bugün
- icardi190512
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz14
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu16
- üstteki yazar gözünde nasıl canlanıyor10
- 13 yaşındaki kıza tecavüz eden 28 kişi14
- sözlük yazarlarının boy kilo ölçüleri9
- piknikçi grubun varoş olduğunu anlama yolları15
- evlilik yaşı kaç olmalıdır13
- anın görüntüsü19
- doğum gününde hatırlanmamak13
- kızların mesajlara geç cevap vermesi16
- icardi1905'in sözlüğü bozması14
- bik bik için diktiğim şort17
- ismet gurbuz 202413
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı10
- anneler günü16
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım16
- en dindar özelliğiniz25
- serdar ortaç renault megane benzerliği8
- zall beceremiyorsan bırak git12
- ali koç9
- yorgun mermi10
- şizofreni11
- düşün ki o bunu okuyor9
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek11
- bacağa kramp girmesi10
- 2024 eurovision şarkı yarışması13
- erkeklerin sadakatsiz olması20
- türkiye den soğuma sebepleri11
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar15
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak8
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması23
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak11
- uludağ sözlük kapatılacak11
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
- cami tuvaletinin paralı olması12
şamanizm türklerin islamiyeti seçmeden önce inandıkları, temelinde iyi ruh - kötü ruh, gök tanrı olan din. günümüzdeki bazı alışkanlıklar şamanizmden kalmadır:
-türbelere, ağaçlara bez bağlamak,
-lohusa şerbeti,
-adak adamak,
-"şeytan kulağına kurşun diyip", tahtaya vurmak,
-toktamış, satılmış, satı, durmuş, yaşar, duran gibi isimler,
-kan kardeşliği,
-kurbanlık hayvanı süslemek.
-türbelere, ağaçlara bez bağlamak,
-lohusa şerbeti,
-adak adamak,
-"şeytan kulağına kurşun diyip", tahtaya vurmak,
-toktamış, satılmış, satı, durmuş, yaşar, duran gibi isimler,
-kan kardeşliği,
-kurbanlık hayvanı süslemek.
Temel olarak sihir ve buyuye dayanan belki de insanlığın en eski inanclarından olan kabile dini.
Şamanist inanca göre dünya, gök, yeryüzü ve yeraltı olmak üzere üç kısma ayrılır.
Şamanlıktaki bir diğer inanışta, insan neslinin sonsuz bir şekilde devamlılığı düşüncesi.
Şamanizm günümüzde Türkler ve diğer Orta Asya halklarının hayatını değişik oranlarda etkilemeye devam etmekle birlikte halen Orta Asya'da başlı başına bir din olarak devam etmektedir.
Şamanist inanca göre dünya, gök, yeryüzü ve yeraltı olmak üzere üç kısma ayrılır.
Şamanlıktaki bir diğer inanışta, insan neslinin sonsuz bir şekilde devamlılığı düşüncesi.
Şamanizm günümüzde Türkler ve diğer Orta Asya halklarının hayatını değişik oranlarda etkilemeye devam etmekle birlikte halen Orta Asya'da başlı başına bir din olarak devam etmektedir.
Şaman büyücülerinin efsanevi masallarıyla insanları büyülediği bir tür mistik inanç.Şaman büyücülerinin bedenlerini parçalayıp tekrar birleştirdikleri gibi gerçek dışı bir inanç vardı.Günümüzde ise saman olup gitmiştir bu inanç.
hala sibirya'da yaşayan bazı kabilelerin dinsel inancı.
Nihal Atsız'a göre "türklerin gerçek dini."
türklerin tarihlerinde inanmadıkları dinlerden biridir.
"Türkler, tarihi boyunca asla Şamanist olmamıştır. Şamanlık Moğolların dinidir. Ortaasyada yaşayan üç büyük milletin üçü de kültür bakımından birbirlerine taban tabana zıttır. Bunlar; Türkler, Moğollar ve Çinlilerdir. Hem ırk, hem de din bakımından birbirleriyle yakınlıkları yoktur. Çin'de, Türklerin mızmız dinler olarak vasıflandırdığı Konfüçyanizm, Budizm gibi inanışlar yaygın iken, Moğollar Şamanist idiler. Din adamlarına da Şaman adı verilirdi. Türkler, Şamanist olmadığı gibi aralarında Şaman adı verilen din adamları da yoktu. Çin ve Moğolistan'daki inançların çok daha saf olanına sahiptiler. Bir olan yaratıcıya, Ulu Tanrı anlamında Gök Tanrı adını kullanılıyordu.
