akranliran mukayese ile birden bire buyumektir. Neden mi? Bir kurt cocugu olarak ohal'de buyumusseniz bilicaltinizda dunyanin neresine giderseniz gidin kendinizle gorureceginiz bir gecmisiniz vardir.

    Kurt cocugu olmak;

    -catismalar bitip sabah olunca, duvarlara ve agaclara saplanan mermileri yerinden sokmeye calismaktir. (sansli iseniz, fazla derine gitmemis yamuk yumuk mermi cekirdekleri edinmektir.)
    - kac yasinda oldugunuzu onemsemeyen ozel harekat timlerinin nefret dolu bakislari ile otekilesmeye merhaba demektir.
    -polis karakoluna cok yakin olan, sehrin tek cocuk parkinda ki tahtaravelli, kaydirak ve salincaga sadece uzaktan bakmak zorunda olmaktir.
    -ayni sinifi paylastiginiz subay cocuklarinin anadolu lisesi sinavlarina hazirlanirken sahip olduklari kitaplara sahip olamamanin verdigi hirsla, sinavda derece yapabilmektir.
    -basta sivan perwer olmak uzre evde ki butun kurtce kasetleri bir torbaya koyup, evin bahcesine gommektir.
    -carsi iznine cikmis bir grup askerin burnuna giden guvec kokusunu fark eden ve lokantanin icini urkek bakislarla izleyen o askerlere guvec yedirip parasini almayan "cahil", "kro" amcanin, savas halinde bile kurt misafirperverliginin ne demek oldugunu gostermesine sahit olmaktir.
    -tercih yapmak zorunda kalmaktir. pkk'nin kepenk indirme karari almasiyla, bu karara uyan esnaf hakkinda yasal islem yapilacagini anons eden polis arasinda tercih yapmak zorunda kalan, alacagi karar ne olursa olsun bir taraf icin mutlaka hain ilan edilecek babanin caresizligini gormektir.
    -yillar sonra new york'ta, cocuklarini son model jeeplerle okuldan alan ailelere ve o sansli veletlere baktikca, kendi cocukuguna, devletine, etnik kimligine, machiavelli'ye, reel politikaya, raison d etat politikasina, aristoya, siyasi tarihe, felsefeye, psikolojiye, feodal duzene, dine imana, gelmisine gecmisine kufredip "salt bir intikam" arayisi ile degil, tecelli etmesi gereken adaletin "guc" ile ilintili kismina, "kardeslik" kismindan daha fazla onem vermektir.

    (bkz: hani benim gencligim)
    3 ...
  4. kürt çocukları

    36.
  5. Fakirlik edebiyati yapilarak, ulkenin diger bolgelerinde yasayan yoksul cocuklarin varligi gozlerden kaciyor ve mevcut sorunun ekonomik ve sosyal olsundan yola cikip bu kadar buyutulmemesi gerekir diyecegim geliyor ama soruyorum kendi kendime "neden manisada bir yoruk cocugu, rizede bir laz cocugu, mardinde bir arap cocugu bilincaltinda devlete karsi bir antipati gelistirmiyorda, kurt cocugu devletten nefret ediyor?"

    Acaba bu cocuklarin babalarina, gozleri onunde asker tarafindan atilan daykalarin, yedirilen boklarin "fakirlik edebiyatindan" ote bir nokta etki ettigi dusunulebilir mi?

    Binlerce cocuk taniyorum, olaganustu hal bolgesinde buyumus, bu zulmu yapan askerlerin apoletlerini sokup kiclarina sokmadan asla ve asla silahlarini birakmayacaklar.

    "Haksiz yere akitilan kan kurumaz" diyor eski bir pers krali.

    turkiyenin kurdistan sorununu cozememesinin ve asla cozemeyecek olusunun nedeni aslinda sudur;

    (bkz: ayrilik anksiyetesi)
    3 ...
  6. kürt çocukları

    19.
  7. Sinif meselesi uzerinden olaya bakmayi arzu ettigim halde, turk solunun kurtleri tabiri caiz ise (degilse de muhim degil) sattigini, "iki damla goz yasiyla, pazarlarda sattigini, sabah dortte surgune yolladigini" sembolik bir duzlemde bildirip, her birinin kara gozlerinden optugum, ortadogunun mustakbel bolgesel gucunu yonetecek "mermi" gibi cocuklardir.
    5 ...
  8. kürdistan

    282.
  9. orada yasayan turklere daha dogrusu turkmenlere "krt 6" isminde turkce yayin yapan bir tv kanali kurulmasi dusunuldugunu birzat birinci el agizlardan duydugum devlettir.
    2 ...
  10. kürdistan

    281.
  11. Yakinda butun kamu kurumlarinda "Ne mutlu Kurdum diyene" ibaresi yer alacak olan devlettir.
    0 ...
  12. kürdistan

    280.
  13. gelecek on yil icinde butun insaat yatirimlarini yapmayi dusundugum, yeryuzunun en asil insanlarini barindiran vatandir.
    0 ...
  14. kürdistan

    279.
  15. turkiye vatandasligini muhafaza edip amerikan vatandasi olan turkler gibi ben de kurdustandan vatandaslik alip kurdistan vatandasi olmayi arzuluyorum ki bu nedenle birlesmis milletlerce tanindiktan sonra hemen basvuru yapacagim, gelecekte ortadogunun en guclu devleti olma adayidir.
    1 ...
  16. kürdistan

    278.
  17. politik sorunlar hakkedildikten sonra gidip vatandaslik basvurusu yapacagim ulkemdir.
    0 ...
  18. türk

    173.
  19. insanliga armagan olarak yogurt, ayran ve devrilmeyen merdiven sistemleri gibi kiytirik argumanlari, wikipedia referans alinarak sunulmasi ancak tipik bir turk gencinin gurur vesilesi yapabilecegini anlamakta zorluk cekmedigim sahane kavimdir. Birkac bireysel cabayi alipta (ornegin behcet hastaligi) bu ulusun kollektivist karakterine mal etmek eski bir numaradir ama yeni yetme tifil bunyelerde "vay be bizim de edisonlarimiz varmis ama haberimiz yokmus" etkisi yaparsa ne ala?

    tekrarlamakta fayda vardir; turk gencinin su an icin kendisi ile ovunebilecegi tek bir argumani yoktur ve gelecege dair kaygilarin bastirilmasinin tek yolu da mazide kalmis ve bircogu carpitilarak, abartilarak, karsimiza sunulmus gecmisidir.

    Once birey olacaksin. Birey olarak insanliga ne kazandirdigin konusunda beni ikna edeceksin ki ben de o zaman senin kavmnin kutsiyetine dil uzatmayayim. hemen arka bahcende askerlerinin kafasina cuval gecirilip sorusturmaya tabi tutuldugu bir devirde Polat Alemdarla ekranda insanlara zihinsel masturbasyon yaptirarak kendine uluslararsi arenada bir yer bulamazsin.

