bugün

birçok türk dizisinde gördüğümüz yıllar boyunca popülaritesini koruyan sahnelerdir.
örneğin,
dizinin esas oğlanı çatışma sahnesinde vurulur hastaneye kaldırılır ve ameliyat masasında o şok cihazıyla hayata döndürülür.
Bomba patlar kimse ölmez orda.
genç kız hamile kalır. bebeğini aldırmak için hastaneye gider. orada ya bi hamile kadını görür ya da bi başkasının bebeğini. karnını tutar ve vazgeçer bebeğini aldırmaktan.
Bi kadın taksiye atlar gider, arkasindan takip eden erkekte yola cikar ve her zaman sansa, ona da bi taksi denk gelir.
bütün sahnelerin ağır geçmesi. adam arabaya biner, müzik girer, kızın kapısının önüne gider mal mal bakar eve, kapı önünde girmekten vazgeçer, kız hissetmiştir(!), kapıyı açar, adam kapıdadır, bakışırlar, adam arkasını döner, kız ''gitme'' der, adam yine mal mal bakar; kız ondan daha da maldır, sonra ikiside itiraf ederler; biz malız.
kötü adamların yanında rehin kalmış iyi adamın her seferinde bir şekilde kurtulması.
silah iki kişi arasında kalır patlar ve ilk anda kimin vurulduğu anlaşılmaz ama genelde kötü adam vurulur.
esas kız ya da esas oğlan böyle birine platonik aşıktır, ama aşık oldukları kişiler onları sadece kandırmak için falan onlara yüz verirler. ardından bu esas karakterler başkalarına aşık olurlar bunların ex-lerinin akılları başlarına gelir.
bu damı gol değil be bu damı gol değil söyleyin hakim bey.
Ortada ufak bir çocuk vardır annesini ya da babasını herhangi biri olarak tanır ve bir yerde kendi annesi ya da babası olduğunu öğrenir sarılırlar ağlarlar.
her taksiye binişte taksiciye " önde giden aracı takip et" lafını söyler. taksicilerde sanki her binen bunu söylüyor gibi sorgusuz sualsiz izler.
kızın sevgilisi kaza geçirir, tam o sırada masanın üzerinde duran resim yere düşer, kız ağlamaya başlar falan filan. saçmalık hepsi.
+hangi kablo, mavi mi kırmızı mı?
-kes işte birini ne bileyim!
3..2..1..
bomba etkisiz hale getirilir.
(bkz: hanım koş katil geldi)
babanın daha önce fiske vurmadığı evladına tokat atması. evladın odayı terk etmesi.
gudubet suratlı yaşlı kart kadın gözlerini pörtlete pörtlete nefretle kusarcasına bağırır:
- o gelini almayacagsan, töremiz, bujimiz buna garşıdır.
iyi adamın sezon finalinde ölüm döşeğinde olması, ancak bir dahaki sezon başında mucize bir şekilde gözlerini açması.
ambulans anında gelir.keşe gerçekte de diziler gibi olsa.
bir sahne olarak değil belki ama hikaye olarak iyiler gerizekalılık derecesinde iyidir, kötülerde pure evil. hani şeytan başa çıkamaz o derece.
sırtından oklanan başrol oyuncusu sırtındaki oku cıkarıp parmakları ile sallayıp düşmanını gözünden vurması.
Çok güzel bir aile ortamı vardır. Aile seviyeli, düzenli ve çocuklarını iyi yetiştirmiştir. Birgün ailenin anne ve babası salonda otururken birbirlerine yaklaşırlar ve dudaklarına birer buse kondurmak isterler. Ancak ve ancak tam bu esnada evin küçük evladı odasında uykulu bir şekilde pijamaları ile çıkar ve '' anneeee tuvaletim geldiii '' diye bağırır.
kız sevdiği çocuğa inat bir başkasıyla nişanlanır, evlenir vs. bir sürü saçmalık.
başroldeki kıza, dizideki bütün erkeklerin aşık olması.
yerli yersiz öpüşme sahnelerini de bu kategoriye sokabiliriz artık. iyiden iyiye öpüşmesiz bölüm çekmiyorlar amk.
- ilk sevişmede hamile kalma.
- öldü diye bilinen karakterin zort diye ortaya çıkması.
- uçuruma yuvarlanan otobüste sadece figüranların ölmesi.
- üvey anne/babaların hep kötü olması.
- bir dizi estetik ameliyatı ile yeni bir görünüme kavuşma.