din hayatın her alanına taalluk eden ilahi kurallar bütünüdür, tek hak olan islam dini yönetimden, ictimai hayata her yere dair uygulanması gereken kuralları ortaya koymuştur
yani islam sadece camide gerçerli bir ibadet dini değildir, ne budizm gibi gir manastıra keşiş gibi takıldır ne de protestanlar gibi kafana göre takıl sıkıntı yok modeli de değildir.
yani islam her şeydir evlikten, boşanmaya mirastan, işlenilen suçların cezaları gibi hayatın her alanında var olan hüküm dinidir ve müslüman olan kişinin bununla amel etmesi gerekir, yönetime taalluk eden kısma gücü yetmiyorsa da en azından hüküm verilmesi gereken yerin kurandan olması gerektiğine inanması gerekir
yani müslüman allahın emir ve yasaklarını ortaya koyan kuran ve sünneti bir kenara bırakıp hristiyanların noksan ve hatalı kanunlarıyla amel etmeyi isteyemez zaten ülkemizin hali hristiyan kanunlarıyla amel edildiği için ortada
hırsız hapse giderken yolda bir daha çalıcam diye gazetecilere demeç veriyor şehit çocuğu parasıyla hapisteki babasının katilini besliyor, uyuşturucu ilkokul seviyesine inmiş, cezaların caydırıcılığı ortada yani islamsızlık zillet islamiyet izzettir her şey ortada.
Cahil vardır, birde ahmak vardır.
Cahil bilmediğini bilir ahmak ise bildiğini zanneder.
Hadislerin vahiy olduğuna delildir bu ayet.
Vahyi tam alma telâşı yüzünden dilini kımıldatma. ﴾16﴿
Onu zihninde toplayıp okumanı sağlama işi bize aittir. ﴾17﴿
O halde onu okuduğumuz zaman sen onun okunuşunu takip et. ﴾18﴿
Sonra onu anlatmak elbette bize aittir. ﴾19﴿ kıyamet suresi
Allah-u Teâlâ efendimize vahyi ezberlemeye çalışırken acele etme,o vahyin insanlara açıklaması bize aittir diyor, Allah Teâlâ vahyi insanlara resulü vasıtasıyla vahiyden hariç olarak anlatıyor bu da Resulullah'ın mübarek ağzından çıkan hadisler oluyor ve tebyin (açıklama) vazifesi gerçekleşmiş oluyor.
Yani hadislerde Allah-u tealadan geliyor zaten "O, nefis arzusu ile konuşmaz" (Necm 3) buna delildir.
Yani öğle 4 rekat zekat 1/40 denince kişi Resulullah'a tabi olacak ki ona itaat Allah'a itaat ayetle sabit.
insan eti de caiz mi ? iki ayet meali okuyan müctehid zannediyor kendini, eleştirdiği mezheb imamları sanki o ayeti hiç görmedi, çakma müctehid şuan kuranda bilinmeyen bir şeyi keşfettiğini zannediyor.
(bkz: #37295240) bunu kabir azabı yoktur diye delil sayanlar ciddi manada basiret yoksunu kimselerdir heralde
Dünya hayatının ne kadar kısa olduğunu ve insanın geçici dünya hayatına aldanmaması gerektiğine dair bir ayet.
Kaldı ki yeryüzünde ne kadar kaldınız ? Diye soruluyor basiret sahibi aklı selim olan biri bunun ömürle alakalı olduğunu anlar.
Kabir azabını inkara delil (!) Olarak Allah Teala'nın rahman ve rahim sıfatlarını delil getirmiş önüne gelene müşrik diyen biri
O zaman denilirki Allah cehheneme de kimseyi atmaz o rahmandır rahimdir
Farkettiyseniz inkar edenlere düz mantıkla yüzeysel çıkarımlarla bir şeyleri inkar ediyorlar hâlbuki Allah Teala firavun hanedanını önce ateşe kabirlerinde sabah akşam arzediyor kıyamet gününde ise cehenneme ebedi olarak atacak
ateş ki onun üzerine sabahleyin ve akşamleyin arz olunurlar ve kıyamet kâim olacağı günde fir'avun'un hanedanını azabın en şiddetlisine girdiriniz (denilir).
Yok derken de kafasını toprağa gömen deve kuşu misali kendisi görmediği veya görmek istemediği için yoktur. Allah bizi doğru kabul ettiği inançta sabit kılsın.
