bilsin ki insan için kendi çalışmasından başka bir şey yoktur. (necm -39) diyen din mi ben sana ihtiyacın olanı veriyorum sen sadece namaz kıl, kuran öğren başka bir şey yapma diyor ?
yoksa
şüphesiz allah katında canlıların en kötüsü, düşünmeyen sağırlar ve dilsizlerdir. (enfal 22) diyen din mi insanlara sorgulama diyor ?
veled ler nasıl olmuşlarsa olsunlar anne ve babalarının yaptıklarından sorumlu tutulamazlar. bu dinen de böyledir sanırım ahlaklı ateistler de aynı şeyi düşünüyordur.
hoş bulduk. keşke gelmeseymiş sözünüzden sizin gibi düşünmeyen insanların fikirlerine pek tahammül edemeyip fişleyerek kişiyi ve diğer kişileri baskı altına almaya çalıştığınız izlenimi aldım. Yanlış mı yaptım ?
slogan ve afiş fikirlerinin kendisine ait olması gerekmiyor kardeşim iyi işler yapmak için doğru insanlarla çalışması gerekiyor ki afişlerden gördüğümüz kadarıyla bu konuda başarılı. tebrikler
1) Bir insan kendisini baskı altında hissediyorsa ya da kendi yaşam tarzına müdahale edildiğini düşünüyorsa, sizin ben baskı yapmıyorum yada müdahale etmiyorum demenizin hükmü yoktur. Zira bunlar tamamen algı boyutunda olan konulardır. Yıllardır devam eden başörtüsü problemi konusunda da size baskı yapanlar aslında baskı yapmadıklarını düşünüyorlardı.
2) "muhafazakar demokrat bir iktidar olarak müdahil olmak durumundayız. Kimse bunu özel hayata müdahale olarak yorumlanmasın. Ha yorumlayanlar varsa buyursunlar yorumlasınlar. Ama biz böyle manen bir sorumluluğun altına giremeyiz." demek meydan okumaktır. Kime ? senin gibi düşünmeyenlere ya da inanmayanlara. Bu tarz yönetim toplumu gerer. Uzun vadede fayda değil zarar verir. Devlet manevi sorumluluklarınızı yerine getirmekle yükümlü olduğunuz bir kurum değildir. Peygamber efendimizin hayatını biraz okumakta fayda var.
3)Devir ikna devridir. Kimseye zorla bir şey kabul ettiremezsiniz. içerisinde "nefret ettirmeyiniz sevdiriniz." ifadesi geçen hadisi okuyup üzerinde düşünmek lazım ne anlatmak isteniyor diye.
cümlesi kendi içinde çelişen bir cümledir. zira, cümle özgürlük kelimesi ile başlayıp, bir başkasının yaşam tarzına müdahale eden bir yargı ile sonlanmaktadır.
ülkemizde halkı bölmek amaçlı kullanılan argümanlardan üçü.
Örnek : CHP' liysen dindar olamazsın.
Sonuç : Ülke'de bir araya gelemeyen iki topluluk.
Nihai Sonuç : Kavgalardan, karmaşadan asıl yapması gerekenleri yapamayan bir ülke.
Bu kime yarar ? Arkasında kim var ? Onun arkasında kim var ?
akp nin neden iktidarda olduğunu anlayamamış, anlayamadığı için de meşru yollardan iktidardan indirmek için ne yapacağını bilemeyen aciz insan söylemi.
kadınların türbanı kendi istekleriyle değil babalarının ya da kocalarının baskısıyla taktığı yargısından hareketle kadına özgürlük kazandıracağını düşünen insan profilinin giriştiği kampanya. bu noktada yapılan en önemli hata, kadının bunu kendi inanç ve düşüncesiyle seçemeyeceği varsayımıyla aslında kadına yapılan bir hakaret türü.
yoktur. delil olarak gösterilen matematikse hata konusu (#5885283)nolu entry 99 nolu yazıda aksi ispat edilmiştir. aşağıda tekrar yazıyorum.
"" şimdi canım kardeşim nisa suresi 11. ve 12. ayetlere bakarsan 11. ayette çocukları referans alarak taksimat yapmış. 12. ayette ise eşleri referans alarak taksimat yapmış. Yani buradan şunu anlayabiliriz. Ölen bir kişinin ana iki mirasçısı vardır. Çocuklar ve eşler. Bunların durumuna göre diğer akrabalara dağıtım yapılır. senin verdiğin örneği baz alırsak, üç tane kızı ve eşi olan bir kişinin ölümünde nasıl taksim edileceği çocuklar bahsinde geçmiyor. ikiden fazla çocuk varsa ve ölen kişinin eşi de yaşıyorsa nasıl hüküm verileceği yazmıyor. Demekki eş yaşıyorsa dağıtımda eş baz alınacak demektir. O nedenle 12. ayete bakman gerekiyor. 12. ayette eşi referans aldığında çocuklara nasıl dağıtılacağı açıklanmış. seninde belirttiğin gibi 1/8 i eşe gidecek. bu da demek oluyorki başka varis yoksa kalan 7/8 çocuklara gidecek. böyle baktığın zaman ben sana senin yaklaşımınla bir çelişki daha söyleyeyim o zaman 11. ayete göre ikiden fazla çocuk varsa çocuklar 2/3 ünü alması gerekiyor fakat 12. ayeti alırsan 7/8 i çocuklara gidiyor. Biraz incelediğin zaman göreceksin ki konuyla ilgili sabit bir formül yok. Eşlerin ve çocukların durumlarına göre oranlar değişkenlik gösteriyor. Senin örnekten devam edersek,
ayet 12 ye göre eşe : 1/8 i vereceksin kalan 7/8 i ayet 11 e göre dağıtacaksın burada çocuklar ve diğer akrabalarla ilgili durum açıklanmış.
ayet 11 e göre 7/8 in 2/3 ünü çocuklara vereceksin yani çocuklar : 14/24 ü alacak.
ayet 11 e göre 7/8 in 1/6 sını anneye 1/6 sını babaya vereceksin yani anne ve baba : 7/48 er pay alacak.
Buna göre genel toplam alırsan
eş : 1/8
çocuklar : 14/24
anne : 7/48
baba : 7/48
Genel Toplam : 1
ayetleri biraz dikkatli okursan senin de göreceğin gibi herhangi bir matematiksel hata yoktur. zira olması da beklenmemektedir. beklenmesi gereken şey insanların bunları yanlış okuma ve yorumlamalarıdır. zira matematik sınavlarında sürekli yapılan bir uyarı vardır. çocuklar soruları doğru okuyun. diye soruları doğru okumaz ve sizin de yaptığınız gibi elmaları ve armutları toplarsanız sonuçta şaşan matematik değil sizin mantığınız olacaktır.
mirasla ilgili varisler açısından olasılıklara bakarsak işin içine sayılar girdiğinden aslında sonsuz seçenek çıkmaktadır. fakat yukarıdaki ayetlerde de geçtiği üzere değişkenleri aşağıdaki gibi sınıflandırırsak,
eş : var - yok
çocuk : var - yok / 2 den fazla - 2 den az / erkek - kız / evli - evli değil
anne : var - yok
baba : var - yok
diğer akrabaları katmadan sadece bu duruma göre bir kombinasyon yaparsan 72 farklı seçenek çıkacaktır. Seçeneklerden bir tanesi 72 farklı seçenek için kuran ı kerime bir tablo yapmak ve her bir durum için kimin ne kadar alacağını yazmaktır. diğeri de bu bile tek başına belki kuran nı allah ın indirdiğine bir delildir. söylediğin ayetlerdeki gibi iki cümlede olayı açıklamaktır.
