türk islam sentezi

    134.
  1. gemiste turk desen estagfurullah diyecek kimseler turklugu dine es tutuyor. lan butun turk milliyetciligi, sozde ummetcilik adinda koca ulusun araplastirilmasina tepki olarak cikti. cahil herifler saplantisindan vaz gecmek yerine onu ilgisiz bir yere yapistirdi. azerbaycan in ilk isgalinde onlar sii, onlara iran yardim etsin diyen de ummetci ozal degil miydi?
    6 ...
  2. 103.
  3. (bkz: Talas savaşı)

    Türklerin islamiyetle tanıştığı savaştır. Türk coğrafyasının yarısı bu savaş sonucunda islamiyeti seçmiştir...
    5 ...
  4. 25.
  5. ucu bucağı olmayan teorisi olmayan, nabza göre şerbet düsturuna dayalı siyasi bir oyundur kendisi.

    80 öncesi Türk islam sentezinden öte Türk islam ülküsü adı altında geçen ve Dini hasasiyetleri olan lakin milli hasasiyetlerinde zaafiyet yaşayan gençleri Türklüğe bağlama amaçlı bir düşünce iken (o hamlenin de hataları çok var ki 80 sonrasına neden olmuştur) 80 sonrasında 80 darbesinin yarattığı Cemaatlere, tarikatlara yol veren ortamda islamla da Türklükle de alakası kalmayan içine çektiği kişileri Türklüğünden de dininden de eden siyasi oyundur. 80 sonrası durumda Ülkücü hareketin veya MHPnin düşüncesine bu yüzden Türk islam sentezi demek yanlış olur.

    Tarikatların, cemaatleri kölesi olmuş zavallıların Saidi Nursi, Necip fazıl gibi kürt islamcı kişilerin peşinden gidenler Türk islam sentezcisi haline bürünmüşlerdir. 2000lerin sonuna geldiğimiz şu günlerde de Neo-osmanlıcılık akımıyla kime ve neye hizmet ettiği çok iyi görülmektedir ki Türk sağının milliyetçilikle kırılma noktası da işte bu noktadır.

    Türk islam sentezi patolojik durumu aslında siyasete dini alet edince Dinin de siyasi düşüncenin de ne hale geldiğinin ne kadar bozulduğunun açık bir göstergesidir.

    Türk islam sentezcileri ne Türktürler ne de islamdırlar malesef.

    Türk değillerdir Çünkü Milliyetçi bir düşünü zahiri osmanlıcılık gibi milliyetçilikle taban tabana zıt olan bir görüşle harmanlamaya çalışıp Büyük ortadoğu projesine hizmette beis görmezler. yeri gelir sözde osmanlıcılık sözde din adına kürtçülük bile yaparlar

    islam değillerdir çünkü yine zahiri osmanlıcılığın dinlere hoş görüsü adı altında Dinler arası diyalog gibi islamla taban tabana zıt bir görüşü dillendirebilirler tarikat ve cemaat örgütlenmelerine he diyerek ruhban sınıfı oluşturabilirler.
    4 ...
  6. 135.
  7. Bu sentezi savunanlar Türk değil araplaşmış etnik döküntülerdir. Kendisine Türk diyen hiç kimse Arabın dinini ve kültürünü Türk milletinin töresine karıştırmak istemez. Bundan utanır ve tiksinir. Bir takım Türklüğünü unutmuş ve artık Türklük namına hiçbir vasıf taşımayan Arap kişiler bu sentezi ölümüne savunur. Bu kişiler Türk milleti Araplarla savaşa girse Türk milletini sırtından vuracak kadar Arap sevdasına tutulmuştur.
    4 ...
  8. 105.
  9. türk'üm, müslümanım.
    ancak.

    sırf oy uğruna yapılmış olandır.
    türkçülüğe tahmin edilemeyecek oranda kan kaybettirmiştir.

    bugün türk-islam sentezinin sonucu ülkücü hareket çatısında bu ülkeye gerçekten katkıda bulunanlar çıkmış ise bunlar türkçü yanları ağır basan kimselerdir.

    geri kalanını yalnızca turancılık-ümmetçilik şeklinde ikilemde bırakmıştır.

    türkçülüğün anadoluda osmanlıcılık-islamcılık hareketine karşı vuku bulduğunu bilmeden milliyetçi olmak daha bu topraklardaki tarihini bilmemekten kaynaklanır.
    5 ...
  10. 74.
  11. oldukça yapay ve saçma olan sentezdir.

    elmayla armudu toplamak gibi bir şeydir. çünkü islam yahudilik gibi milli bir din değildir, evrenseldir. islamla herhangi bir ülkenin milliyetçiliğinin alakası yoktur. milliyetçilik öbür dünya işlerine karışmaz. din ise tamamen kişiyle kul arasında olan manevi bir dünyadır.

    ikisini birbiriyle karıştırmak, her ikisini de yozlaştırmaktan başka bir şey değildir. dünyada müslüman olan kadar müslüman olmayan türk de vardır. o zaman bütün bu insanlar türk-islam sentezi dışında kaldı diye türk milliyetçisi olamayacaklar gibi bir şey söyleyemeyiz.