Ölüyede diriye de faydası olandır, ölünce kişinin amel defteri kesilir şu üç şey müstesna sadakayı cariye ki çeşme, cami, medrese, şifahane gibi insanların faydalandığı kurumlar
Bir diğeri kendisiyle menfaatlenen ilimdir ki kitab yazmasıdır
Bir diğeri ise Salih evlâddır, kişinin yakınlarının babaları hakkında ki hayır dualarıdır.
Kuran ise duanın ta kendisidir yani kuran okumak kişiye de imanlı ölmüş olan geçmişlerine de fayda verir, insaflı olan bunu anlar, nasipsizler anlayamaz.
Kıyamet gününde üç zümreye şefaat izni verilecek önce peygamberler sonra ulema sonra şehidler
ilk şefaat edecek şefaati ilk kabul edilecek olan efendimiz aleyhissalatü vesselamdır bunları inkar eden bunlardan mahrum olacak olan nasipsizlerdir.
Hiçbir şefaatçinin fayda vermemesi kâfirler için geçerlidir zaten ayetin öncesinde kafirlerden bahsetmektedir şefaat için iman şarttır
Kaldı ki Allahu Teâlâ şefaati toptan reddetseydi onun izni olmadan kim şefaat edebilir ? Diye Kur'an'a böyle bir ayet koymazdı demekki onun izni ile birtakım kimseler şefaat edecektir.
Onu inkar edenler onu geçemeyip cehheneme Girecek olan inkarcılardır, sırat gayb bilgisidir Efendimiz aleyhissalatü vesselam bize bunu bildirmiştir hakiki gerçek müminin vasfı ise gayba iman etmesidir
Bu aşağıdaki videoda sıratın ayet ve hadislerden delili vardır, önyargısız ve insaflı olanlar istafede eder biiznillah
Ateş ki onun üzerine sabahleyin ve akşamleyin arz olunurlar ve Kıyamet kâim olacağı günde Fir'avun'un hanedanını azabın en şiddetlisine girdiriniz (denilir).
Kıyametten önce yani cennet cehennemden önce firavun ve hanedanı sabah akşam ateşe arz olunuyorlar bu kabir azabına ayeti kerime ile delildir.
Ayete cevap veremeyen eksiler ancak, tek delilleri budur.
Cizre ? islam devleti herkese inanç özgürlüğü tanıyor, ister islam dinine girer ebedi hayatını kurtarır ister "cizye" verir islam devleti canını,malını,namusunu himaye altına alır
Kendisine "hocam Allah benim kimle evleneceğimi biliyor mu ?" Diyen gence "Allah senin kimle evleneceğini nerden bilsin evladım" diyerek şirkte zirve yapmış sapıktır
islam'da haremlik selamlık yoktur diyen apaçık kâfir olur, bir De salak gibi haremlik selamlık yoktur diye birbirlerinin dostudur ayetini getirmiş, sirf kuran'a kendi pis ideoljisini yamamak için bin takla atar bu sapıklar
Kuranda hicab ayeti vardır, hicab perde demektir, Allah Celle celaluhu kullarına ne buyuruyor bakın
Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temizdir. Allah’ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikâhlamanız ebediyyen söz konusu olamaz. Çünkü bu, Allah katında büyük bir günahtır
takvada zirve sahabe-i kiram öz annesinden ileri annesi olan peygamber efendimiz'in aleyhissalatü vesselam mübareke eşlerine bir soru soracaginiz zaman perdenin arkasında sorunuz buyuruyor Allah celle celaluhu.
islam barış dini ve cihad bu barışı sağlamak için var, kafirlerin çarpık düzeni zulümdür, islam şeriatı ise huzurdur
islam kafirde olsa mazlumun yanında zalime karşı olmuştur, bunun en güzel örneklerinden biri istanbul'un fethi öncesi ortodosk Hristiyanların kardinal külahı görmektense Osmanlı sarığı görmeyi yeğleriz Demesidir
islam cizye vermek koşulu ile ehli kitabı kendi dinleri üzere bırakmaktır, inanç özgürlüğüdür
Onların malını, canını, namusunu himaye etmektir islam devletinde bunlar zımmi stasündedirler.
