turban takmayarak siyasi düşüncemin provakasyonunu yapıyorum ,öyle yetenekliyim ki başka hiç bir şeye ihtiyacım yok türban takmasam yetiyor,insanlar bana baktıklarında hemen siyasi düşüncemi söyleyiveriyorlar,nedennn çünkü türban takmıyorum.eylemlermiş yok yürüyüşlermiş yalan hepsi yalan.
(bkz: bi geçecen bunları)
entry girerken başörtüsü ile karıştırılmaması gereken hadisedir. baş örtüsü takanlar kafalarına kat kat bone takmaz üstlerine uzun uzun çarşaflar yada mantolar giymezler.türban bugün ülkede siyasi bir görüş bildirgesidir hatta dahada ötesinde takanlar pek farkında olmasada takmalarına önayak olanların ülkeyi ılımlı islam adı altında şeriate götürdüklerinin göstergesidir.
türbanmış, çarşafmış kim gaza getirdi sizi ey ahali, bu zamana kadar nerdeydi aklınız, fin elden gidiyor bağrınışlarınız, türban istekleriniz bu zamana kadar nerdeydi. karşıyım die geçindiiniz elimde olsa intihar bombacısı olarak dalarım dediiniz* masonların, yahudilerin ve dier emperyalist güçlerin* oyunlarına kurban gittiğinizi anlamadınız mı? sen istediin yerde git türbanını tak ama dini olmayan bi devletin meclisinde, okulunda bunu takamazsın. buna insan hakkı diye de bağrınamazsın, dünyada dini olmayan bir diğer devlet daha vardır ki* orda da haçla, ve ya türbanla okula girmezsin. biz osmanlıydık, kültür bu diyenlere, türkler göç etmeden önceyde şamandı, kültür diye şaman mı olucaz. devletin ayakta klabilmesi için tek çıkar yol olan laikliği yıkmayacak her türlü kültürüel hareket varlığını sürdürmekte bu ülkede serbesttir arkadaşlar, bunu hepimiz biliyoruz. erzurum üniversitesindeki olay bir rezalettir ki yine aynı günlerde televizyonlarını sadece o olay için açmayanlar görmüşlerdir ki tsk da bile BAŞÖRTÜLÜ neneler vardı, o sadece işini kaybetmek istemeyen bi güvenlik görevlisinin yaptıı yanlış bi hareketti. peki sorarım size sizin şu durumda danıştayı vuran zihniyetten ne farkınız var? türkiye cumhuriyeti devleti laiktir, laik kalacaktır; ya da hani o nefret ettiklerinizin* planına düşüp parçalanıcak ve yok olacaktır. savaşlar artık cephede değil, akıllarda...
türban takmamak siyasi bi simge değildir; siyasi simge ifade etse yasaklanırdı...**
ve resmen bu akp yüzünden kültürümüzde yeri olan ve daha öncelerde hiç sorun yaşamadığımız baş örtüsü ile bir şekilde aramız bi' garip olmuştur.olmuştur işte. *şimdi bi türban meselemiz maalesef var çünkü atatürk ilkeleriyle kapışan bi' güruh türbanı savunuyor ve biz *her başı kapalı bayanı sınıflandırma zorunluluğuna gidiyoruz *;ahan da sıçtık mı,sıçtık. maalesef kurunun yanında yaş da yanmaktadır;dini siyasete alet edenlerin yolu açılırsa kimbilir ne kurularla daha ne yaşlar yanacaktır...*****
ikisinde de siyasi simge olması öznel bir değerlendirme olup kişinin asıl niyetini asla bilemeyeceğimiz aşikardır.
"Ben inancım için takıyorum." diyen bir kişiyi "siyasi amaçla takıyosun" diye dayatamazsınız.
Eğer aynı yolla dayatırsanız takmayanlar için de "siyasi simge için takmıyorsunuz" diyebilirler.
Çünkü siyasi bir simge olduğuna deliller nerde?
_Tamamen kişisel değerlendirmelerde.Fiziksel bir kanıtı yok.