    kaldı ki türk islam sentezi başından beri buram buram suudi çölü kokan, milliyetçilik ayağına aslında ümmetçilik yapan içi boş ve bağnaz bir ideolojidir. eğer katıksız bir milliyetçilik anlayışı istiyorsanız, milli konularda dini gündeme getirmemeniz gerekir.
    4 ...
  12. 31.
  13. şuan türkiye de yaşanan cehalet, yoksulluk, suç oranlarının yüksekliği vs vs... kısacası nerdeyse bütün olumsuzlukların sebebidir.
    3 ...
  14. 122.
  15. Hamaset ver mehteri uyutma sentezidir. Türkler islamiyetle tanışmadan önce de büyük devletler kurmuş bir milletti. Biliyoruz ki islamla hiç tanışmamış olsalardı türk dünyası daha ileride ve daha müferreh olacaktı bugün.
    3 ...
  16. 6.
  17. ciddi yanılgılara neden olan bir ideoloji girişimidir.

    toplumu dinden soyutlamanın manasının bulunmadığı gibi, bir din şemsiye üstünde barındırma gayreti de onun zaman içerisinde ki farklılıklarını silebilmektedir.

    müslümanlığa geçiş ile türk toplumunda bir çok ögenin gelişiminin yanı sıra bir çok değerde de düşüş yaşanmıştır. islam, türke türklükte olmayan bir şey katmamış var olanları geliştirmiş, lakin özellikle, türk olma bilinci ve kadının toplumdaki yeri gibi konularda birçok şey götürmüştür.

    elbetteki din, milleti millet yapan belli başlı ögelerden biridir, lakin bu ögeyi birleştirici tek unsur kılmak büyük hatadır. türk ile islam benzer iki kavram olmadığından bunların sentezi de mümkün değildir. olsa olsa eritilme söz konusu olur.

    şimdi gelelim ne kadar müslümanız sorusuna, her ne kadar türklük, içinde islamı yaşatmışsa da bunu kendi taşları ile rayına oturtmuş, belkide dünyada ki en eşsiz islam yorumunu ortaya koymuştur. bugün için arap ve fars islamına bakınız, bir de türk toplumunun islam anlayışına, türk toplumundaki birey - akıl temelli islam anlayışı, insanı insan kılan, hak ve hürriyeti kısıtlamayan anlayış, bir sentez sonucu değil , süreç içerisinde oluşmuştur.ama siz bir sentez ederek ideolojiye dökerseniz ortada ne türk kalır nede türkün islam anlayışı

    kaldı ki türk - islam sentezi ile ümmetleşen türk toplumunun önündeki en büyük örnek, yıllardır ümmet olup hiç bir varlık gösteremeyen, sömürülen ezilen arap ulusudur. arap milliyetçiliğinin bulunmaması , hem dinin hem de toplumun özgürlüğü için millet duygusunun şartlığını ortaya koyar.

    türk - islam sentezi için amerikanın en çok işine gelen yöntem olduğunuda belirtmekte yarar vardır, türk birliğine ciddi darbeler vurabilecek bu ideoloji sayesinde müslüman olmayan türk toplumları ciddi yaralar almıştır. bu sentez ile islam kanadından yaklaşan hertürlü tehlikeye karşı savunmasız bir toplum - devlet ortaya çıkar. ayrıca müslüman bir topluma kayıtsız saygı ve sevgi uluslararası politikayada darbeler vurmaktadır. bu noktada yaklaşımları iyi belirlemek gerekir. yusuf akçura nın bu konudaki tavrı iyi irdelenmelidir.

    70 li yıllarda amerika sokakta türk - islam sentezini savunurken ve bu tezi kullanırken şimdilerde kürt islam sentezine doğru bir yönelim göstermiştir. bu kaygan sentez mekanı her daim tehlikelidir.

    devlet yurtlarında hristiyan türk gagauz öğrencileri döven ülkücüler, işte bu sentezin yetiştirdiği zihinlerdir. aynı ülkücüler islamcı bir kürt ile koyun koyuna olabilir.

    türk islam sentezi aynı zamanda alevi türk kesiminide dışlamış, pir sultan abdal gibi ulu bir türkmen bilgeyi yıllarca anarşist olarak türk gençliğine göstermiştir. bu sentez mezhep çatışmalarına beşik olacaktır.

    sonuç olarak, önce türk müsün önce müslüman mı sorusuna, ş.s.aydemir in sus arayan adam romanında ki şu cevap en doğrusu olur " ...şu şeker önce beyaz mıdır yoksa önce tatlı mı"
    3 ...
  18. 70.
  19. --spoiler--

    Din ve milliyet,zıt değerler değildir. Bu sebepten, "sentez",tez ile anti-tez arasında söz konusu olacağına göre "Türk-islam Ülküsü" sözü daha uygun olur

    --spoiler--
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük