yezid bin muaviye

entry134 galeri2 video1
    59.
  1. alevi veya sünni farketmez hiçbir Türk müslümanın sevmediği adamdır. bir Allah'ın kulu da çocuklarına bu ismi vermez. Durduk yere götünden element uydurup çok mübarek adamdı zarttı zurttu Yezit'e yezit diyen adamlar Ancak Hz ali'yi tanırlar gibi uydurmaya gerek yok.

    Ha işin dini kısmını geçip siyasi kısmına gelirsek Adam ne olursa olsun iStanbul'u kuşatacak seviyeye gelebilmiştir. bu konuda takdir edilmesi gerekir. Bununla beraber emevilerin sapıklıklarınının Türk katliamlarına yol açması da başka bir önemli konudur.

    Sonuç olarak Tekrar edelim Türk müslümanlarının sevmediği bir kişidir alevi sünni farketmez. Sevenler ya Arap marap soylu soysuzlardır ya da Arap müslümanlığıyla Peygamberin emanetlerini katledebilecek kadar sapıtan sözde müslümanlar kadar yobazlaşmış araplardır.

    ek: Ha bir de kürtçü marksist gavatlar sanki manevi değerleri önemsiyormuş gibi Hesen heseyin'i ketletti çok kötü adam tü tü tü demez mi? Lan sana ne? Kürtçü marksist gavat Yezit'e saldırıyor Arapçı gerici yobaz ise savunuyor. Al sana bilinçaltlarına yerleştirilmiş danışıklı dövüş. biriniz gidin Terör yapın diğeriniz gidin karılarınızı eve kapatın iktidarı ele geçirince kimi keseceğinizi asacağınızı taşlayacağınızı hesaplayın.
    6 ...
  2. 58.
  3. hayırsız evladın ta kendisidir. bu cani adamın yüzünden babası ve peygamber efendimizin dualarına mazhar olmuş vahiy katibi büyük sahabe hz.muaviye'ye söven şia sapkınları ortaya çıkmıştır.
    1 ...
  4. 57.
  5. aklanması için bazı sözlük yazarcıklarının değil peygamberlerin bile güç yetiremeyeceği bir büyük caninin adıdır.
    3 ...
  6. 56.
  7. peybamberimizin torununu öldürmüş kişidir. ne kadar hakaret edilse yeridir.
    3 ...
  8. 55.
  9. hz. muaviye'nin oğlu emevi halifesidir.

    postmodern gerzeklerce; günümüz koşullarınca hakaretlere mağruz kalması, üzücüdür.
    0 ...
  10. 54.
  11. emeviler in 2. halifesidir. islamda zulmün sembolü olarak gösterilir. 72 kişinin şehit olmasında payı büyüktür.

    (bkz: kerbela olayı).
    4 ...
  12. 53.
  13. istanbul'u kuşatmaya gittiğinde mabadından peygambere atıfla hadis uydurtmuş cani. o hani beşikteki kardeşini boğduran fatih firavununu parlatmak için bir hadis söylenip durur ya, o hadisi işte bu cani yezit kendisi için uydurtmuştur.

    hazreti imam hüseyin'in kesik başı ayakları önüne atıldığında asası ile merhumun ağzını dişlerini dürtmüş yanındakilerden biri bunu görünce ağlamış, neden ağladığını sorunca da, adam:

    - ben allah'ın elçisini o yüzü öperken gördüm, demiştir.

    yezit derhal bu adamı da katlettirmiştir.

    öyle dededen* ve öyle bir babadan* ancak bir yezit doğardı zaten.
    6 ...
  14. 52.
  15. istanbul'u fethe gelen içinde şimdi eyüp sultan hazretleri dediğimiz eyup el ensarinin de içinde bulunduğu ordunun komutanı.
    2 ...
  16. 51.
  17. iktidar hırsı yüzünden inandığı peygamberin torununu öldürten şerefsizdir. halife olmuştur sonra zaten...*
    4 ...
  18. 50.
  19. 49.
  20. tüm müslüman alemi tarafından adı tarihe lanetlenerek geçirilmiştir. öyle ki hiçbir müslüman çocuğunun adı olamamıştır 'yezid' onun yerine bir nefret belirtme sözü olmuştur.
    3 ...
  21. 48.
  22. timur'un şam'ı fethettiğinde mezarını açtırıp günler boyunca askerlerini işettiği ve daha sonra da cesedini ateşe verdiği emevi halifesidir.
    10 ...
  23. 47.
  24. hakkında yazılanları gördükçe bu insanlığa şu şartlar layık aq dediğim ....

