bugün

"şol cennetin ırmakları akar allah deyu deyu, çıkmış islam bülbülleri öter allah deyu deyu" benzeri eserleri nedeniyle dindar çevrelerce hemdin olarak görülen ancak eserleri bir bütün olarak değerlendirildiğinde bilinen dindarlıkla ilgisinin olmadığı, aksine tasavvuf yani panteist düşünceye sahip olduğu görülmektedir. pantesit düşüncede de tanrının evrenden ayrı ve bağımsız bir varlığı yoktur. tanrı doğada, nesnelerde, insan dünyasında vardır. tanrı-evren-insan ayırımı yoktur, böyle bir ayrım aklın yanılsamasıdır. Tanrı, evren ve insan birdir, aynıdır. Aşkın bir tanrı var olmadığı gibi, herhangi bir yaratmadan da söz edilemez. bu nedenle eserlerinde kül olarak bu yaklaşımı benimsemiş bir düşünürü dindar sanmak ya onu iyi okuyamamaktan ya da hiç okumamaktan kaynaklanmaktadır.
dinci olmasından daha kötü değildir.
Mevlana'yı dindar sanmaktan daha iyidir.