islamın bütün dünyaya hakim olması bu dünyada en güzel hayat için şarttır,
Asla kâfir olmamıştır, nisa 64 te Allah celle celaluhu ne buyuruyor
Biz her peygamberi sırf, Allah’ın izni ile itaat edilmek üzere gönderdik. Eğer onlar kendilerine zulmettikleri zaman sana gelseler de Allah’tan günahlarının bağışlamasını dileseler ve Peygamber de onlara bağışlama dileseydi, elbette Allah’ı tövbeleri çok kabul edici ve çok merhametli bulacaklardı. (Nisa 64)
Efendimiz aleyhissalatü vesselam a gelip günahları için affolunmamızı istemeyi Allah celle celaluhu istiyorki dua makbul olsun
Peki efendimiz aleyhissalatü vesselam ahirete irtihal edince bu ayet rafa mı kalktı haşa ve kella
Bir bedevi (radiyallahu anh) bu müjdeyi duyunca Medine'ye geldi efendimiz aleyhissalatü vesselam'ın evini sordu kapıda hz.omeri gördü peygamber efendimiz i sordu Hz. Ömer evin içini işaret etti bedevî içeri girdi efendimiz aleyhissalatü vesselam'ın kabrinin üstüne kapandı ağlamaya başladı gözlerinden gelen yaş o derece fazla oldu ki o şerefli toprağı ıslattı sonra bedevi giderken ashabtan birine bir nida duyuldu ki gidin ona söyleyin Allah onu affetti
Bugün bile bu tecelli devam etmektedir
Şimdi kabirden,affolmak kabirdekini aracı yapmak için Allah'a dua etmek caizdir hatta güzel bir iştir buna şirk diyen sahabeye müşrik demiş olur
Kişi kabirden isterse şirk olur kişi kabirdekinin Allah katındaki şerefine binanen Allah'tan ister bu güzel bir iştir.
Aptal vehhabiler ayetlerin zahirleriyle allah'a mekan isnat ediyorlar ve sadece lafız olarak semanin geçtiği ayetleri yazarlar bizde biliyoruz haşa Allah ne göktedir ne yerdedir zatı mekandan münezzehtir En'am 3 ayetinin zahiriyle itikad edilince vehhabilerin rezillikleri ortaya çıkıyor çünkü hem yerdedir hem göktedir diyor
Bu ayete göre Allah haşa hem yerde hem gökte oluyor o zaman sapık vahhhabiler
Yahu bunlar rezil ilimden nasibi olmayan adamlar bunlar
ingiliz köpeği olunca yol bozuk oluyor tabi.
Aptal vehhabiler ayetlerin zahirleriyle allah'a mekan isnat ediyorlar ve sadece lafız olarak semanin geçtiği ayetleri yazarlar bizde biliyoruz haşa Allah ne göktedir ne yerdedir zatı mekandan münezzehtir En'am 3 ayetinin zahiriyle itikad edilince vehhabilerin rezillikleri ortaya çıkıyor çünkü hem yerdedir hem göktedir diyor
Peki burda kastedilen mana ne peki ?
ilimiyle her yerdedir ilmi her şeyi kuşatmıştır demektir.
Ehli sünnet dışı bidat sahibi bugünkü vehhabilerin fikir babası, ayrıca hz.nuh kuranla sabit 950 sene kavmine tebliğ etti uzun yaşatan Allah bunda şaşılacak bir şey yok.
Mahmud efendi hazretlerinin şeriata muvafık düşen her sözünün arkasındayız
Kendisi dört sünneti terkettigimi gören arkamda namaz kılması diyen mübarek zattır
Biz hululdan beriyiz, haşa Allah'tan parça kopmadan beriyiz o sözün izahıtının videosunu attım karşı delil getireceğine liseliler gibi Mekke müşrikleri de aynı sözü söyledi falan dedi
Videoyu bir daha attım önyargıli olmayan istifade eder
Kendisi dört mezhebi tanırmis hangi mezhebtensin diye sordum cevap yok çünkü mezhep falan tanımazlar kendi görüşlerine muvafık şaz görüşleri mezhep diye millete yutturur bunlar
Bunlar daeşle aynı fikir sahasının ürünü yeni yetme kalın kafalılar ayet hadisin zahiriyle amel edilmez ayet hadisin muctehidlerce yapılan ictihadlarla amel edilir
Bunlar selef tanıdığını iddia ederler maide süresi "kim Allah'ın indirdiği ile hukmetmezse onlar kafirlerin ta kendileridir" ayetiyle yöneticileri kâfir sayarlar
Halbuki bu sözde selefiler (vehhabi kırmaları) ibni Abbas tan şunu nakletmezler "bu ayet gücü yettiği halde hükmetmeyenlere samildir"
işte bunlar ne anladiysa onunla amel eden sapıklardır
haricilerde hüküm ancak Allah'ın dir diyerek hz.ali radıyallahu anh efendimizi tekfir ettiler işte bunlarda o haricilerin günümüzdeki torunları kafa basmadigi için ayetin zahiriyle milleti tekfir ederler bunlardan Allah'a sığınırız.