    ... diyorum zira ne yazsam siliyorlar!

    namaz kıldığından bahsetmiş biri. cennetten gelen suyla abdest alsa affolur mu sizce o iki gülün katledilişi? allah bilir...

    ama burada bazı gerizekalıların büyük insan olarak addetmesi ve hatat yetinmeyip hazreti önekini de getirmeleri beni çileden çıkartıyor.

    kardeşim ne aliviyim ne sünni. hatta neden bir mezhep seçmek zorundayım ku'ran-ı kerim var peygamberim var diyenlerdenim.

    şimdi bana biri gelip o öldürmedi onları demesin. diyen için de tek sözüm denizler ortasında susuz kalasın!
    9 ...
  25. 46.
  26. hz. hüseyin in katline neden olan halife.

    şu bir gerçektir ki yezid hz. hüseyin in katlini istememekle birlikte onun katline üzülmüş de değildir. hatta hz. hüseyin in kesik başının önüne konulduğu ve bir çubukla o mübarek insanın dudakları ile oynadığı söylenir.

    bu sebeple işi allah a kalmıştır ki hiçte kolay değildir. ben zaten yezid in masum olduğuna da kesinlikle inanmıyorum.
    6 ...
  27. 45.
  28. yezid'in islam düşmanı olduğu hiçbir muteber kitapta yazmaz. hatta içki içtiğine dair olan iddialar da itibar görmüş değildir. günahı sevabı kendinedir ve ümmetin ileri gelenlerinin reyi ile halife seçilmiştir. hz. hüseyin'in şehadetine karıştığını iddia etmek ise cahillikten ve yaltakçı abbasi tarihçilerine aldanmaktan başka bir şey değil. orduyu oraya düzeni sağlamaya göndermiş, mübarek babasının, "aman elini hz. hüseyin'in kanına bulama, küfeliler onu sana isyana teşvik edebilir" nasihatine uyararak ibn-i ziyad'ı da uyarmış, hz. hüseyin'i sulha çağırmasını istemiştir.

    hz. hüseyin'in katili veya katilleri netlik kazanmamakla birlikte, bir kısma göre şimr iken bir kısım zevata göre bizzat çapulcu küfeliler bu acı olayı gerçekleştirmiştir.

    bu tür fitne uyandıran olaylar, cahil ve yaltakçı tarihçilerden değil islam kitaplarından öğrenilir.

    daha geniş okumak isteyenler için:

    https://denizbalaban.blog...baz-tartsmal-isimler.html
    6 ...
  29. 44.
  30. pek çok düşmanından daha ahlaklı ve haysiyet sahibi olduğu kuzey afrika fethederek pek çok yurtların müslüman olmalarına vesile olmasından belli olan,ilk anadolu seferi ve istanbul kuşatmasının kumandanı müslüman devlet ve siyaset adamı.
    1 ...
  31. 43.
  32. islamın temel presiplerinden biri ''bir kimsenin günahını bir başkasının çekmeyeceğidir'' hişamın günahını velid, velidin günahını haccac, haccac'ın günahını yezid, yezidin günahını amr çekmez.

    kendiside bir emevi olan müminlerin emiri,peygamberin iki kere damadı hz. osman ı zinnureyn i katleden güruh hz. ali taraftarı gözüktüler bunda hz. ali nin günahı yok idi.aynen öyle de, yezid bin muaviye de askerlerinin günahından mesul olmaz. (zira zahirde katliamı gerçekleştirenleri haps etmiş,zeynelabidin dahil haşimi esirleri izzeti ikramla sarayda barındırarak korumalar eşliğinde yolcu etmiştir. hadisenin batınında başka işler var ise de bu mecusi kiniyle hareket eden bir kısım iranlılara zahir olmuş değildir. dolayısıyla mesuliyeti var ise hesabı allahadır,iranlılara değil.) ha keza imam ı azam a zulmeden idarecinin günahı hz. muaviye'ye,ömer bin abdülaziz'e veya yezit bin muaviye'ye ait değildir.