islamiyetten önceki Türk dini inancına bakıldığında şaşılacak derecede islam akaidine benzeyen noktalar görülür. Bunları Çin ve Moğol dinlerinde görmek mümkün değildir. En başta geleni vahdaniyet / yaradanın bir olması inancıdır. Doğulu ve batılı bütün tarihçiler bunda birleşmişlerdir. Bunun yanısıra ahirete, öldükten sonra hesabın varlığına, cennet ve cehenneme inançları vardır. Din adamları bulunmuyordu, ancak Kam adı verilen büyücü / kahin karışımı bir mesleği icra edenler vardır. Fakat bunların din adamlığı ile ilgisi yoktur. Moğollardaki Şaman ile Türklerdeki Kam arasındaki fark ise, bugün cinci hoca adı verilen insanlarla diyanet görevlilerin arasındaki fark gibiydi. Bu inançlarını müslüman oldukları 10. yüzyıla kadar devam ettirmişlerdir. Budizm, Mecusilik, Şamanizm, Taoizm, Maniheizm gibi bin türlü dinin kaynaştığı bir bölgede islama bu kadar yakın olan inançlarının kaynağı ne idi? Maalesef bugüne kadar araştırılması yapılmamıştır. Ancak kaynaklar tarandığı zaman bir takım ip uçlarına rastlamak mümkündür. "
http://www.biyografi.net/DetaySon.asp?HABERID=19
"Türkler, tarihi boyunca asla Şamanist olmamıştır. Şamanlık Moğolların dinidir. Ortaasyada yaşayan üç büyük milletin üçü de kültür bakımından birbirlerine taban tabana zıttır. Bunlar; Türkler, Moğollar ve Çinlilerdir. Hem ırk, hem de din bakımından birbirleriyle yakınlıkları yoktur. Çin'de, Türklerin mızmız dinler olarak vasıflandırdığı Konfüçyanizm, Budizm gibi inanışlar yaygın iken, Moğollar Şamanist idiler. Din adamlarına da Şaman adı verilirdi. Türkler, Şamanist olmadığı gibi aralarında Şaman adı verilen din adamları da yoktu. Çin ve Moğolistan'daki inançların çok daha saf olanına sahiptiler. Bir olan yaratıcıya, Ulu Tanrı anlamında Gök Tanrı adını kullanılıyordu.
islamiyetten önceki Türk dini inancına bakıldığında şaşılacak derecede islam akaidine benzeyen noktalar görülür. Bunları Çin ve Moğol dinlerinde görmek mümkün değildir. En başta geleni vahdaniyet / yaradanın bir olması inancıdır. Doğulu ve batılı bütün tarihçiler bunda birleşmişlerdir. Bunun yanısıra ahirete, öldükten sonra hesabın varlığına, cennet ve cehenneme inançları vardır. Din adamları bulunmuyordu, ancak Kam adı verilen büyücü / kahin karışımı bir mesleği icra edenler vardır. Fakat bunların din adamlığı ile ilgisi yoktur. Moğollardaki Şaman ile Türklerdeki Kam arasındaki fark ise, bugün cinci hoca adı verilen insanlarla diyanet görevlilerin arasındaki fark gibiydi. Bu inançlarını müslüman oldukları 10. yüzyıla kadar devam ettirmişlerdir. Budizm, Mecusilik, Şamanizm, Taoizm, Maniheizm gibi bin türlü dinin kaynaştığı bir bölgede islama bu kadar yakın olan inançlarının kaynağı ne idi? Maalesef bugüne kadar araştırılması yapılmamıştır. Ancak kaynaklar tarandığı zaman bir takım ip uçlarına rastlamak mümkündür. "
http://www.biyografi.net/DetaySon.asp?HABERID=19
(bkz: paganizm)
türkler bilinenin aksine şamanist değillerdi. atalar kültü, göktanrı kültüne dayanan kompleks bir dini yapıyı benimsemişlerdi.
çok fazla moonsorrow dinlerse her kültür takıntılı türk'ün din hanesine yazdıracağına* emin olduğum kuzey-kuzeydoğu asya kökenli inanç. *
(bkz: moonsorrow)
(bkz: tuulen tytar)
(bkz: kylan paassa)
(bkz: altai kai)
(bkz: moonsorrow)
(bkz: tuulen tytar)
(bkz: kylan paassa)
(bkz: altai kai)
insanlığın belkide en eski dinlerinden biridir. temel olarak sihir ve büyüye dayanır. her hangi bir kurucusu veya kutsal kitabı olmadığı gibi, ortaya çıkış tarihide belli değildir. köken olarak anaerkil dönemde ortaya çıktığı tahmin edilmektedir.
