Evire çevire seni öyle bir döverim
Bir o kadar dayak da ben yerim netekim
Elindeki çoksa az olanla paylaş
Nasıl müzisyen bilemiyo'm şu serdar ortaç
Koyudan açığa doğru tüm renkler ton ton
Benim memurum işini bilir dediydi tonton
Bir elimde mikrofon kafamda da ponpon
Uçuyo'n dediler bana yere de kon kon
ister polis olsun ister astinomia fon
Burda vurdu Ferhat'ı orda gitti Aleko'n
Lakin Atina'da bu kez işlemedi tiyatron
Bu sefer de sen yan, yan yan yan Babilon
Yan yan yan Babilon
Yan yan yan yan yan yan
Yan yan yan Babilon
Bu sefer de sen yan, yan yan yan Babilon
Yine tersoya düştüm kafamda harmanım
içine edeyim böyle nankör karmanın
Her mevsim ekilip bitmeyen tarlanın
Kargasını kovalasan ne yazar kemâlım
iskele alabanda yelkenler fora
Derrida'nın sevdiğim bir eseri Khôra
Feylezoflar dünyayı yorumladı ama
Öldürmeyeceksin derdi on emirde Tora
ister polis olsun ister astinomia fon
Burda vurdu Ferhat'ı orda gitti Aleko'n
Lakin Atina'da bu kez işlemedi tiyatron
Bu sefer de sen yan, yan yan yan Babilon
Yan yan yan Babilon
Yan yan yan yan yan yan
Yan yan yan Babilon
Bu sefer de sen yan, yan yan yan Babilon
not: Babilon [Babil] kenti Tora ve Yeni Ahit ikonografisinde müesses nizamın, sürgünün, işkencenin, ticaretin, paranın ve 'günahın' içinde cisimleştiği bir tarife sahiptir ve ayrıca Rastafaryan harekette çürümeyi ve batı toplumunu simgeler. 80 darbesinin yarattığı toplumsal atmosfere ve sistemin kökenlerine dair göndermeler ve temelde devlet şiddetinin iki kurbanını Yunanistan aralık isyanı çerçevesinde anarak Babilon'un temellerinden sarsılıp yıkılmasına dair bir çağrıyı metin bloğunda sunan şarkı müzikal, vokal ve koral tercihleriyle Bandista'nın "ista" icraları içinde bir ilk çalışmadır.
çalması ile yerimde duramadığım, oradan oraya koşturduğum bandista şarkısıdır. dinlettiğim kimse beğenmiyor, varsın beğenmesinler. biz bize yeteriz. **
Bir şarkı nasıl ince ince dokunur da tarihten o güne tersten kronolojik sıralamayla ilmek ilmek herkese geçiririn tanımıdır yan babilon. Nakaratta geçen Ana fikir ferhat gerçek isminde türk bir çocuğun türk adaletinin karşısında yaşadığı adaletsizlik, toplumsal desteksizlik ve Alexis Grigoropoulos isminde denk yaşlarda yunan bir çocuğun benzer durumda yaşattıklarıdır.
Bonus olarak:
"yine tersoya düştüm kafamda harmanım
içine edeyim böyle nankör karmanın
her mevsim ekilip bitmeyen tarlanın
kargasını kovalasan ne yazar kemâlım"