Bu değerlendirmelerle
"türban takmak siyasi bir simgedir." önermesi çürümüştür.Çürümüştür çünkü kimse kimsenin gerçek niyeti bilemez bilmediği gibi başkası adına yargıda da bu-lu-na-maz!
türban yüzünden devletin en üst kurumlarına ateş eden diye nitelenen katilin namaz kılmadığını ve içki içtiğini biliyor muydunuz?? acaba nasıl olur da bir insan dinin haram saydığı ve yasakladığı bir şeyi görmezden gelip, dinin direği olarak nitelenen birşeyi de yapmayıp, dinin emri olan başka birşeyi yapmayanlara (veya yasaklayanlara) kurşun yağdırır?? bu bir çelişki değil midir?
yani ben de şimdi bir din adamını öldürüldüğüne bu katil laikliktir siz bakmayın namaz kıldığına mı demeliyim?? lütfen saldırırken kullandığımız mızrağın kimin mızrağı olduğuna dikkat edelim..
Bugün Türban, Yarın Çarşaf, Öbürgün Sarık ve Cübbe, Daha Sonra Haremlik-Selamlık Ve En Sonunda Şeriat...
Özel yaşamında isteyen istediğini giyiyor.
inancı gereği, yasa ve kıyafet kurallarını hiçe saymak ve eylem yaparak toplum düzenini bozmak elbete ki kabul edilemez.
Yasalar ile inanç ve kişisel tercihler çeliştiğinde, yasalar geçerlidir.
Bugün inancı gereği başını örterek, kıyafet kurallarının uygulandığı bina ve yerlerde yasaları çiğnemek isteyenler; yarın inançları gereği yasaların değiştirilerek, inandıkları Kur'an'a uygun yasaların getirilmesini isterlerse ne olacaktır?
Örneğin, yasalar kadın ve erkeği eşit görür. Miras paylaşımında, erkek ve kadın eşit pay alır. Ama, Kuran'da kadının erkeğin yarısı kadar pay alacağını yazar. inancı gereği bu yasaya karşı gelmek isteyenlere ne diyeceksiniz?
Örneğin, hırsızlık suçunu işleyenlere verilecek ceza yasada belirtilmiştir. Kuran'da ise, hırsızlarının elinin kesilmesi cezası verileceği yazar (5/Maide Suresi 38.ayet). inancı uğruna, hırsızların elini kestirmek isteyenler çıkarsa, inançlarına saygı gösterilip el mi kestirilecek?
Örneğin, Kuran, Yahudiler ile Hristiyanlar ile dost olunmamasını yazar (5/Maide suresi 51.ayet). inancı gereği, Yahudi ve Hristiyanlarla dost olunmamsını isteyenler, Yahudi ve Hristiyan'lar ile dost olmak isteyen devlet ve insanlara karşı çıkarsa ne olacak? (Kuran ayetleri'nden)
Bugün inancı gereği başını açmak istemeyen üniversite öğrencisi bayanlar, yarın inancı uğruna erkeklerle aynı sınıfta ders görmek istemezse ne olacak?
Bugün inancı gereği başını açmak istemeyen üniversite öğrencisi bayanlar, yarın inancı uğruna çarşafla üniversiteye girmek isterse ne olacak?
Bugün inancı gereği başını açmak istemeyen üniversite öğrencisi bayanlar, yarın inancı uğruna çarşafın yanısıra peçe ile üniversiteye girmak isterse ne olacak?
Bugün inancı gereği başını açmak istemeyen üniversite öğrencisi bayanlar, yarın inancı gereği erkek öğretmen istemezse ne olacak?
Bugün inancı gereği başını açmak istemeyen üniversite öğrencisi bayanlar, yarın inancı gereği erkeklerle aynı toplu ulaşım aracını paylaşmak istemezse ne lacak?
Bugün inancı gereği başını açmak istemeyen üniversite öğrencisi bayanlar, yarın diyelim ki hekim olursa ve erkek hastalara bakmayı reddederse (ki böylelerinin bulunduğunu gazete ve TV haberlerinden gördük) ne olacak?
