bugün

iran'da hüküm sürmüş emir keykavus adındaki bir hükümdarın oğlu için yazdığı kâbusname adlı eserde verdiği öğüttür. tam olarak şöyledir: "Yazın avratlara, kışın oğlanlara meylet ki vücutça sağlam olasın. Zira oğlan teni sıcaktır, yazın iki sıcak bir araya gelirse vücudu bozar. Avrat teni ise soğuktur, kışın iki soğuk vücudu kurutur."
'denk getirdiğini zik evlat' demenin süslü hali. ne babaymışsın sen be ya! gerçi adam hükümdar, istediğini götürür. oğlan bunu yanlış anlamamıştır inşallah.
- oğlum yaz günü niye bu adamla berabersin? ben sana demedim mi yazın avrat diye?
+ ay babişkooo, haydar'la tüm kışı beraber geçirince kadınlar ilgimi çekmez olduuu..
güncel bayraktarları kışın etiler, yazın bodrum civarlarında nefes tüketirler sloganı.
(bkz: yorgansız yatar oğlansız yatmaz)
günümüzde uyulması ters karşılanacak söz.
gay barlarının yaz tatiline sokacak öğüt.
(bkz: kadınlar çocuk oğlanlar zevk içindir)
vay amına koyayım. hassiktirin diyoruz efendim hassiktirin. iran'da bugüne kadar kaç eşcinsel idam edildi? bunun açıklamasını da yapsınlar derhal. kendi içlerinde oğlancılığın alasını yaşarlar ama dışarıdaki eşcinsellere zulm ederler. allah belanızı versin.
mercimek ahmet ile padişahlara dokunabilecek olay.kurcalamamak en iyisi sanırım.
her ne kadar böylesi bir öğüt mevcutsa da; şeyhülislam fetvaları ile engellenmek istenen durumdur. tabi fetvaların ne kadar başarılı olduğu bilinmez.

--spoiler--
Şeyhülislam Kemalpaşazade'nin (ö.1534) fetvası :

Soru : On beş ya da on altı yaşlarındaki bir oğlan iyi niyetiyle namazda ön safta durmayı ister, imamsa şöyle der : ''arkanda namaz kılanların namazı geçersiz olur''; ve ön safta durmasını engellemek ister.; imamın hukuken böyle bir yetkisi var mıdır ?
Cevap : Evet, adı geçen oğlan müşteha (iştah uyandıran) ise. (Kemalpaşazade, Fetava)

--spoiler--

--spoiler--
1853 yılında Ankara sancakbeyine gönderilmiş ve mahkeme siciline kaydedilmiş bir padişah emirnamesinde, padişahın sancakbeyine meyhaneleri kapatmasını emrettiğini görüyoruz. Çünkü doğrudan kendine başvuran biri, ''ahlaksız kişiler gece ve gündüz açıktan açığa aşırı miktarda sarhoş edici içkileri içip, hamama gitmekte olan hatunlara ve okula gimekte olan oğlancıklara her türden tacizde bulunmaktadır''; diye şikayet etmişti. Belgede daha sonra aynı yakınma yenilenerek, yoldan çıkmış kişilerin sarhoş olup ''Müslümanların ehl ü ayâllerine ve oğlancıklara dahl u ta arruz ettikleri belirtiliyordu. (Halit Ongan, Ankara'nın Bir Numaralı Şer'iye Sicili)
--spoiler--
ÖNÜNE gelene geçirdir türkçesi.
oğlan ifadesinden kasıt bakire kız, yani kızoğlan kız; avrat ifadesinden kastın ise bakire olmayan olgun kadın anlamında kullanıldığını düşünmekteyim.

8. ve 9. sayfaları okursanız, telkinlerin gidişatından daima iki karşı cinsin münasebetinden bahsedildiğini görürsünüz. murat bardakçı işgüzarlık yapmış. http://tr.scribd.com/doc/...4%B1-Osmanl%C4%B1-da-Seks
Kabusname adlı eserin can alıcı yeri.