bu ayetlerde bir hata olmadığına göre yukarıda sorduğun yedi soruya girmeye de gerek kalmadı diye düşünüyorum yine senin mantığına göre. vesselam ""
şimdi canım kardeşim nisa suresi 11. ve 12. ayetlere bakarsan 11. ayette çocukları referans alarak taksimat yapmış. 12. ayette ise eşleri referans alarak taksimat yapmış. Yani buradan şunu anlayabiliriz. Ölen bir kişinin ana iki mirasçısı vardır. Çocuklar ve eşler. Bunların durumuna göre diğer akrabalara dağıtım yapılır. senin verdiğin örneği baz alırsak, üç tane kızı ve eşi olan bir kişinin ölümünde nasıl taksim edileceği çocuklar bahsinde geçmiyor. ikiden fazla çocuk varsa ve ölen kişinin eşi de yaşıyorsa nasıl hüküm verileceği yazmıyor. Demekki eş yaşıyorsa dağıtımda eş baz alınacak demektir. O nedenle 12. ayete bakman gerekiyor. 12. ayette eşi referans aldığında çocuklara nasıl dağıtılacağı açıklanmış. seninde belirttiğin gibi 1/8 i eşe gidecek. bu da demek oluyorki başka varis yoksa kalan 7/8 çocuklara gidecek. böyle baktığın zaman ben sana senin yaklaşımınla bir çelişki daha söyleyeyim o zaman 11. ayete göre ikiden fazla çocuk varsa çocuklar 2/3 ünü alması gerekiyor fakat 12. ayeti alırsan 7/8 i çocuklara gidiyor. Biraz incelediğin zaman göreceksin ki konuyla ilgili sabit bir formül yok. Eşlerin ve çocukların durumlarına göre oranlar değişkenlik gösteriyor. Senin örnekten devam edersek,
ayet 12 ye göre eşe : 1/8 i vereceksin kalan 7/8 i ayet 11 e göre dağıtacaksın burada çocuklar ve diğer akrabalarla ilgili durum açıklanmış.
ayet 11 e göre 7/8 in 2/3 ünü çocuklara vereceksin yani çocuklar : 14/24 ü alacak.
ayet 11 e göre 7/8 in 1/6 sını anneye 1/6 sını babaya vereceksin yani anne ve baba : 7/48 er pay alacak.
Buna göre genel toplam alırsan
eş : 1/8
çocuklar : 14/24
anne : 7/48
baba : 7/48
Genel Toplam : 1
ayetleri biraz dikkatli okursan senin de göreceğin gibi herhangi bir matematiksel hata yoktur. zira olması da beklenmemektedir. beklenmesi gereken şey insanların bunları yanlış okuma ve yorumlamalarıdır. zira matematik sınavlarında sürekli yapılan bir uyarı vardır. çocuklar soruları doğru okuyun. diye soruları doğru okumaz ve sizin de yaptığınız gibi elmaları ve armutları toplarsanız sonuçta şaşan matematik değil sizin mantığınız olacaktır.
mirasla ilgili varisler açısından olasılıklara bakarsak işin içine sayılar girdiğinden aslında sonsuz seçenek çıkmaktadır. fakat yukarıdaki ayetlerde de geçtiği üzere değişkenleri aşağıdaki gibi sınıflandırırsak,
eş : var - yok
çocuk : var - yok / 2 den fazla - 2 den az / erkek - kız / evli - evli değil
anne : var - yok
baba : var - yok
diğer akrabaları katmadan sadece bu duruma göre bir kombinasyon yaparsan 72 farklı seçenek çıkacaktır. Seçeneklerden bir tanesi 72 farklı seçenek için kuran ı kerime bir tablo yapmak ve her bir durum için kimin ne kadar alacağını yazmaktır. diğeri de bu bile tek başına belki kuran nı allah ın indirdiğine bir delildir. söylediğin ayetlerdeki gibi iki cümlede olayı açıklamaktır.
bu ayetlerde bir hata olmadığına göre yukarıda sorduğun yedi soruya girmeye de gerek kalmadı diye düşünüyorum yine senin mantığına göre. vesselam
felsefe yaptığını düşünen fakat gereklilik konusunun ihtiyaca ve isteklere göre olduğunu ve kişiden kişiye değişeceğini kavrayamamış insan profilinin boşu boşuna sorguladığı konu.