Bugün inancı gereği başını açmak istemeyen ünivesite öğrencisi baynalara destek veren erkekler, yarın inançları gereği okula sarık ve şalvar ile gelmek isterlerse ne olacak?
inancın sınırı yoktur. Dünyada ne kadar sayıda insan varsa, o kadar sayıda "inanç" vardır. inanç, sadece müslümanlara has değildir, bir Hristiyan'ın da, bir yahudi'nin de, bir Budist'in de, Afrikalı bir yerlinin de kendisine göre "inancı" vardır.
Örneğin, Hindistan'da bulunan düzinelerce dinden birine inanan bir kişi Türkiye'de yaşasa ve inancı gereği inancına uygun şekilde giyinip okulda okumak, işyerinde çalışmak istese, diğer dinlere inananlar ya da inançsızların tepkisi ne olurdu? Buna bir örnek olarak, inancı gereği cinsel organına taş bağlayan çıplak gezen dindarlar var Hindistan'da..
Bizim inançlılarımız kabul ederler miydi bu ilginç "inançlı"yı bu şekilde okulda, işyerinde, hatta sokakta?
Herkes kendi inancına göre davranmak isterse, ne olacak? "Ben bu inanca göre değil ama şu inanca göre davranmaya müsaade ederim" denmeyeceğine göre...
Toplum idaresinde "inanç" değil, "çağdaş yasalar" geçerlidir. Herkes her istediğini her istediği yerde yapamaz.
Türban takmak evet siyasal bir simgedir.Özellikle türbanlı hemşire,türbanlı doktor,öğretmen olamayacağı gibi kamusal alanlara da türban ile girilmemelidir.
Öncelikle Türban takmak sizin hayata karşı takındığınız ideoloik tavrın altını çizmektir.Bir duruşun altını ise ancak özel hayatınızda çizebilirsiniz.Nasıl orak/çekiçli,bozkurtlu rozetlerle bir öğretmen ya da doktor görev yapamazsa türbanlılar da aynı şekilde görev yapamazlar.Görev alanlarından çıktıklarındaki giyim kuşamları ise yalnızca kendilerini ilgilendirir.
Altını çizdiğiniz duruş,mesela 'türbanlı" bir öğretmenseniz,objektif bir şekilde Roma Tarihi ya da islam Tarihini anlatmanızı engelleyebilir.inkılap Tarihi dersinde başınızda türbanla kılık/kıyafet dervrimini anlatırken biraz komik duruma düşersiniz.Ancak en önemlisi hayata yeni yeni anlam yüklemeye çalışan,tavırlarını belirlemeye çalışan çocuklar üzerinde ister istemez etki yaparsınız.Doktorsanız,türbanlı bir doktor, ve de üstüne ürolog ya da jinekologsanız,altını ısrarla çizdiğiniz o duruş gereği bazı şeylere tamamen bilimsel yaklaşamazsınız.inandığınız kutsal kitapla çelişen doğum kontrol yöntemlerini belki de anlatamazsınız.
Kamusal alanlar ise devlete aittir.Ayrım çok nettir.TC.Anayasasında 'devletin dini islamdır' ibaresi kaldırılmıştır.Bu şu demektir ki,halkın dini olabilir,ancak devletin dini yoktur.Örneğin iran islami bir cumhuriyettir ve bunun altını çizer.Ancak Türkiye laik bir cumhuriyettir.Devlete ait alanlarda da bu kurala kılık/kıyafet kanunu gereği uymak gerekir.Unutmamak gerekir ki kaos ve demokrasi düzeni arasında ince çizgiler vardır.Hiçbir kuralı tanımamanın sonu anarşiye gider.
Ancak en önemlisi demokrasinin ne olduğudur.Tüm bunlara iyi yanıtlar verebilmek için yaşadığınız coğrafyayı,tarihini ve kültürel özelliklerini iyi bilmeniz gerekmektedir.