    Birk turk bir dunyaya bedel degil ancak ve ancak bir almana belki bir ingilize ya da bir fransiza bedeldir. Ve sayilarida cok degildir bu turklerin. gozlerinizden operim.
    1 ...
  20. türk

    165.
  21. Dunyayi gezmeden ve diger milletlerin turkler hakkinda nasil bir kanaate sahip olduklarini bilmeden, devletin resmi ideolojisi ile beyni zimparalanmis, turk olmayan herkesi dusman olarak algilayanlarin, ovunmekte hakli oldugu irk. Allesen hele bana bi de bugune kadar turkler insanliga sunu armagan etti. Hele bi de yahu.
    1 ...
  22. deniz feneri balonu

    8.
  23. Asla bir akp'li degilim ama sununda farkindayim;

    politika uretemeyen bir muhalefet partisinin, "baskasina camur atmak" disinda hicbir dayanagi kalmamasindan dolayi, makro olcekli ulke sorunlarinda, kurulusu ve varlik nedeni olan ana unsurlardan bi tarafimizla gulebilecegimiz (carsaf acilimi)adimlar atilirken, mikro duzeyde -ki henuz ne oldugu belli degil- bir hadise ile iktidara gelebilecegini zannedenlerin gotunde patlayacagi balondur.
    0 ...
  24. paralı okuyup aldığı diplomayla övünen insan

    29.
  25. Hayatin aci gercekleriyle kerhen yuzlesmemizi gerektiren insan modelidir.

    Eger zeka Allah'in ya da evrimin bir armagani ise ve bu armaganin dagitimi konusunda herhangi bir kriterin referans alinmasi mumkun olmayip, tamamen Allah nimeti yahut dogal seleksiyon sonucu genlerden kalan miras ise, kendi sahsimizin secimi degil de, "Kendi" disimizda olan sartlarin kazanimlari uzerinden bir sidik yarisina giriyoruz parayla okuyup okumama konusunda. Girelim bu yarisa tabi.

    Parayla okuyan insan belli bir gelir seviyesindedir. Yani turkiye ortalamasinin ustunde bir gelir seviyesine sahip olmasa okuyamaz. okudugu okul ve aldigi diplomanin kalitesini simdilik bir bir kenara birakip, daha muhim olan noktaya deginmek istiyorum;

    Bireyin hayattaki yogruldugu ilk muessese ailedir ki az evvel bahsettigimiz parali okuyan insan "turkiye ortalamasinin" ustundeki gelir duzeyi sayesinde farkli bir bakis acisi ile hayata bakar. Ne demektir bu? Ornegin bogazicili genc arkadasimiz en kallavi ingilizce kitaplardan "Michael E, Porterin" gelistirdigi rekabet stratejilerini ogrenerek, teoride bir piyasanin kurgusalligi icinde hemhal olup, okuldan mezun olunca uzun bir sure sudan cikmis baliga donerken, "okan universitesinde okuyan denyo arkadasimiz" babasinin yaninda hergun piyasaya dair turlu turlu uckagatciliklari, pratikte rekabetin nasil yapildigini, konusulan para miktarini, insan iliskilerini kendi akrani olan ve "Michael Porter'dan" piyasayi ogrenen arkadasimiza kiyasla ailesinden kalan kollektivist bilincaltinda cok guclu donanimlarla hayatta kalmayi ogrenir. Birileri icin range rover sadece bir hayal iken o ne zaman alacaginin planlarini yapar. Ozguven sahibidir. Yani sunu soylemeye calisiyorum "Turkiye" sartlarin da ben cocugumun parayla diploma almasini yeglerim. "Turkiye" sartlari bunu gerektiri.

    Denebilir ki hem bogazici universitesine gitsin hem de babasinin imkanlari ile isi pratikte ogrensin. Elbette ki gonul bunu ister. Biz buna burjuvazi diyoruz. Egitimli, zengin insan. Bu insanlar dunyanin tarihini degistirmislerdir. "Turkiye"nin en buyuk eksikli iste bu noktada ortaya cikar. Turkiye de burjuva eksikligi olmasi nedeni ile "tepeden" inme bir demokrasi bicimi, yillarca ne oldugu belli olmayan karma ekonomik sistem ve elbette ki ozguveni elinden alinmis, "vatan ugruna olmek" gibi sacma sapan statukocu bir anlayisin esiri olmustur bu insan.

    Zaten alt kesimde boyle bir catisma yasanmasinin nedni budur. Duygusal gelisimini tamamlayamamis ve kendisi gibi olmayan herkesi gerizekali ya da dusman olarak algilamanin ve bu noktadan yola cikarak "kendisini degerli gormenin" tek yolu olarak baskalarini assagilama algisi gelistirmis sekerpareler tamam; sizler zeki parayla okuyanlar gerizekalidir. ama lutfen unutmayin; "turkiye" de yasadiginizi.
    2 ...
  26. paralı okuyup aldığı diplomayla övünen insan

    25.
  27. sayelerinde "sozde okumus olup ozde dolu olmak" onermesinin, insanlari zekalari ile kategorize etme araci olarak okuduklari okul uzerinden tanimlama yapan hem sozde hem ozde dolu insanlardan gecilmedigini gorduk. su yanaginizdan bi makas alsam rahatlarim.
    2 ...
  28. kurtuluş savaşı sırasındaki sscb yardımları

    5.
  29. bir devletin diger devlete yardim etmesi/etmemesi dostluk yahut dusmanlikla alakali degildir. Tamamen o donemin sartlarina bagli ve uluslararasi konsept neyi gerektiriyorsa mevzubahis devlette kendi cikari icin onu yapar. Tutupta ruslar asla ve asla bizim dostumuz olamazlar, amerikalilar bizim dusmanimizdir vs. gibi sacma sapan iddialar atmayin ortaya. Ve emin olun toplumsal ahlak, vatanseverlik ve bireycilik noktasinda amerikalilar turklerden cok cok ondeler. ici bos kof milliyetcilik yapmayin.
    1 ...
  30. recep tayyip erdoğan

    1971.
  31. yabanci dil bilmemesi liderlik noktasinda bir eksiklikse, George W. Bush'ta yabanci dil bilmiyor diye haykirmak istememe neden olan basbakan.

    pesin edit: akp secmeni degilim, tayyibi de hic sevmem. pesin hukumluleri de sevmem.
    2 ...
  32. paralı okuyup aldığı diplomayla övünen insan

    20.
  33. "Dunyada egitimin en pahali oldugu ulke amerika olmasi itibari ile amerikadaki butun ogrencilerin kendilerinden utanc duymalari gerekmelidir parali okuduklari icin" gibi bir cikarim yapacagim anda ama her ne hikmetse dunyada bilim ureten birinci ulkede Amerikadir diye ayikarak aradaki orantinin ters mi duzmu oldugu yonunde celisiler deryasina acilmama vesile oldu. bir insan parali da okuyabilir parasiz da. onemli olan hangi donanimlari kazanarak hayata basladigidir.