şamanist inanca göre dünya, yer, gök, ve yeraltı olak üzere üç kısma ayrılır.
şamanlıktaki bir diğer inanışta, insan neslinin sonsuz bir inanışla devamlılığı düşüncesidir. şamanist olan birisi, kendini baba, dede ve atalarına ait olan bir hayatın devamı olarak görür. bunları bilir ve sayar.
(bkz: atalar kültü)
bununla birlikte, söz konusu bu insan kendi geleceğinide sonraki nesillerde görmektedir, ki bu durum varoluşun ana anlamıdır. bundan dolayı bu insanın görevi çocuk ve torunlarına toplumun en iyi yanlarını aşılayarak yetiştirmek ve hayata hazırlamaktır.
şamanist inanca göre dünya, yer, gök, ve yeraltı olak üzere üç kısma ayrılır.
şamanlıktaki bir diğer inanışta, insan neslinin sonsuz bir inanışla devamlılığı düşüncesidir. şamanist olan birisi, kendini baba, dede ve atalarına ait olan bir hayatın devamı olarak görür. bunları bilir ve sayar.
(bkz: atalar kültü)
bununla birlikte, söz konusu bu insan kendi geleceğinide sonraki nesillerde görmektedir, ki bu durum varoluşun ana anlamıdır. bundan dolayı bu insanın görevi çocuk ve torunlarına toplumun en iyi yanlarını aşılayarak yetiştirmek ve hayata hazırlamaktır.
türklerin eski dini olduğunu nihal atsız gibi bir kafatasçının kabul ettiği ama tarihçilerimizin kabul etmediği inanç. kime inanalım kardeşim biz de şaşırdık.
acilen koruma altına alınması, ve pilot toplulukları oluşturulması gereken inanç sistemi. kültürel asimilasyondan ancak bu şekilde kurtulabiliriz kanımca.
bütün dinlerin çıkış kaynağı olarak görülen şamanizmin kökenleri i.ö 50 binli yıllara kadar dayanır. doğaya tapınma, doğaya hükmeden güçlere tapınmayı temel alan bir inanç şeklidir. bütün dünya coğrafyasında şamanizme inanmış insanların bu dini uygulayış biçimi küçük farklılıklar gösterse de birbirine benzer çok fazla yanı vardır. şamanizm inanışı budizm, hristiyanlık, lamaizm ve islamiyet gibi dinlerin içerisinde bile kendine özgü formlarını bu dinlerle kaynaştırarak varlığını sürdürmektedir.bir çok dinde bulunan dinsel geleneklerinin temelinin çıkış noktası aslında şamanizmdir.
şamanizm inanışına göre bütün evren iyi ve kötü ruhların kontrolündedir, yaşam bir nevi iyi ve kötü ruhların savaşımıdır. insan ise bu savaşımın arasında yaşamını sürdürmektedir.iyi ve kötü ruhlarla insan arasında aracılık yapma gücüne ise sadece şamanlar sahiptir. şamanlar aynı zamanda kabilelerin büyücüsü, hekimi ve bilge kişisidir.
şamanlık sonradan öğrenilen bir meslek değildir. atadan çocuğa geçer.
Arap dünyasında mezar taşı yoktur. Ölünün toprakla bütünleşmesi ve zaman içinde kaybolması istenir. Kutsanması günahtır. Mezarlara taş dikilmesi ve bu taşın san'at eseri hâline getirilecek kadar süslenmesi islam coğrafyasında sadece Anadolu'da görülmektedir. Şaman geleneğinin devamı olarak Anadolu'da mezarlara ölenlerin sevdiği eşyalar bile konmaktadır. Gelin ve genç kızların mezarları tel ve duvaklarla süslenmektedir.
Anadolu"da halk arasında "nazar" olgusu çok yaygın bir inançtır. Bâzı insanların olağandışı özellikleri olduğu ve bunların bakışlarının karşılarındaki kimselere rahatsızlık verdiğine, kötülük yaptığına inanılır. Bunun önüne geçmek için "nazar boncuğu", "deve boncuğu", "göz boncuğu" v.s. takılır. Nazar olgusu da eski Türk inançlarındandır. Yine, istenmeyen bir olay duyulduğunda tahtaya el ile tokmak gibi üç kere vurulması da, kötülükten korunmak, kötü ruhların duymasını önlemek amacına yönelik eski bir Şaman inanışıdır.
