bugün mancınıklarla kabe'yi yıkmasının yıl dönümüdür. Hz huseyn'e yaptıklarından tevbe ettiğini iddia edenler hatta bu emri o vermedi diyenler, kabe'nin yıkılışına ne diyor acaba?
Yezid in öyle kötü bir anlamı yerleşegelmiştir ki müslümanlar arasında Bayezid yani Yezid olmayan diye bir ad türemiş sonra bu ad söylenişi değişe değişe Beyazıt olmuştur.
kadiros mısıryanis'in sevgilisi olan emir el müminindir. peygamberin torunlarını katletmiştir. yaptığı bu eylem kadiros mısıryanis taraftarları tarafından taktirle karşılanmıştır.
bu arada sucukçu muhasebecisinin de kadiros mısıryanis'i pek sevdiğini hatırlatmak isterim.
hakkında çok boş beleş atılan kişi. biz ismini cismini gâvur dizilerinden alanların söylediğine değil, ehli sünnet âlimlerinin dediğine bakarız. bakınız, islâm ümmetinin içinden çıkardığı sahabe ve tabiûnun ardından ilk kişi sayılan, ikinci bin yılın müceddidi imam-ı rabbanî ne diyor:
--spoiler--
''Evet, alçak Yezid, inatçı ve fâsık idi. Ona da lanet edilmemesi Ehl-i sünnetin, kâfir bile olsa, bir kişiye lanete izin vermediği içindir. Ancak kâfir olarak öldüğü bilinen kimseye lanet etmek câizdir. Ebu Leheb ve eşi gibi. Yoksa Yezide lanet edilmemeli, demek değildir. Allahü teâlâyı ve Onun Resulünü incitenlere Allah lanet etsin demek câizdir. Onun tâlihsizliğine karşı, kim ne diyebilir ki, hiçbir kâfirin yapmadığı işi, o bedbaht kimse yapmıştır. Ehl-i sünnet âlimlerinden bazısının, ona lânete izin vermemesi, onun işini beğendikleri için değil, belki pişman olmuş, tevbe etmiştir dedikleri içindir''.
--spoiler--
ki, yezid'i öven tek bir ehli sünnet âlimi dahi yoktur. ehli sünnetten daha fazla kimse ehli beyti sevemez. ehli sünnetin şiadan farkı, hak yolun yolcusu olması ve artık konuşulmasında bir menfaat kalmayan şeyleri tartışmaya müsaade etmemesidir. yoksa bu şia özentileri 1400 yıldır ali muaviye kavgasında kaldılar. islâm âlemini geri bırakan, bizzat onlar ve onların boş beleş tartışmalarıdır.
işte mesele bu kadar. bilinmeyen meselelerde laga luga yapmaya gerek yok. bilmiyorsanız öğrenin.
allah'ın ilk emrinin lanet olduğunu bilmeyenlerin lanet edilmez dedikleri piç. Şimdi nasıl allah'ın ilk emri lanettir hatta bazıları oku'dur diyecekler önce oku kuran'ın ilk emridir kimse sazan gibi atlamasın. Müslüman olmanın ilk şartı la ilahe illallah ne demek bu allahtan başka ilah yoktur. Ilk önce la ilahe diyorsun yani yoktur başka ilah yani önce putları lanetliyorsun sonra allah'a inanıyorsun. Ben allah'ı tanıyorum dersen müslüman olamazsın ben allah'tan başka ilah tanımıyorum dersen ancak müslüman alabilirsin. Gelelim yezid'e sen hem ehlibeyt'i seviyorum diyeceksin ama yezid'e lanet okunmaz diyeceksin bu sevgiye kimse inanmaz seven sevdiğinin düşmanına düşman olur.
ehli sünnet mezhebinde kâfir öldüğü kesin olarak bilinen ebu leheb gibi kimseler dışında lanete cevaz verilmediği için, kendisine lanet okumak da kimseye bir şey kazandırmaz. lanet okumak ibadet değildir, sevab getirmez. laneti hak edene lanet etmeyen de günaha girmez. insanlar bu incelikleri anlayamıyorlar.
yoksa tüm ehli sünnet âlimleri yezid'in gaddar, zalim, facir ve alçak bir insan olduğunu yazmıştır. ama islâmiyet'e düşman olmadığını, namaz kıldığının bilindiğini, kâfir ölüp ölmediği bilinmediği ve son nefeste tevbe edebilmiş olma ihtimalini göz önüne alarak, ''lanet etmek lazım değildir'' demiştir.
hususî olarak yezid'in şahsında değil, tüm insanların şahsında böyledir. lanet etmek, kötü bir alışkanlıktır. şialar söylediklerimden rahatsız olabilir, bunu kendi zekâ kıtlıkları mucibince ''yezid'i savunmak'' olarak algılayabilir, beni enterese etmez.
ehli sünnetin prensibi budur. ehli sünnetin ona lanete umumiyetle cevaz görmemesinin nedeni, yaptığı işi beğendiklerinden değil, ''belki tevbe etmiştir'' demelerinden ileri gelir. bugün, kâfir olarak ölüp ölmediği meçhul herkes için bu prensipler cârîdir.
yoksa ehli sünnetin kurucusu ebu hanife emevî ve abbasî hükümdarlarının ehli beyte zulmüne karşı direnmiş, neticede öldürülmüştür. hanbelî mezhebi imamı ahmed b. hanbel de böyledir. imam-ı malik'in ehli beyte karşı hürmetkâr olmayanlara itaatin vacip olmadığına dair bir fetva verdiği söylenir.
hakkında susmak gerekir. lanetini câiz gören olduğu gibi, görmeyen de vardır. ehli beytin katline emir vermemiştir. hak edene lanet etmek ibadet olmadığı gibi, lanet etmemek de günah değildir. en iyisi susmaktır. hesabı allah görür.
Timur şamı aldıktan sonra yezidin mezarını açıp kemiklerini yaktırmış askerlerinden binlercesini getirip üzerine işetmiş ve mezarının toprağını kızıldenize döktürmüştür.
bunlar şeytana tapan bir ırk,
kürt ermeni karışımı bişey.
Çok pistirler,
Tuvalet kullanmazlar, kullansada deliğine sıçmaz o.ç.ları,
Traş olmazlar,.
Yıkanmazlar
Yemeği elleri ile yerler,
Duvarı da elleri ile sıvarlar(ırakta çalıştım ordan biliyorum).