    Sen kicini yirtip bogazicinden mezun olunca gidipte parali okuyan adamin yaninda calistigin zaman adam sana turup dese ki "ulan inek, yillarca okudunda ne oldu bak para bende, sen de benim yanimda calisiyorsun" dese acaba hayata baslarken sahip olunan avantajlar noktasinda cok mu asimetrik bir durum ortaya cikar?

    Nedir yani ha parali okumussun ha parasiz. PArali okuyup bi baltaya sap olamayan ve hala babasinin parasi ile yasayan bircok arkadasim da oldu harc parasi odeyemeyen bircok arkadasimda. Muhim olan o insanin "kendi ozverisi ile" sosyal statusunde ne kadar degisiklik yapabildigidir.

    Adam babasinin en buyuk ogludur, iki kucuk kardesi vardir, babasinin fabrikasina gider yardim etmek ve isi ogrenmek zorundadir, dershaneye gidemez, oss'ye zaman ayiramaz pek ve gider parali okur. Rahat okur. Sen simdi ondan daha mi zeki olmus oluyorsun?

    madalyonun obur yuzunu kizgin ateste pisirip kaba etinize damga basacam onunla da empati yetiniz gelissin biraz.
    3 ...
  34. kurtuluş savaşı sırasındaki sscb yardımları

    2.
  35. Acaba bu yardimlarin altinda yatan neden, ingilizlerin bogazi gecmesi durumunda olabileceklerle bir alakasi var mi? diye beni dusuncelere gark eden durum. (bkz: anakronizm)
    5 ...
  36. osmanlıca bilmeyen mal milliyetçi

    5.
  37. istihzai bir uslupla tefekkurumun musfik bagrindan bir seda yukselmesine vesile olan guruhtur. Osmanlica bilmeye belagatin ve ferasetin namusaittir anlarim. Peki turkce cok dejenere olmaya basladi nedir? (bkz: degenerate)
    2 ...
  38. tek bayrak tek vatanı geçelim

    13.
  39. Sanatci daima toplumun bir adim onunden gittigi icin anlasilabilir bir dusunce. Ahmet Kaya'nin soylemek istediklerini anlamak icin dinleme geregi bile duymadan onun yargisiz bir sekilde infaz edenler sonradan cikip zirladilar; "Neden Pekeke konserind boy gosterdi diye?" Nedeni cok basit; Ahmet Kaya'yi pekeke'nin kucagina iten sizlersiniz. Sonra kalkip neden diye sormayin cunku Ahmet Kaya sosyalist bir demokratti ama kurtcu degildi. Kurtcu olmaya mecbur oldu.

    Kurtler ve Ermeniler -ki en fazla zulm gorenler onlardir- gidip baska bir devletin "kucagina oturunca" sonradan anadolu birlesik devletleri ya da anadolu cumhuriyeti kurmak icin tipki Ahmet Kaya orneginde oldugu gibi cok gec kalinmis olabilir.

    Kurtler ve Ermeniler kendi gelecekleri icin boyle bir faaliyete girince "kucaga oturma" oluyor ama "Osmanli ve onun varisi turkiye cumhuriyeti, kaldirim orospusu gibi kucaktan kucaga dolasti son 200 yil boyunca ama bunun adi "denge politikasi" oldu "stratejik ortaklik" oldu. Samimiyetinizi yerim ben sizin.

    Dunyada ki en assagilik bireyin, insani noktada butun turk ve dahi kurt ve dahi amerikan ve dahi arap ve dunyadaki butun irklarndan "7 milyar" defa muhim ve saygideger oldugunu ne zaman anlayacaksiniz?

    Bu devleti yeniden kuralim. ismi kurdistan olsun. "Esit" olalim. Ne olacak ki? Ne de olsa esitiz. Butun kanallar kurtce olsun ve turkce yayin yapan trt 6 kuralim turklerin kulturel degerlerini muhafaza etmek icin. Ne guzel olur degil mi? Haa mesele cogunlukla alakali birseyse bu ulkenin genc nufusu kimlerde diye bir demografik calisma yapilsin gorelim. Tahminim odur ki bundan 35 ila 40 yil sonra Turk nufusu kurt nufusunun altina dusecek. Zaten kirilma noktasi da bu olacak ya.
    4 ...
  40. range rover

    6.
  41. Turkiye de henuz hic rastlamadigim supercharger modeli ile bir mustang GT kapismasinda, cok rahat bir sekilde mustang'in eline vermis jeep gorunumlu ucaktir.
    1 ...
  42. ecdadınız gelse diyarbakır ı alamaz

    14.
  43. Turkiyede kurt sorunundan bahsederken, pavlovun kopekleri gibi tepki veren bir kitle var. Yani Osman Baydemir ve digerlerinin soylecekleri herhangi bir ifade uzerinden spekulasyon yapmak icin pusuya yatmis cakallar var herdaim.

    Adam sanki "Turk halki, ecdadiniz gelse diyarbakiri alamaz mi?" diyor. Ve mevzubahis olan sanki bir kurt-turk savasi mi? Belediye secimlerinden bahsediyoruz, belediye secimlerinden alooo! Onun seslendigi kisi Tayyip. Sen niye kalkip savas borazani caliyorsun ki? Sen niye kalkip "hehee biz diyarbakiri zaten fethettik olm gene ederiz" gibi derbi macindaki gozudonmus taraftarin skor algisi gibi algiliyorsunki memleketin en buyuk sorununu? Sen art niyetlisin aslanim art niyetli. Ve gotun yiyorsa gel diyarbakirda boyle konus!

    Eger ben diyarbakir belediye baskani olsam, tayyip kalkip "ben diyarbakiri istiyorum dese" ben de diyarbakir halkina olan hakli guvenim ile "tayyip yedi ceddin gelse diyarbakiri alamaz" diye tassak gecerim ne var yani bunda?

    Neden herhangi bir sese ki o sesin mahiyeti ne olursa olsun, sirf sese, kabarmis hindi gibi slogan atarak cevap veriyorsun? Kac defa diyarbakira gittin? Bu adam neye guvenerek konusuyor hic dusundun mu? Olm orda zaten bir kurt devleti var. Zaten bir kurdistan var. Birgun yolun duserde Sen oraya gidersen, kuzey iraktaki amerikan askerinin psikolojisini yasayacaksin emin ol buna.

    edit: ucabilirmis kurt devleti ifadesini kullanmisim diye uyaranlar oldu.bu realiteyi degistirmez. kuzey irakta bir kurt devleti var ve bugun mesele aslinda kurt sorunu degil kurdistan sorunudur. turkiye topraklarinda da kurdistanin belli bir bolgesi mevcuttur. Evet orda zaten bir kurt devleti var. gidince gorup anlarsin.

    edit 2:Galiba derdimi anlatamamisim. diyelim ki turkiye kurtleri kurdistan iddiasindan vazgecti, peki iran, kuzey irak ve suriye kurtleri? ve siz bu kombinasyonu her devlet icin farkili kereler tekrar edin. iste bundan sebep mesele kurt meselesi degil kurdistan meselesidir. Sen kurdistani bir bolge ismi olarak algila bir baskasida dunyanin super gucu olarak algilasin ne fark eder? nedicede kurt devletinin varligi icin gerekli olan butun alt yapinin mevcut oldugu bir uluslararasi konsepte, senin generallerin kalkip "kurt diye birsey yok, onlar kart kurt sesi" basini kuma gomerse, sorun dahada buyumus bir sekilde karsina cikar. eskiden turkiye bolgede guvenlik derinligi en fazla olan ulke iken, istedigi gibi ucak filolarini kuzey irakta ucurabilirken, simdi yaptigin her sortiyi abd'ye bildirmek zorundasin. mesele pkk ile sinirli degil. ortadoguda 40 milyon kurt var. ve bunlar arasinda ki etkilesim, devletlerin koydugu sinirlar ile engellenemiyor maalesef canlar.
    3 ...
  44. dtp nin kurt halkinin temsilcisi olmadigi gercegi

    2.
  45. bir siyasi partinin, butun bir ulkeyi ya da o ulkede yasayan belli bir toplumu ve nihayetinde bu toplumdaki farkli siyasi, ekonomik, kulturel katmanlarin tamamina hitab etmesi mumkun mudur? Siyasi partilerin zaman zaman soylem degistirmesi, gecmiste savunduklari herhangi bir tezin, bir donem sonra antitezini savunur hale gelmesi ne ile aciklanabilir? (bkz: chp nin kara carsaf acilimi), (bkz: akp nin raki acilimi)

    Siyaset biliminin temel prensiplerinden olan pragmatizmin, Suleyman demirel tarafindan halkin anlayacagi bir dile indirgenmis dun dundur, bugun bugundur demesi acaba siyasi ikiyuzluluk ve siyasi ahlaksizlik midir yoksa siyasetin dogasi geregi pragmatizmin kacinilmazligi midir? Evet gerek chp olsun gerek akp olsun gerek anap gerek dtp olsun her parti hitap ettigi toplumun ve bu toplum icindeki farkli kesimlerin oylarini alabilmek adina donem donem soylem degistirip, bazen herhangi bir konuda radikal bir tavir alirken, bazen de radikal bir tavir almasi gereken bir konuda tahmin edilenden fazla liberallesirler. Ama bu konuda dtp diger partiler icerisinde kesinlik en talihsiz durumda olanidir. bunun nedeni dtp'nin kurtlere hitab eden bir parti olusudur, basit bir ifade ile. Cunku:

    Cumhuriyet kuruldugundan beri kendisini birinci derecede kurt sorunu ve ikinci derecede irtica sorununa karsi bir varlik garantisi olarak goren turkiyede ki karar alma elitleri, yani turk silahli kuvvetleri, turk burokrasisi, ve turk siyasetinin icinde ki kuklalar ile is dunyasinin kosebaslarini kapmis ailelerinin bir saltanat surdurmesi icin kendilerine olan gerekliligi ispatlamak adina, "bakin biz olmazsak, bunlar seriat getirir, kurdistan kurar" diyerek kendi varliklarini bu minval uzre sart gorerek ve medyayida arkalarina alarak halki ikna etmeleri, (ikna'dan ziyade, korkutmalari, acziyet psokolojisine sokmalari) turkiye'de kurt meselesi ve irtica uzerinden ne kadar rant elde edilebilecegi, bu meselelerden ne kadar cok ekmek yenebilecegindendir sevgilil aziz dostum.

    -bir sigara molasi

    iste bu kadar muhim bir meselede yani kurt sorununda, dtp'nin politika uretmesi ne kadar mumkundur? urettigi politikalarin yukarda bahsettigimiz elitlerce tersyuz edilmesi, istedikleri tarafa cekilmesi mumkun degil midir? Bagimsiz bir Kurdistan devletinin kurulmasindan tutunda, "ben kurt asilliyim ama kurtce konusmak istemiyorum ben turkce konusup turk olarak yasamak istiyorum" diyebilecek kadar farkli dusuncelere sahip bir kurtleri ortak bir noktada bulusturmak, bunlari kendi bunyesinde eritip, homojen bir kurt toplumu yaratmak kolay midir sizce? ustelik bunu yaparken de surekli elitlerin baskisi altinda olmayida hep denkleme katmanizi rica edecegim.

    Ama sunu soylemeden de edemeyecegim, dtp'ye sadece egitimsiz kurt kadinlarinin, tek gerekce olarak kurtce konusmadan sebep dtp ye oy verdigini soylemek haksizliktir. zira siyaset bilimi masterlari yapmis, yurt disinda yuksek lisans, doktora yapmis bircok kurtte dtp ye oy vermektedir.

    Son olarak sunuda belirtelim; bireylerin oldugu gibi toplumlarinda bilinc altlari vardir. sosyolojik olarak kurtlerin kollektivist bilincaltini en iyi bilen, dtp'dir. bugun pkk ve evet onun siyasi temsilcisi dtp'de tikanmis bir durumda olup nasil bir politika ureteceklerini bilemiyorlar. ozellikle trt6'nin kurulmasindan sonra. iste bu saatten sonra belirleyici rol oynayacak sey, taraflarin birbirlerini marjinallesmeye itmeleridir. yani satranc oynaerken asil amac nasil ki karsi tarafa hata yaptirmaksa, bu noktadan sonra taraflarin yapacagi sey bu olacakdir. oysa oyunun cok guzle bir yerinde kasparov turgut ozal draw yapacak bir kardeslik hamlesi yapmisti ama bu hamle kimlerin kimlerin kicini giriyordu sen hesab et artik.

    turgut ozal'in 1980 lerde Turkiyeye gobekten bagli bir kurdistan kurulmasi fikri artik imkansizdir bu donemde. siz deyin amerikaya gobekten bagli ben diyim stratejik ortak olarak bir kurdistan kurulmustur. Saglam bir sah cekilmistir. hamle sirasi turkiyede. lakin dikkat etmelidir, onemlidir bu hamle. patlamasin bi tarafinda turkiyenin.
    2 ...
  46. uluslararası ilişkiler

    49.
  47. para kazanmaksa derdin niye universite okuyorsun ki? git pazarda limon sat. sonra diger pazardada sat. sonra elma da satmaya basla. derken manavcilik yap. sebze haline fazlaca ugramaya basla. cevre edin. bir iki kamyonet kirala, ondan alip berikine sat. zamanla isleri buyut sebze haline ortak ol. sebze hallerin olsun ilerde. edindigin sermaye ile baska islerede gir. holding ol. eger okuz degilsen bunlari yaparsin. birazcik ufkunun genis olmasi lazim hepsi bu. derdin para kazanmaksa tabi.

    universite okumak sadece meslek edinimi icin midir? sanki isletme okuyan adam uluslararsi iliskiler okuyan adamdan cok mu fazla sey ogreniyor? ogrense ne olur ulan? ogrendiginin %80'nini unutmuyor mu? eee okuldan mezun olunca pazarda limon satan akrani kadar ticaretten anliyor mu? nahh. pratik aslan parcasi pratik. tip disinda turkiyede hangi bolum mezunlari yaptiklari isi iste degil de okulda ogreniyorlar? ise alinmak icin bir kriter olarak diyorsan valla koc sen istedigin kritere sahip ol, senin girmen gereken yere network'u olan adam hadi sen torpil de torpili olan adam gayet rahat girer. turkiyede sartlar budur. bu kadar. sonra kalkip ben birsey ogrenemedim, bu bolum bir boka yaramazmis vs. zir zir etmeyin.

    universite dedigin sana bilimsel metodoloji verir hepsi bu. hem insanoglu oyle bir bunyeye sahiptirki gelisiminin farkinda olmayan yegane canlidir. sen bugun iki kelimeyi yanyana getirip dogru durust bir cumle kurabiliyorsan, bunu birazda okudugun okula borclusun.

    uluslararasi iliskiler ogrencisi misin? o zaman birinci siniftan itibaren her yaz full time calis hafta sonlari calis part time calis yeterki calis. okul mezun olunca kocaman bir cevre edinirsin. git tuvalet temizle egona diz coktur. kimsin lan sen dingil? tek universite mezunu sen misin? gotunu devir aksama kadar yat yat nereye kadar be kardesim. amerikada sakali cikmamis cocuk uc iste calisiyor, gotunden ter akiyor, 80 yasinda ki adam sabah 5'te kalkip ise gidiyor. gotunuzu devirin evde sabahtan aksama kadar oturun, iki tane arz talep grafigi ezberleyip kendinizi ekonomi profesoru sanin, sonra piyasaya cikinca, kurtlarin eline dusunce zir zir edin. calisacaksin, essek gibi calisacaksin. o kadar.
    14 ...
  48. kurtlerin yonettigi bir turkiye de yasanacaklar

    29.
  49. (on edit: icerik dolu fakat cok kufur etmisim ve duzeysizligin golgesinde kaliyormus soylediklerim. dogrudur. lakin burasi kitleler onunde tartisma yapilan, kimliklerimizin, sosyal statulerimizin belli oldugu ve sorumluluk bilinci gerektiren bir yer degilki. seyimden assagi kasimpasa yani. burasi sozluk. adam bana vatan haini orospu cocugu derse haksiz yere, ben de onun yedi sulalesini sikerim tabiki. Hos kufur, bilginin ve birikimin yetersiz olmasindan sebep devreye girer ve bir sonraki asamasida siddettir ama sinirleniyorum. e bir egom var. e tatmin etmem lazim, ediyorumda. sozluk ayni zamanda desarj olma yeridir canlar)

    isine geldigi zaman kardeslik edebiyatlarindan dem vurulan isine gelmedigi zaman da feodal magara adamlari diye damgalanan kurtleri soyle bir irdeleyelim bakalim neden devlet yonetemezlerde, lahmacuncu olurlar;

    simdi bu 36-42 kuzey paralelleri, 26-45 dogu meridyenleri diye tabir edilen yeryuzunun bu kara parcasinda, harac alma, kapkac yapma, mafyacilik, kurtce konusmak, kiz almak, kiz vermek, adam kacirmak, fidye istemek, fabrika kurmak, bol bol cocuk dogurmak, dort kari almak ve aklina gelebilecek her seyi yapma hakki vardir kurtlerin! ozelliklede devleti yonetme haklari en az bir turkunki kadar vardir. neden mi? iste mevzunun sadece pkk ile alakali olmayan, kurtlerin "elimizden alindi" dedigi haklarina dair soylenmek istenene deginelim simdi.

    cok cok otelere gitmeyelim, bizler kurtulus savasindan ciktigimiz zaman kirsehir, ankara, trabzon, antalya ve butun bu kara parcasi yahut vatan sathinda ki sosyolojik, ekonomik durum ayni degil miydi ulan dingil? kurtler kicina giyecek don bulamazken, sizin neneleriniz louis vuitton takmiyordu. ayni karabasanla tarla surup, ayni carigi giydik. ayni yoklugu, ayni perisanligi, ayni rezilligi cektik. amma velakin;

    misak-i milli sinirlari cizildikten sonra daha evvel komsu ulkelerle ticari iliskiler icinde olan kurtlerin yarisi sinirin ote tarafinda kaldi, artik en buyuk gecim kaynaklari ortadan kalkti. ne sinirin ote tarafindan mal getirebilirlerdi nede sinirin bu tarafindan mal satmak mumkundu. diyarbakirin, cumhuriyetin ilk kuruldugu yillarda, gayri saf-i hasilasi diger illerden cok cok fazla olup listenin ilk siralarindayken halk birden bire ne yapacagini sasirdi. ac kaldi ve gayr-i mesruya yoneldi. peki ne oldu bundan sonra?

    kacakcilik basladi. ama oyle herkesin kacakcilik yapmasi mumkun degildi. agalar kacakcilik yapabilirdi ancak. hukumetlerde buna goz yumdu. neden? cunku oy almanin yolu buydu. ziraat kredileri koylulerin tamamina degil, agalara verildi. traktorler agalara verildi, ac sefil halka degil. ve boylelikle hukumetler ustu olan o meshur derin devletin de istegi yerine gelmis olup, kurtlerin, kontrolu kolay bir patronaj iliskisi icerisinde somurulmesi basladi. zaten var olan feodal duzen devlet tarafindan yok edilmesi gerekirken, devlet eliyle daha da kati bir hale getirildi ki pkk'nin ilk hedefine aldigi kisiler genelde agalardir. ilk agalarin kafasina sikilmistir. Sivastan oteye gitmemissin, hayatinda bir mor dagin etegine cikmamissin, bir defa kulaginin dibinden mg3 mermisi gecmemis, kalkip klavye basindan ahkam kesersin tabi. hem feodal yonetimi elestirip agalarin tasaklarini emdireceksin gariban kurde, hem de bunun hesabini sorup ustune siktir cekeceksin. sen cozum degil catisma istiyorsun yigidim. ve senin gibilerin tasaklari kac gram cikiyor biz goruyoruz bazi bazi.