Kurşun Dökme de Şaman geleneklerinden kalan bir âdettir. Şamanlar bu ritüele "Kut Dökme" anlamına gelen "Kut Kuyma" adını vermişlerdi. insana musallat olan kötü ruhların olumsuz etkisini ortadan kaldırmaya yönelik olarak çok eski dönemlerde uygulanan sihir kökenli bir ritüeldi. Kurşun dökme, obsesyondan kurtarma yöntemlerinden biri olarak kullanılmış ve günümüzde de Anadolu'da halk gelenekleri arasında yaşamaya devam etmektedir.
daha bir çok şaman ritüeli ve alışkanlıkları anadoluda devam ettirilmektedir.
şamanizm inanışına göre bütün evren iyi ve kötü ruhların kontrolündedir, yaşam bir nevi iyi ve kötü ruhların savaşımıdır. insan ise bu savaşımın arasında yaşamını sürdürmektedir.iyi ve kötü ruhlarla insan arasında aracılık yapma gücüne ise sadece şamanlar sahiptir. şamanlar aynı zamanda kabilelerin büyücüsü, hekimi ve bilge kişisidir.
şamanlık sonradan öğrenilen bir meslek değildir. atadan çocuğa geçer.
Arap dünyasında mezar taşı yoktur. Ölünün toprakla bütünleşmesi ve zaman içinde kaybolması istenir. Kutsanması günahtır. Mezarlara taş dikilmesi ve bu taşın san'at eseri hâline getirilecek kadar süslenmesi islam coğrafyasında sadece Anadolu'da görülmektedir. Şaman geleneğinin devamı olarak Anadolu'da mezarlara ölenlerin sevdiği eşyalar bile konmaktadır. Gelin ve genç kızların mezarları tel ve duvaklarla süslenmektedir.
Anadolu"da halk arasında "nazar" olgusu çok yaygın bir inançtır. Bâzı insanların olağandışı özellikleri olduğu ve bunların bakışlarının karşılarındaki kimselere rahatsızlık verdiğine, kötülük yaptığına inanılır. Bunun önüne geçmek için "nazar boncuğu", "deve boncuğu", "göz boncuğu" v.s. takılır. Nazar olgusu da eski Türk inançlarındandır. Yine, istenmeyen bir olay duyulduğunda tahtaya el ile tokmak gibi üç kere vurulması da, kötülükten korunmak, kötü ruhların duymasını önlemek amacına yönelik eski bir Şaman inanışıdır.
Kurşun Dökme de Şaman geleneklerinden kalan bir âdettir. Şamanlar bu ritüele "Kut Dökme" anlamına gelen "Kut Kuyma" adını vermişlerdi. insana musallat olan kötü ruhların olumsuz etkisini ortadan kaldırmaya yönelik olarak çok eski dönemlerde uygulanan sihir kökenli bir ritüeldi. Kurşun dökme, obsesyondan kurtarma yöntemlerinden biri olarak kullanılmış ve günümüzde de Anadolu'da halk gelenekleri arasında yaşamaya devam etmektedir.
daha bir çok şaman ritüeli ve alışkanlıkları anadoluda devam ettirilmektedir.
(bkz: tengricilik)
yunanlardan copy paste bir dindir. zira göktanrı zeusla, yertanri da hadesle birebir benzer olup ayni islevi görür.
en önemli dinbilimcilerden olan jean-paul roux tarafından din olarak kabul edilmeyen ve fakat dinin bir yönü olarak açıklanan sosyal vakıa. işin ilginci roux'nun fransız olmasıdır.
ayrıntılı bilgi için bkz: türklerin ve moğolların eski dini - j.p roux
ayrıntılı bilgi için bkz: türklerin ve moğolların eski dini - j.p roux
doğaya tapma temeline dayalı eski türk dinidir.
--spoiler--
http://www.turkleronline.com/saman/samanlik.htm
--spoiler--
--spoiler--
http://www.turkleronline.com/saman/samanlik.htm
--spoiler--
toplumumuzda şamanlıktan geriye kalan izler:
kümbetler
halı-kilim desenleri
kurşun dökme
nazar
içki
dede-saman
ölüm
kurban
mezartaşı
40 sayısı
müzik
mum
ay
kümbetler
halı-kilim desenleri
kurşun dökme
nazar
içki
dede-saman
ölüm
kurban
mezartaşı
40 sayısı
müzik
mum
ay
özellikle Orta Asya'da Turklerde ve Uzakdogu'da gorülen doğa üstü ruhlara inanma temeline dayanan inanç sistemi.
(bkz: atalar kültü)
şamanizm din değildir.
''Şamanizm ya da Kamcılık (şamanlar tarafından "deneyim" olarak ifade edilir), varlığı tüm insanların tarihinde erken taş devrine ve daha da geriye kadar kanıtlanabilen, inisiyasyon içeren bir vecd ve trans tekniği.
Şamanizmi en uzun süre ayakta tutmuş olan toplulukların arasında hiç şüphesiz Türkler de vardır. Eski Türk inancı Tengricilik'te de hep varolmuş olan şamanizm geleneği, Kuzey ve Orta Asya'nın bazı Türk topluluklarında günümüze kadar hâlâ sürdürülmektedir.
Günümüzde bazı batılıların ilgi duyup tekrar uygulamaya başladıkları şekline ise Neo-Şamanizm denir.''
''Şamanizm ya da Kamcılık (şamanlar tarafından "deneyim" olarak ifade edilir), varlığı tüm insanların tarihinde erken taş devrine ve daha da geriye kadar kanıtlanabilen, inisiyasyon içeren bir vecd ve trans tekniği.
Şamanizmi en uzun süre ayakta tutmuş olan toplulukların arasında hiç şüphesiz Türkler de vardır. Eski Türk inancı Tengricilik'te de hep varolmuş olan şamanizm geleneği, Kuzey ve Orta Asya'nın bazı Türk topluluklarında günümüze kadar hâlâ sürdürülmektedir.
Günümüzde bazı batılıların ilgi duyup tekrar uygulamaya başladıkları şekline ise Neo-Şamanizm denir.''
Şamanizm din olmayan bir sistemdir.Ruhlar dünyası ile iletişim kurma yeteneğidir.Evrendeki her varlığın ruhu(tanrının bilincinin bir parçası) olduğunu ve bu ruhların dünya/yaşam ile etkileşim halinde olduklarına inanılır.Kadın da erkekte şaman olabilir.Şamanlar 'spiritual' yani ruhsal özellikleri olan insanlardır.
Ölmüş insan ruhları da dahil olmak üzere tüm ruhlarla iletişim kurma gücüne sahiptirler.Normal düzeydeki şamanlar dünya üzerindeki ruhlarla iletişim kurarlar; dünyadan ayrılmış ruhları çağırabilen şamanlara da 'medium' denir ki türkçedeki 'medyum' kelimesi burdan gelir.Aynı zamanda çağırılan ruhun içine girdiği insan veya objeye medium(ruh taşıyıcısı) adı verilir.
Tüm varlıkların ruhlarının aslında tek bir ruh(tanrı) un parçası olduğunu ve evrene dağıldığını, süreleri dolduktan sonra tekrar tek ruh a dönecekleri inancı vardır.
Ruhlar iyi yada kötü olabilir.
Ruhlar lanetlenmiş insanları iyileştirmek için kullanılabilir.
Ruhlar ilerde olabilicek olayların işaretlerini verebilir.
Dünya yı terkedememiş ruhlar şamanlar yardımı ile ruhlar dünyasına geçiş yapabilir.
Ölmüş insan ruhları da dahil olmak üzere tüm ruhlarla iletişim kurma gücüne sahiptirler.Normal düzeydeki şamanlar dünya üzerindeki ruhlarla iletişim kurarlar; dünyadan ayrılmış ruhları çağırabilen şamanlara da 'medium' denir ki türkçedeki 'medyum' kelimesi burdan gelir.Aynı zamanda çağırılan ruhun içine girdiği insan veya objeye medium(ruh taşıyıcısı) adı verilir.
Tüm varlıkların ruhlarının aslında tek bir ruh(tanrı) un parçası olduğunu ve evrene dağıldığını, süreleri dolduktan sonra tekrar tek ruh a dönecekleri inancı vardır.
Ruhlar iyi yada kötü olabilir.
Ruhlar lanetlenmiş insanları iyileştirmek için kullanılabilir.
Ruhlar ilerde olabilicek olayların işaretlerini verebilir.
Dünya yı terkedememiş ruhlar şamanlar yardımı ile ruhlar dünyasına geçiş yapabilir.
güncel Önemli Başlıklar