    imam-ı azam'ın memnuniyetsizliği dönemseldir. emevi düşmanı olmak başka bir şeydir. bir emevi yöneticiyle ters düşmek ayrı bir şeydir.

    emevilerin islama hizmet etmiş olduğu realitesi başka bir şey, bir kısım emevinin kötü işler yapması ayrı bir şeydir.

    ayrıca şöyle bakmak lazım osmanlılarda islama büyük hizmetler yapmış gerçekten islamı yaşamış ve yaşatmış bir devlettir. ama bu osmanlı sultanlarının peygamberler gibi ismet sıfatına haiz,günahsız,hatasız,kusursuz melek misal zatlar olduğunu göstermez. aynı durum emeviler içinde,haşimiler içinde geçerli.
    3 ...
  33. 42.
  34. muhtemelen mezhebinden oldukları ebu hanife'nin hayatını bilmeyen zatların korumaya çalıştığı, anadolu'daki anlamıyla tam bir yezit.

    şii propagandası, alevi propagandası eyvallah... ama be hey adem, senin 'imam-ı azam' dediğin adam da mı boş yere isyan etmiş emevilere? ha yok aga ben hanefi değilim diyorsan bilemem.

    bu arada, yezit ismini kullanmada kimse anadolu'daki sünnilere bok atmasın, bu konuda en son laf edilecek sünni kesim anadoludadır. * * osmanlı hanedanlığında ali yoktur demek ise bambaşka bir safsatadır. ha bu isimde sultan yoktur deniyorsa doğrudur. *
    2 ...
  35. 41.
  36. dinle imanla allahla ilişkisinin sınırı entrylerinden belli zevatın konu hz. muaviye ve yezid olunca sıkı allahçı kesilivermeleri aslında konunun hakikatı hakkında fikir vermektedir.

    neymiş emeviler saltanatçıymış bu sebeple tü kakaymış.

    bu cahil zevat bilmez ki;

    hz. aliden sonra haşimilerin başına hz. hasan,hz. hasandan sonra hz. hüseyin,hz. hüseyinden sonra muhammed el hanifiyye(hz. ali nin hz. fatımadan olmayan oğlu) geçti. bu kimselerin ortak özelliği hz. alinin oğlu olmaları idi.

    gene emeviler akrabalarını kayırmakla suçlanır. gene bu zır cahiller bilmez ki, hz. alinin halifeliği döneminde muhammed bin ebubekir hariç tüm valileri haşimidir ve yakın akrabasıdır. ki hariciler bu sebeple hz. ali ye isyan ettiler.

    evet hayal ve ezber denizinden geçip gerçeklik sahiline varınca tablo bu.

    şii propagandaların tesiriyle cahilce küfredilen hz. muaviye; afganistan ın,maveraünnehirin,semerkandın,nişaburun,belhin,2. kere kudüsün,cezayirin,sicilyanın,rodosun ve dahi nice ülke ve yurtların büyük fatihidir. yezidinde babasından az kalır yanı yoktu. babasının sağlığında istanbulu kuşattı kendi liderliğinde kuzey afrika baştan başa feth edildi.ikisi,az zamanda(22 yıl) islam ülkesini hindistandan avrupa kıyılarına orta asyadan kuzey afrikaya büyüttüler.

    islam medeniyetinin yarısından fazlası emevi eseridir. islamın yayılmasında ve özellikle endülüs döneminde taçlanan bilimsel gelişmelerde benzersiz bir hız yakaladılar. emevilerden daha ehil bir kadro islam aleminde çıkmamıştır. iddia ediyorum emeviler gibi bir kadro bir kere daha islam aleminde çıksaydı dünyanın yarısı müslüman olur ve insanlığının rönesansını müslümanlar gerçekleştirirdi.

    hal böyleyken insaf etmek lazım.
    4 ...
  37. 40.
  38. bu kişiye hz. muaviye denilebiliyor ise biz guti reyize ''hz. guti'' dediğimizde niye kuyruğuna basılmış gibi vraklıyorsunuz?..
    6 ...
  39. 39.
  40. hareket ve davranışlarıyla tipik bir araptır.
    koskoca arabistandan zaten bir avuç adam çıkmış bu arapta onlara kin beslemiştir.
    4 ...
  41. 38.
  42. osmanlı hanedanında ali isminin olmaması aksine bayezit isminin yaygın kullanılmış olmasıyla çok ilgili olduğunu düşündüğüm şahıs.
    9 ...
  43. 37.
  44. hesabı allaha olan kimse.

    bazı kimseler kurandaki ehl-i beyt ayetlerinin direk muhattabının hz. ayşe(r.a) ve diğer peygamber hanımları olduğunun söylenmesinden rahatsızlık duymuşlar.

    evvela ehl-i beyt(ev halkı) ayetlerinin öncesi ve sonrasına bakmak gerekiyor.