"yaz olunca avratlara, kışın oğlanlara meylet ki, vücutça sağlam olasın. zira oğlan teni sıcaktır, yazın iki sıcak bir araya gelirse vücudu bozar. avrat teni ise soğuktur, kışın iki soğuk, vücudu kurutur…" diye
'denk getirdiğini çük evlat' demenin süslü hali,emir keykavus'un(iran kralı) kabusnamede geçen öğüdü oğlan bunu yanlış anlamamıştır inşallah.
- oğlum yaz günü niye bu adamla berabersin? ben sana demedim mi yazın avrat diye?
+ ay babişkooo, haydar'la tüm kışı beraber geçirince kadınlar ilgimi çekmez olduuu..
Bu öğüde Osmanlı padişahları
Uymustur.
"yaz olunca avratlara, kışın oğlanlara meylet ki, vücutça sağlam olasın. zira oğlan teni sıcaktır, yazın iki sıcak bir araya gelirse vücudu bozar. avrat teni ise soğuktur, kışın iki soğuk, vücudu kurutur…"

Adlı kabusnamede geçen emir Keykavus'un oğluna verdiği öğüt

Osmanlı padişahları da bu öğüde uymuştur.
anadoluda çokça söylenen değiştir. bizim anadolu halkı gerçekten ağzının tadını biliyor.
bu ibnelik felan değildir. antik yunan ve antik roma gibi medeni kültürlerde çok normal karşılaşırdı. ne olduysa bedevi dinine inandıktan sonra günah olarak görülmeye başlanmıştır.
16. yüzyıl osmanlı metinlerinde de yer almış bir deyimdir. hatta bunlardan çok daha fazlası da vardır.
(bkz: anadolu eşcinseliği)
baharda nabacaz ?

insan merak ediyor ?
anadolu halkı kadar eşcinseliği rahat yaşayan halk yoktur.

osmanlı avrupa ile yakınlaşıncaya kadar her erkeğin bir oğlan sevgilisi vardı.
Doğu bölgelerimizde sıkça ortaya çıkan söz öbeği. Vandaki kürt arkadaşlarım okullarındaki pasif gay çocuğu sırayla nasıl döndüklerini anlatıp gülerlerdi.
Oğlan, oğul sözcüğü genç kızlar için kullanılan bir kelime. En yakın örnek ananem kız torunlarına hep oğul diye seslenirdi. Bunu erkek gibi algılamak mallıktan başka bir şey olamaz. Oryantalist artıkları. Ki 1080'li yıllara dayanan bir kitap üzerinde oynama bile yapılmış olabilir, batılıların osmanlı nefreti aşikar. Ayrıca osmanlı'da eşcinselliğin hükmü idamdır. islam ile hüküm sürmüş bir imparatorluk eşcinsellik nasıl normal olabilir. Aslı olmayan kaynakları kaynak diye göstermeyin. Evet.

Kaynaklı:
"Fetva kitaplarında itiyadi livataya siyaseten katl cezası önerilmiştir.

“Zeyd’in oğlu Amr-ı emrede Bekir -neuzubillahi teala- amel-i kavmi lut ettiğini ispat eylese Bekir’e ne lâzım olur?
Cevap: Mu’tadı ise izn-i imam ile
katlolunmak meşrudur, zina gibi ihsan dahi lâzım değildir." Ebussuûd, Veli-1, vr. 69b.

Edit: Baltalı hano diye biri zikredilmiş. Hikayesine baktım hano diye bir kadının sevgilisi ligor(rum ismi) kadının oğlunu kaçırmış ve sanırım istismar etmiş ve ettirmiş bu kadın da 21 erkeğin hepsini balta ile öldürmüş. Yapan kişi bir rum. Ayrıca tarih 1800'lerin sonları. Osmanlı'nın çöküşüne yakın bir tarih. Koca osmanlı tarihini ve Osmanlı türklerini ilgilendiren bir durum göremedim. Bu bir kanıt değil.

Edit 2: gerçekler acıdır. Eksileyin anca geçer acınız. Evet.
Eşcinselliğin hükmü idammi baltali hanoyu duydunmu sen.yakin osmanli dönemi çocuğu hamam oglani yapiliyor.oğlu çocugu oglan nonoş demek.osmanlidada baya yaygın olduğunun delilleri var oğlancılığın hemde o dönemin insanlarinin kitaplarindan.
güncel Önemli Başlıklar