her insanda akıl var bırakın herkes aklını kullansın ne giyeceğine kendisi karar versin bu çağda illa türban giyeceksin dediğinde sokaklarda görülen başta türban altta kot veyahutta değişik değişik kadınlar görürsünüz allah'ın işi kalmadı kadınların giyimini mi belirledi.
12 eylül öncesi ile ilgili yalanlardır. ilk sırada tabi ki 12 eylül öncesinde sağ sol çatışması yaşanıyordu yalanı olur ki bu yalan toplumumuzda insanların depolitize olmasını sağlamak ve tabi ki darbeyi halk nezdinde meşru kılmak için çokça söylenmektedir. bu yalana genelde eski sağ çevreler sahip çıkar, arkadan hepimiz memleketin iyiliğini istiyorduk sözcüğü eklenir. 12 eylül sonrasında doğan nesiller bu yalan ve bu yalanla beraber geliştirilen çeşitli uygulamalar sonucunda bugün politikaya hiç de sıcak bakmamaktadır, bu sinir bozucu bir durum koca üniversitede iki laf edecek adam bulamıyorum. el feneri ile gündüz vakti adam aramaya çıkacağım bu gidişle. akılları fikirleri cinsel mevzular hoş burada da durum pek farklı değil.
vardır efem vardır, dibe vurmaya meyil eden tiplerdir hayatla ilgili çeşitli sorunları vardır anlayışla karşılamak, kendisine zaman vermek gerekir. neden bu kadar emin konuşuyorsun derseniz o tiplerden biriyim de ondan.
uçlarda gezmeyecek kadar sakin hemen hemen tüm ideolojik yaklaşımlardan azat fikirlerine bağlı kalmak adına kılıç sırtında yürümeyi seçen bir yazar tanımlaması kanımca yeterli olur.
tamamı şu şekilde olan söz öbeği; eskiden maddiyatçıydım maddiyatım yoktu, şimdi maneviyatçı oldum maddiyatım çoğaldı. belli kesimleri anlatmak için kullanılabilecek bir sözdür, derin ve çok yönlü anlamları vardır anlat anlatabildiğin kadar.
1789 devriminden fazlası ile etkilenmiş osmanlının içinde bulunduğu çöküşün farkında olan ve tam da bu sebeple azınlık omalarına rağmen askeri ve bürokratik alandaki yetkilerini de kullanarak etkili bir güç olan topluluk.
hukuk siyasi ekonomik çıkarlara alet edilmesi bu halka yapılacak en büyük fenalıktır böl ama bunu yapma zira adalete güven kalmadığı an devlete de gerek yoktur devletin en temel işlevidir hatta varlık sebebidir adaleti sağlamak yoksa ne diye egemenlik haklarımızı devlete devir edelim.
artık bariz şekilde kendini gösteren durumdur. son zamanlarda hemen her söyleminde sözde savaştığı vesayet rejimini sahiplenen, çatıştığını iddia ettiği devlete sıkı sıkıya sarılmaya başlayan bir yapı olmaya başlamıştır. ortaya çıktığı ilk zamanlarda kimi kesimlerce şüphe ile yaklaşılmış, acaba sorularının muhatabı olmuş zamanla toplumun hemen hemen her kesiminden rey almış olmasına rağmen artık kendince ortaya attığı muhafazakar-demokrat kesimin çıkarlarına adamış iddiasındadır.
muhafazakar-demokrat olarak nitelemeye çalıştığı toplumsal bir yapı var mıdır diye düşündüğümüzde kanımca böyle tanımlanabilecek bir toplumsal yapı görünmemekte muhafazakarlık toplumumuzda vardır hem de ezici bir çoğunluk ama bu kesim de demokratlıkla yan yana gelmesi pek mümkün değildir hal böyle olunca akıllara sözde kendilerinin de eleştirdiği kemalist zihniyet gelmektedir zira kemalistler de olmayan bir toplumsal yapıyı zorlama ile baskı ile yaratmaya çalışmış kısmen başarılı olmuşsa da sonunda iflas etmekten kurtulamamıştır akp nin hızlı bir şekilde toplumda yer bulması da kemalist zihniyetin bu tür uygulamaları sonucu olmuştur. akp'nin de iflası kendi düşün dünyaları için de var olan bir yapıyı topluma dayatması sonucu oluşacak tepki sonucu olacaktır zira bu tavırları bir çok kesimin tepkisini çekecektir toplum zorlamaya gelmez ki geçmiş demokrasi deneyimi ne kadar zayıf olarak eleştirsek de toplumumuzda yer edinmiş ve belli bir demokrasi kültürü yaratmıştır ki akp de bu zemine dayanarak iktidara gelmiş ama görünen o ki bu mevcut tutumu aynı şekilde kendisine de tasfiye etme potansiyeline sahiptir.
burda en dikkat çekici olan onca statükocu direnişe rağmen iktidara gelen bir yapının geçmişini bu kadar çabuk unutup egemenlik denen o cezb edici güce bu kadar esir düşüp kendini adeta kaybedercesine fütursuzlaşmasıdır. en küçük eleştiriye tahammülü olmayan şımarık çocuklar gibi davranmaya başlamıştır. sonuç olarak onca olumlu edimlerine böyle bir yaklaşımla son verme eğilimin de olması topluma biraz zaman kaybettirse de sonuçta toplum olarak çoğu alışkanlıklarımızı kırmış olarak bu süreçleri de atlatacağımıza inanmaktayım.
edit : seri halde eksi veren yazarlar sebeplerini de yazarlara neyin yanlış olduğu hakkında fikir sahibi oluruz.
tarihsel kökeni tartışmaya açık bir inanç sistemidir bugüne kadar ulaşan ritüelleri ve düşünüş tarzları incelendiğinde bir çok dinin etkisi görülebilir baskın etki islamiyet olsa da hümanizmi Hristiyanlıktan, ateşin kutsallığını Zerdüştlükten, mehdi inancı Musevilikten alma olasılığı yüksek Anadolu'da yaşayan hemen her dinden bir şeyleri bünyesine katan tam da bu sebeple tutucu olmayan her zaman gelişmeye açık bir inanç sisteminden ziyade bir felsefe olarak daha iyi tanımlanabilir. ilginç bir yönü ise Museviliğe daha da yakın durmasını sağlamakta o da alevi olmanın tek yolu alevi bir ailenin evladı olmak başkaca dine kabul yolu yoktur.
not : ben de aleviyim yukarıda sıraladığım tespitler kesin değil ben de sürekli olarak merakla incelemekteyim.