    ''ahzap suresi

    28. Ey Peygamber! Hanımlarına de ki, "Eğer dünya hayatını ve onun süsünü istiyorsanız, gelin size mut'a vereyim ve sizi güzelce bırakayım."

    29. "Eğer Allah'ı, Resülünü ve ahiret yurdunu istiyorsanız, bilin ki Allah içinizden iyilik yapanlara büyük bir mükafat hazırlamıştır."

    30. Ey Peygamber'in hanımları! içinizden kim apaçık bir çirkinlik yaparsa onun cezası iki kat verilir. Bu Allah'a göre kolaydır.

    31. içinizden kim Allah'a ve Resülüne itaat eder ve salih bir amel işlerse, ona mükafatını iki kat veririz. Biz ona bereketli bir rızık hazırlamışızdır.

    32. Ey Peygamber'in hanımları! Siz, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer Allah'a karşı gelmekten sakınıyorsanız (erkeklerle konuşurken) sözü yumuşak bir eda ile söylemeyin ki kalbinde hastalık (kötü niyet) olan kimse ümide kapılmasın. Güzel (ve doğru) söz söyleyin.

    33. Evlerinizde oturun. Önceki cahiliye dönemi kadınlarının açılıp saçıldığı gibi siz de açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah'a ve Resülüne itaat edin. Ey ehl-i beyt(Peygamberin ev halkı)! Allah sizden ancak günah kirini gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.

    34. Siz evlerinizde okunan Allah'ın âyetlerini ve hikmeti hatırlayın. Şüphesiz Allah en gizli şeyi bilendir, hakkıyla haberdardır ''

    zerre kadar akıl ve mantık sahibi tarafsız ve insaflı kimse bu ayetlerden ev halkı olarak evvela peygamber hanımlarından bahsedildiğini anlar.

    ehl-i beyt yani ev halkı deyince aklımıza ilk başta amcamızın oğlu gelmez. elbette eş ve çocuklar gelir.ki ayetin öncesi ve sonrasıyla bütünlüğüyle bakıldığında hitap evvela peygamber eşlerinedir.

    peki hz. ali nin ehl-i beyt olduğuna ilişkin hadisleri nasıl anlamak lazımdır. ehl-i beyt ayetlerinin direk muhattabı peygamber hanımları ve sonrasında çocukları iken allah resulu hz. ali ve ailesini ehl-i beyte dahil etmiştir.(ehl-i aba). peygamber hanımları zaten ehl-i beyttendir. hz. ali ise ehl-i beyte dahil edilmiştir. bu dahil ediş hz. ali ile de sınırlı kalmamış diğer amca çocuklarını ve amcası hz. abbasıda ehl-i beyte dahil etmiştir. hatta bununlada yetinmemiş aslında bir iranlı olan ve hz. muhammed(a.s) ile hiç bir hısımlığı bulunmayan hz. selman-ı farisiyide ehl-i beyte dahil etmiştir.

    zaten düşünmek lazım. hz. ali amca çocuğu diye ehl-i beyt sayılmışsa hz. abbas,resulullaha, amcası olması sebebiyle daha yakın. yok hz. ali resulullahın damatı diye ehl-i beyt ise o zamanda hz. osman resulullahın iki kere damadı.

    dolayısıyla ehl-i beyt eş,çocuklar,yakın akrabalardan oluşan geniş bir tabir olarak tefsir olunmakla beraber ayetin doğrudan muhattabı peygamber hanımları ve dolayısıyla onlardan biri olan hz. ayşeden başkası değildir.
    0 ...
  45. 36.
  46. kin besleyenler için kullanışlı bir aparattır. her ortam ve duruma uyum sağlar.
    0 ...
  47. 35.
  48. caninin tekidir. kendi soyu resmen peygamber soyu düşmanıdır. islam dininede islamı bozmak için girmişlerdir.
    5 ...
© 2025 uludağ sözlük