Asma bitkisinde ben düşme evresidir. Fransızca véraison kelimesinden ingilizceye geçmiştir. Bitkilerde olgunlaşma evresinin başlangıcı olarak kabuledilir. Yeşil renkteki meyvelerin renklenmesi ve tanelerde şeker birikimi artar.
our home, our rules, respect them or
bitches receive stitches
trolls receive 86’s
stick around if your house broken
can’t hold your shit, hold your tongue, you got to go
should you choose to react like an imbecile
you'll in turn be treated so
yes, we’re being condescending
yes, that means were talking down to you
with all that racket from your lips a-flapping
we assumed you didn't notice
haters, isolators, no one misses these
bitches receive stitches
trolls receive 86’s
yes, we’re being condescending
yes, that means were talking down to you
with all that racket from your lips a-flapping
we assumed you didn't notice
haters, isolators, no one misses these
bitches receive stitches
trolls receive 86’s
you speak like someone who has never been
smacked in the fucking mouth
that’s ok, we have the remedy
you speak like someone who has never been
knocked the fuck on out
but we have your remedy
you speak like someone who has never been
smacked in the fucking mouth
that’s ok, we have the remedy
you speak like someone who has never been
knocked the fuck on out
but we have your remedy
kırsal toplum ve çiftçiyi, kent toplumları ve ücretli işçilerden üstün gören bir siyasi görüş. çiftçiliği toplumsal değerleri şekillendiren bir yaşam biçimi olarak görür.
tom waits in 1980 yılında çıkan aynı isimli albümüdür.
ayrıca açılış parçası ve sözleri de şöyledir;
liar liar with your pants on fire, white spades hangin' on the telephone
wire, gamblers reevaluate along the dotted line, you'll never recognize
yourself on heartattack and vine.
doctor lawyer beggar man thief, philly joe remarkable looks on in disbelief,
if you want a taste of madness, you'll have to wait in line, you'll probably
see someone you know on heartattack and vine.
boney's high on china white, shorty found a punk, don't you know there ain't
no devil, there's just god when he's drunk, well this stuff will probably kill
you, let's do another line, what you say you meet me down on heartattack and
vine.
see that little jersey girl in the see-through top, with the peddle pushers
sucking on a soda pop, well i bet she's still a virgin but it's only twenty-
five 'til nine, you can see a million of 'em on heartattack and vine.
better off in iowa against your scrambled eggs, than crawling down cahuenga
on a broken pair of legs, you'll find your ignorance is blissful every goddamn
time, your're waitin' for the rtd on heartattack and vine.
--spoiler--
...bu lumpen mükemmelliyetçilerin sevinçlerinin sebebi, "iyi ki onun yerinde değilim! benim yapabileceğim hatayı iyi ki o yaptı!" fikri idi. merkezkaç fizikteki kuvvetti, ama içtimâi kudret, merkeze hücumdan geliyor gibiydi: güzellik ve çirkinlik, dehâ ve delilik gibi tabiî eksiklikler ve fazlalıklar, olağan insanlarca kriminal bir hususiyet olarak kabul ediliyor, alayla cezalandırılıyordu. anlaşılan çok sayıda olmaları, aynı fikrî ve bedenî üniformayı giyip cemaat içinde durmaksızın hizâ ve istikametini kontrol eden normal insanları yanıltıyordu. cemaat, zâniyeleri taşlarla, divâneleri kahkahayla recmediyor olsa gerekti. çünkü bunlardan biri aşkına; diğeri işe zekâsına engel koymazdı.
--spoiler--
she spread herself wide open to let the insects in
she leaves a trail of honey to show me where she's been
she has the blood of reptile just underneath her skin
seeds from a thousand others drip down from within
oh my beautiful liar
oh my precious whore
my disease my infection
i am so impure
get it
devils speak of the ways in which she'll manifest
angels bleed from the tainted touch of my caress
need to contaminate to alleviate this loneliness
i now know the depths i reach are limitless
oh my beautiful liar
oh my precious whore
my disease my infection
i am so impure
ilk olarak 1897 yılında George Stanton and Charles Kingold tarafından ingiltere de kurulmuş ezoterik örgüttür. zaman içerisinde pek çok kere isim - görünüm değiştirerek günümüze kadar varlığını sürdürmüştür.
öne sürdüğü görüşlerinden, robot gibi karakterlerinden, konusunun - durumların kendisini tekrar etmesinden ya da serdar erener - sinan çetin den hiç bahsetmeyeceğim.
okumak isteyen okusun, etkilenmek isteyen etkilensin.
eskiden yazarlar; karınlarını doyurmak için, yayın evleri ile yaptıkları, kelime başına anlaşmalar dolayısı ile kitapları ne kadar uzun olursa o kadar para alırlarmış. belki bu yüzden rus yazarların enfes betimlemelerini, unutulmaz öyküleri okumaktayız.
ayn rand da atlas shrugged a başlamadan önce, 'bir kitap yazacağım konusu bu, sayfa sayısı şu kadar olsun' demiş sonra da bu belirli sayfaları doldurmaya koyulmuş sanki.
istenmeyen çocuklardan oluşan bir nesilin problemlerini işlemiş larry clark filmidir.
akıla chuck palahniuk abi'nin invisible monsters kitabında geçe şu cümlesi gelir; your birth is a mistake you'll spend your whole life trying to correct.
ismi; Ebân, Nesebi; Ebân b. Said b. el-Âs b. Ümeyye b. Abdişems b. Abdimenâf b. Kusay b. Kilâb b. Mürre b. Ka'b b. Lüeyy el-Kuraşî.
Ebân, müslüman olmadan önce Rasûlüllah (sav)'a muhalif olanların başındaydı. Bununla beraber bu yeni din ve Rasûlüllah (sav)'ın peygamberliği hakkında da araştırma yapıyordu. Ebân, Kureyş'in ileri gelen tüccarlarından biri idi.
Hz. Ebanın Ecnadin Savaşına katıldığı ve bu muharebede şehit edildiği rivayet edilmektedir.
Babası Abdülmuttalib'in vefatında, Hz. Hamza'nın şehit edildiğinde ve Resul-i Ekrem'in vefatlarında yazdıkları mersiyeler meşhurdur. Rasûllüllah efendimizin vefatındaki mersiyesinde demiştir ki:
Ebû Akıl Abdurrahmân b. Abdillâh b. Salebe el-Belevî (ö. 12/633)
Kudâa kabilesinin Belî koluna mensuptur. Dedesinin babasına nisbetle Abdurrahman b. Seyhân (Beyhân, Beycân) diye de anılır. islâmiyetten önce Abdüluzzâ olan adını Hz. Peygamber Abdurrahman olarak değiştirdi ve daha sonra Adüvvül-evsân (put düşmanı) lakabıyla tanındı. Bedir, Uhud ve diğer gazvelerde bulundu. Okuma yazma bildiği de rivayet edilen Ebû Akıl, yalancı peygamber Müseylimetülkezzâba karşı yapılan Yemâme savaşlarında şehid düştü.
Ebu Ali Muhammed'in doğum tarihi kesin olarak bilinmemektedir. Huzistan'a bağlı Cübba kasabasında ve 849-850 yılları arasında doğduğu tahmin edilmektedir. Soy itibariyle Hazreti Osman'ın (ra) kölelerinden olan Ebran'a dayandığı nakledilmektedir. Küçük yaşlardan itibaren ilim öğrenmeye başlamış, Basra'da Mu'tezile'nin önde gelenlerinden biri olan Ebu Yakub Yusuf bin Abdullah'tan kelâm dersleri almıştır.