    donelim mevzumuza,
    hadi birinci ve ikinci dunya savaslari neyim hersey bitti sonrasinda yani cok partili doneme'e gecisin ardindan bu menderes donemlerinde 1950'lerden itibaren baslayan bes yillik kalkinma programlarinda dogu ve guneydogunun esamesi neden okunmadi ulan? ne verdin de ne bekliyorsun pezevenk. sonra kardeslikten bahsediyorsun.hem benim sosyal, kulturel, politik, ekonomik gelisimlerimi desteklemeyeceksin hem de bana magara adami diyeceksin, kro diyeceksin. sonrada kardesiz. senin gibi kardesi sikerim lan ben hele gel bir yuksekovaya, bayizde, amede, serhada o zaman boyle konus bakalim.

    oysa ayni carigi giymistik degil mi? kurtlerin ugradigi bu buyuk haksizlik yetmiyormus gibi ustune birde assaglanmalar, itilmeler kakilmalar, kro ve cahil yaftalari yapistirildi. tabi toplumlarin sosyal gelismesi diye birsey yoktu. sanki modern insan (artik herneyse) olmak fitriydi.

    Valla daglardan indik sehirlere. goc ettik geldik. vatan bizimde degil mi yonetecegiz tabi. televizyon ve gazete kulturu ile buyuyup, uc bes tane kiytirik kitap okuyarak "hersey ben yasarken oldu, bunu bilsin insanlar/ ben yasarken yeni bastan yaratildi kainat" edasina sahip kardeslerim, ugruna caninizi vermekten cekinmediginiz ama omrunuzun sonuna dek yasamayi asla goze alamadiginiz, askerinizi, polisinizi, doktorunuzu, ogretmeninizi bile hizmet etmeye ancak "mecbur" edebildiginiz dogu ve guneydogu biraz sikici geldi ve bizde lahmacun isletmeciligi yaninda devlet yoneticiligine de goz koyduk kusura bakmayin.

    Bu hakkimizi elimizden almaya kalkisanlara sesleniyorum ondan sonra bu ulkenin uniter yapisi bozulamaz diye ciyaklamayin. iyi bozulmasin, eyvallah. lakin sadece diyarbakir, mus, hakkari, bitlis, agri vs gibi dagbaslarinda yasamak yetti ulan. ben soyle guneye dogru antalyaya, ya da istanbullara dogru akmak istiyorum. vatan bizim de degil mi, her yer bizim o zaman. ister yonetirim ister yonetilirim. kralini tanimam. her yer bizim de degil mi ankara bizim, Edirne bizim, bursa, izmir, mugla her yer en az senin oldugu kadar bizim. ben ister bu vatanin ugruna olurum ister yonetirim ister icine sicarim. sen gibi bir bok olmayana pabuc birakmam aslanim. hep bana hep bana olmaz ki oyle. paylasacaksin.

    gerci ben sizin derdinizi biliyorum tutustunuz degil mi ibneler ayrilik anksiyetesi/@manhattan ve magrib
    0 ...
  50. kurtlerin yonettigi bir turkiye de yasanacaklar

    18.
  51. kurtlerin yonettigi bir turkiyede yasamak denildigi zaman, birden bire agzindan salya akitarak hirildamak, dis gostermek ya da kurttuk ezildik o yuzden herkesi bagrimiza basip acilarini anlayarak size cenneti getirecegiz demezden evvel kafani kaldirip saginda solunda bulunan ulkelere bakarak belli bir fikir sahibi olduktan sonra kurtlerin daha anlasilir olmasi acisindan azinlik bir gurubun yonetici konuma gelmesini irdelemek lazim. lazim ama evvela salyalarimizi silelim bir an, ve bir an diyarbakir cezaevinde gotumuze sokulmus coplari unutalim.

    Bir defa hep icimde vardi ve turgut ozal'in bir kurt olarak cumhurbaskanligi mertebesine yukselmesi neyinize yetmiyor ulan bolucu serefsizler diyen arkadaslara sunu soylemek isterim; Turgut Ozal'in etnik kimligine, nereden geldigine, tarikat iliskilerine, sagi ve solu bunyesinde eritip uzlasmaci gelisimci politikalarina deginmeden sunu sormak isterim; ulan dingil, Turgut ozal ne zaman kurt kimligini kullanmis ve kurt kimligi uzerinden geldigi makama dair vurgu yapmis? yapabilir miydi? kellesini koparmazlar miydi? Barack Obama ne secim surecinde ne de iktidara geldikten sonra, sirf zencileri alakadar eden, zencilere yonelik bir politikadan bahsetmis midir? ya da zenci kimligine vurgu yaparak, politik durusunun bu yanini spesifiklestirmis midir? Geldigi etnik kimlik ne olursa olsun buna vurgu yapmazsan etnik kimliginin bir onemi yoktur mirim. oyle ya ne mutlu turkum diyene. Ne mutlu kurtum deseydi ya ozal. Adamin asabini bozmayin biraz durust olun lan! ya da saksiyi calistirin biraz.

    bunla alakali olarak baska bir ornek; batmanda tarlada calisirken oss'de birinci oldugu haberini aldi. ne denmek istiyor burda? bu adam yapmis demek ki sen de yapabilirsin, basarabilirsin. demek ki calisinca oluyor. haa bu sekilde bir istisnayi cimbizla cekip gozumuze sokarak, verilmesi gereken standart egitimin rezaletini gizleyebilecegini saniyor sistem. kendi beceriksizligini, becerikli bir istisna uzerinden mesrulastiriyor. ayni boku bizim lisede ders anlatmayi beceremeyen fizik hocasida yapardi. donelim mevzumuza;

    ikinci bir adami ornek vermisler ismet inonu kurttu diye. yahu kurtlerin emdigi sutu burnundan getiren bir adami bari kurt olarak tanitmayin da insani cileden cikartmayin be kardesim. kurtce konusma yasagi getirilen donem kimin donemiydi? bana ismet inonunun kurt kimligine vurgu yaptigi bir eylemi anlatin verecem ulan size. yeterki anlatin. tovbe neuzubillah (bkz: bana turkce bir ekmek ver)

    donelim konumuza. ekonomiden vurgu yapmis bazi sosyologlar meslektaslarinin tespitini okusunlar.