Burası Yakındoğu'dur,yani Ortadoğu'dan bir durak önceki istasyon.Bu bölgede herşey hasss teraziler üzerinde durur ve 1 gram eksiltmekle ya da artırmakla tamiri mümkün olmayan sonuçlar doğurabilirsiniz.Yönetim sistemlerini kalıp halinde milletlere uygulayamazsınız.Bazı sistemler bazı halklar da hazımsızlık yapar.Kuzey Avrupa ülkesi gibi bir demokrasi burda halkın bünyesine fazla gelebilir.Türban da serbest olsun,imam hatipler de kapanmasın..gibi zihniyetler yakın gelecekte islami bir devrimi getirir.Şu anda Anayasa'da yapılmak istenen değişiklikler,yeni kanun düzenlemeleri ile Mili Eğitim Bakanlığı'na yapılanlar ortadadır.Unutmamak gerekir ki 1970'li yıllarda iran'da gayet modern bir meclis vardı ve herşey yavaş yavaş bazı şeylere göz yumarak bu noktaya geldi.
Muhafazakar kesim de türbanını siyasi bir simge olarak kullanmaktadır.Bunun en belirgin işareti meydanlarda bu yol ile oy toplamaktır.Bu hassas dengelere dikkat edilmelidir.Demokrasi adı altında herşeyi özgür bırakırsanız tarihi savaşlarla bezeli Anadolu'yu yeni bir fırtınanın kucağına atarsınız.
Ayrıca her ne kadar başörtüsüyle türbanı ayımayı çalışıp sosyo-bölücülüğe imza atsalar da ikisi de bal gibi yasak.Yasak değil diyenlere sadece gülmek yakışır.Nasıl yasak değil ya?
ilk önce turban ile basortusu arasındaki farkı anlayamayanlara (#258025)
ardından basortusunun yasak oldunu iddia edenlere bir ornek, orduevi bir, bir bucuk sene önce basortusu ile bir bayanı sahsımın gozu onunde iceri almıştır.
ayrıca turbanla, basortusunu aynı sey ise
(bkz: turban yerine basortu takılsın kampanyası)
Bu başlıkta kasten türban olarak belirtilmesini sebebi türban ile başörtüsü gibi saçma bir ayrımına kapılmamaktır.
Başa bağlanan örtüleri şeklinin herhengi bir şekilde bir şeyi temsil ettiğine kimsenin karar verme hakkı yoktur.Herkes kendi inancına göre takar.Ancak sebn kalkıp bu siyasi simge dersen kanıtın nerde?Niyetini mi okudun.Helal olsun.
Senin ananen başörtüsü taktı diye şimdikiler de mi onun gibi bağlıcak diye bir soru sormak isterim.
---Ayrıca geldik Türkiye'deki en büyük çelişkiye-----
Peki türbanı siyasi simge yaptınız ve yasakladınız.Peki başörtüsü neden yasak?
türban ile baş örtüsü ayırımı
baş örtüsü ; bunu benim annem de takıyor.. bununla her türlü ibadetini yapıyor, resmi makamlarda ki işini görüyor. *
türban ; bu bir bayrak olarak kullanılan örtüdür. bağlama şekilleri bile tarikatlara göre değişir. bağladıktan sonra taktıkları iğnelerin bile yeri bellidir. genellikle kafalarının etrafında iki üç tur döndürerek bağlarlar.
burada kanunların istemediği; türban' dır. nedeni de basittir. bayrak olarak görüldüğü içindir. dediğim gibi benim annem baş örtüsü takar ve saçları gözükmediği halde gayet rahat etrafta dolaşır.
burada türban ile başörtüsü ayrımının iyi yapılması gerekir.
Herkesin türban takmanın ya da takmamnın hiçbir şekilde siyasi simge olmadığını görmesi açısından;
Türban siyasi bir simgedir diyenlere şu soruyu sorulmalı:
Öznel değerlendirmelerle kimse kimsenin niyetini kesin yargılarla tanımlayamaz.Kesin bir yargıyla siyasi bir simgedir demek elbette ki "yanlı" bir değerlendirmedir.Karşı tarafın haklarına saygısızlıktır.
Herkes rahatlıkla türban takmamanın siyasi bir simge olmadığını savunduğu gibi takmanın bir siyasi simge olduğunu kanıtlaycak "niyet okuyucu" bir özelliği olmadığından topyekün bir genellemeyle tüm türbanlılara siyasi simge için takıyor demek doğal olarak bir hatadır.