    Max Weber'in (bkz: protestan ahlaki ve kapitalizmin ruhu) isimli eserinde soyle bir ifadesi vardir mesela;

    "yonetici" bir grup karsisinda "yonetilen" durumunda olan ulusal ya da dini azinliklar ya kendi istekleri ile ya da kendi istekleri disinda etkili siyasal mevkilerden dislanmalari, ekonomik yasama atilmalarina neden olur. bunlarin icinde en yetenekli olanlar devlet icinde bir ise yarama olanagi bulamadiklari icin, ihtiraslarini burada tatmin etme yolunu ararlar. bu durum, hic suphesiz, yonetici durumda olduklari galicya'nin tersine, rusya ve dogu prusya'da ekonomik alanda ilerleyen polonyalilar icin de gecerliydi. daha eskilerde xiv. ludwig'in idaresindeki fransa'da hugenotlar icin, ingiltere'deki non-konformistler ve quakerler icin ve iki bin yildan beri yahudiler icin gecerlidir."

    konuyla ilgili turkiyeyi ele aldigim entrym de sudur; protestan ahlaki ve kapitalizmin ruhu/@manhattan ve magrib

    demek ki azinlik olmak bir ulkede ekonomik olarak belli bir noktaya gelmek icin sizi mevcut hakim yoneticilerden daha ileri bir noktaya tasirmis. kurtler kurtlugumu savunacaktir yoksa sermayeyi mi savunacaktir gibi argumanlari ortaya atmadan evvel iki defa dusunelim. dusunelim ki kicimizdan sosyolojik, ekonomik ve politik fenomenler uydurmayalim.

    kurt turk degil mesele hafiz. yonetisim bilincine ulasmis bir toplum hersekilde kendi kendisini yonetebilir. ama bu turkiyede asla mumkun olmayacaktir.

    edit; bu entry'mizde kurtlerin ekonomik olarak yetersiz oldugu iddiasini tasiyan arkadaslara farkli bir bakis acisi getirmeye calismistik fekat bu arkadaslar entrylerini silme geregi duydu ne hikmetse. olsun. susmakta iyidir. "gercege senin dusuncelerinden daha yakindir cunku."
    1 ...
  52. kazanmak için her şey mübahtır demek

    3.
  53. nicolo machiavelli'den evvel milattan evvel 5. yuzyilda yasayan tukidides isimli bir filozof cikip demiski "gucluler ne yapacaksa yapacaklar, zayiflar neye katlanacaksa katlanacaklar." Mertligin bozulmasi oyle tufengin icadi ile falan degil bu lavugun realizmin tohumlarini atmasiyla baslamistir. yani soyle bir ornek vereyim; mesela sen istedigin kadar zirzir et sozlukten bir moderatorun hosuna gitmedin, herif senin bir acigini yakalayip kicina tekmeyi basinca seni ucurdur. ne halt yiyeceksin? haa ama sen de gidip cog saglam bir hacker'a saglam bir arpa indirirsen ( arpa indirmek, sulukule jargonuna hastayim ulan) oda sozlugun ebesini bellerse bu sefer guc sende oluyor. yani karisiktir bu isler, zordur. her bunye kaldirmaz. efendi olmak lazim. Sizden buyuk Allah var guc manyaklari.
    0 ...
  54. şener eruygur

    35.
  55. yeniceri ocaginin ya da ittihat ve terakki'nin ya da tsk'nin oteki yuzlerinden biridir...

    cok fazla teferruata gerek yok turk tarihi bunun gibi adamlarla doludur. bu gibilerin takipcileri de hep vardir, var olacaktir. temizleyemedik bunlari ama az kaldi. ben inancimi koruyorum. sozluk formatinin elverdigi olcude kendisi icin soyleyebileceklerim bunlardir.

    ben bu videoyu izledikten sonra bu ulkenin demokrasisine, sistemine, adaletine ne diye guvenecegim ulan?

    http://www.youtube.com/watch?v=hNbs4SX-5v4
    0 ...
  56. seyyid kutub

    9.
  57. seyyid kutubun islamın militanlaşmasında rolü çok büyüktür. vatandaşı olduğu mısır ve amerikan hükümetlerini lanetleyip, cihadı militanlaştırmış, enver sedatı öldüren teröristlerden usame bin ladine kadar bir çok islamcı terörist için fikir kaynağı olmuş buda ona dünya çapındaki islami şiddet hareketlerinin babası unvanını kazandırmıştır. hasan el benna ve mevdudinin fikirleri nasıl kendi dönemlerindeki sosyal ve politik sorunlarla bağlantılıysa kutubun fikirleri de içinde bulunduğu dönemden etkilenmiştir. mısırda, nasırın 1950 ve 1960larda müslüman kardeşler örgütüne karşı uyguladığı bastırma hareketleri kutubu el-benna ve mevdudi’nin ideolojilerini silahlı ve ihtilalci bir harekete dönüştürmeye itmiştir. kutub, benna ve mevdudinin fikirlerini alıp yeniden şekillendirmiş ve müslümanları, humeyniden bin ladine kadar etkileyip radikal hareketlenmeye itmiştir. seyyid kutub kendisinden önce gelen ibni teymiye gibi müslüman toplumu iki kısma ayırmıştır: inanlar ve inanmayanlar. onun için gri yoktur, olaylar ya siyahtır ya da beyaz. bu ikisinin arasında başka bir grup var olamaz. bu yüzden mevcut olan bu inançsız ve çürümüş toplumda müslümanlardan oluşan bir grup oluşturulması gerektiğine inanmıştır. islami bir devlet kurmak ilahi bir emir olduğundan, kutuba göre bu yönde çalışmak bir seçenek değil. müslümanlar için yerine hemen getirilmesi gereken bir emirdir.

    mısır hükümetinin baskıcı rejimi neticesinde islamın tam bir felaketin kenarında olduğuna inanan kutub, cihadı bu durumdan kurtarmak için tek çare olarak görmüştür. zira cihad islam karşıtı hükümetler ve batı ve doğudan gelen kolonileşme akınlarına karşı müslümanların kullanabilecekleri tek silahtır. bu fikre karşı gelen müslümanlar bile allahın düşmanı sayılmalı ve diğer allah düşmanları ile birlikte öldürülmelidir. seyit kutup da aynı benna ve mevdudi gibi, haçlı seferleri, kolonileşme ve soğuk savaş tehditleri nedenleriyle, batıyı islamın düşmanı ilan etmiştir. kutub kendinden önce gelenlerden bir adım daha ileri gidip, düşman dünyasını batılı değerlerle yöneten müslüman elitleri ateist ilan etmiş ve onlara karşı bütün gerçek inananları cihada çağırmıştır. hatta bu islam dini"" isimli eserin insanların arasındaki farklılığın ırk ve milliyet yerine dine dayandığını söylemiş ve insanları öldürmenin tek ahlaki yolunun dini savaş yoluyla olabileceğini söylemiştir. bu açıklama bir çok kişi tarafından kullanılabilecek açık bir çek niteliğindedir, zira bu yorum sayesinden kendi dininden olmayan, yani müslüman olmayan, her insan zaten farklı bir kategori içinde tanımlanmış ve onları öldürmek ve hatta dini savaşla öldürmek ahlaklı bir hareket olarak ilan edilmiştir. seyyid kutubun fikirleri, müslümanlığı şiddeti araç olarak kullanan bir yöne doğru döndürmüş ve bu radikal fikirler çok taraftar bulmuştur. örneğin; ayetullah humeyni cihad çağrısı yarken kutubun fikirlerinden hareket etmiştir.

    feryal kalkavan, "dinler ve şiddet ilişkisi; 11 eylül örnek olayı" isimli eserende soyle buyurmaktadir;

    "günümüzde terör uygulamayı meşru gören ve uygulayan müslüman örgütlerini iyice anlamak için, bahsettiğimiz düşünürleri iyice tanımamız gerekmektedir. çünkü tüm bu örgütlerin lider kadrosu ibni teymiyenin, mevlana mevdudinin, hasan el-bennanın ve seyyid kutubun birinden veya birçoğundan esinlenmiş ve onların düşüncelerini ideolojileştirmişlerdir. saydığımız bu düşünürlerin fikirleri dini kendi yorumlamalarıyla oluşturulmuştur. din için yapılmasının kutsal olduğunu iddia ettikleri eylemler aslında içinde bulundukları sosyolojik, politik ve siyasal etmenler sayesinde şekillenmiştir. ibni teymiye ile başlayan bu süreç toplumları ikiye ayırıp; inançlı ve inançsız olarak tanımlamış ve insanların "kafir' adlandırılmasının kapısını açmıştır. bu kesin ayrımdan kafir olarak adlandırılan grup veya kişiye karşı kutsal savaş uygulamak daha kolaylaşmıştır. örneğin; 11 eylül saldırısını düzenleyen grubun önemli bir kısmının suudi arabistan vatandaşı olduğunu biliyoruz. suudi arabistanda hakim olan görüş vahhabiliktir. vahhabiliğin kurucusu olan ibni abdal vahhabın ise ibni teymiyeden etkilendiğini biliyoruz. kısaca, 11 eylül saldırısını düzenleyenlerin küçük yaşlardan beri zihinlerini dolduran bir sistemde bu şahsın etkileri yadsınamaz." (Feryal kalkavana tesekkur ediyoruz.)

    mevdudinin, bennanın ve kutubun müslüman toplumların geri kalmışlılığını batıya bağlamaları ve müslüman toplumların başkaldırısını cihad kavramıyla ifade etmeleri, şiddeti bir araç olarak gören müslüman grupların ideolojilerini oluşturmuştur. burada dikkat etmemiz gereken en önemli noktalardan biri şiddetin sadece din adına kullanılmadığını belirlememizdir. batılıların müslüman topraklara gelişi ve müslümanları sömürdüklerine olan inanç, şiddetin kullanılmasının asıl sebebidir. dini söylem ise müslüman kitleleri harekete geçirecek araçtır, çünkü bu toplumların yaşadığı coğrafyada hem kitleleri bir araya getirmesi, hem de harekete geçirmesi açısından en belirli faktör islam dinidir. bu dediğimizi doğrulayacak delillerden biride; bu kitlelerin şiddeti batıya ve batı yanlısı müslümanlara yönlendirmeleri fakat bir japonya gibi dini inanç açısından hıristiyanlık dininden müslümanlığa çok daha ters olan bir topluma yönlendirmemeleridir. o zaman şu tespiti yapmalıyız ki müslüman grupların uyguladığı şiddete din başlangıç sebebi ve amaç değildir, fakat aradaki bir araçtır. başlangıç noktası batı ile olan çatışmalardır. amaç ise batıyı yenmek veya intikam almaktır.

    edit: 11 eylul saldirilarinin abd tarafindan birzat duzenlendigine inanmak isteyenler buna inanabilirler. bunun yaninda soyle bir ayrimin farkina varmak lazimdir; bu saldirilarin karar alicilari ile bu saldirinin uygulayicilari ayni kisiler midir? din disinda insanlari intihar etmeye motive edecek ne vardir?
    5 ...
  58. sevgilinin telefonunun kapalı olması

    46.
  59. bunyeden bunyeye farkli reaksiyonlarin gosterilebilecegi durumdur.

    panik atak adam;

    -Kesinlikle trafik kazasi gecirdi. su an hangi hastanededir acaba. Allahim onu oldureceksen beni de oldur ne olur. Pakize ac su telefonu hadi nolursun.

    duygusallik yumusak cocuk;

    -ben bunu hak etmiyorum. su an ona encok ihtiyac duydugum, bir hos sedasi ile su depresif halimden kurtulabilecegim tek insan iken, o bu kadar rahat olmamali.

    paranoyak, buzuk pipili genc

    -amina koyacam lan ben boyle isin. metroda olsan yarim saat hadi bilemedin bir saat, sarsizn bitse yine de en fazla bir saat icinde merak edip bakarsin kim aramis diye. yok amina koyim yok telefon 6 saattir kapali. son defa ariyorum ulan son defa. sikicem lan boyle isi yine kapali. yok abi yok bu kiz gotunu basini cok salliyordu son zamanlarda zaten. su an birine veriyo lan bu orospu. Allah bilir herif 5. postayi atiyor su an.

    duz mantik, maco erkek

    -kadin kismina telefon alan zihniyeti sikiyim. bu istanbul bozdu bizi bozdu. ne tore kaldi ne gelenek. simdi ben o telefonu almasam, o zaman onu aramayacaktim, aramasam merak etmeyecektim. torene uyacaksin almayacaksin telefonu rahat edeceksin.

    asmis rahat demokrat gavat

    -aa sabahtan 4. oldu ulasamiyorum nerimana. heralde telefonunu kapali unuttu, ya da su an vuranhan ile birlikte sise cevirmece oynuyorlar. neyse ben de verengulu arayim bakiyim ne yapiyormus.

    daha bu liste uzar giderde kucagimda laptop sirtimi duvara yasladim soguk yiyip zature olucam nerdeyse. sizi guldurecem diye sagligimi riske attim ulan sozluk ahalisi. nankorliuk yapmayin sukela verin lan.
    3 ...
  60. daha fazla entry yükleniyor...
    © 2025 uludağ sözlük